Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 29.09.2009, 20:26   #10
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie

Jeszcze mały newsik o regulatorach serii FHxxx.

Wyczytalem w sieci, ale nie w dokumentacji tylko na forum /wiecie jak to jest z tymi forami / , że poszczególne modele reglerów różnią się, poza prądem maksymalnym, rodzajem użytych tranzystorów na fazach.
Ogólnie chodzi o to, że prąd zmienny na tych 3 żółtych kabelkach jest BARDZO zmienny /np. skoki amplitudy ja wypatrzyłem nawet do 80V/

i tak modele z większą cyferką mają większa wydajność prądową, ale za to tranzystory są odporne na mniejsze napięcia na wyjściu prądnicy

/nie wiem skąd to się bierze ale może ma to jakieś uzasadnienie w technologii MoSFET/

Czyli:

FH001 ma najmniejszy prąd (35A), ale największe "zabezpieczenie"
..
..
FH012 ma największy prąd (50A), ale najbardziej jest narażony na spalenie przez prądnicę.

Dla FH001 była podana wartość bezpieczna amplitudy napięcia na poziomie 200V.

Dla FH012 TYLKO 40V.

Tak pisze, bo jakby ktoś chciał zakładać to może to mieć znaczenie.

Do tej pory myślalem że najlepiej FH012 i takiego szukalem, nie było, to zamówiłem FH001 i .... wychodzi że miałem farta.

i jeszcze to:

-Model=FH001 (SHINDENGEN)
-Regulator type=Semiconductor, short circuit
-No-load regulated voltage=14.1 ~ 14.9 V
-Rectifier capacity=35 A
-Withstand voltage=200 V
Stator Coil resistance= 0.15~0.23ohms

-Model=FH011AA ( SHINDENGEN)
-Regulator type=Semi conductor short circuit
-No-load regulated voltage=14.3 ~ 15.1V
-Rectifier capacity=50 A
-Withstand voltage=100 V
Stator Coil resistance= 0.14~0.18ohms

Model/Manufacturer FH012/SHINDENGEN
Type Short circuit type
No load regulated voltage (DC) 14.2 ~ 14.8 V
Capacity (DC) 50 A
Withstand voltage 40 V

jak widać ma znaczenie jaka jest prądnica: Stator Coil resistance= 0.14~0.18ohms

W Afryce jest 0.1-1.0 Ohm wg Haynes'a

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 25.06.2012 o 07:59
paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Regulator a moc motocykla Nonek_ Układ elektryczny i zapłonowy 0 06.05.2012 20:48
Wygotowany regulator Chomski Układ elektryczny i zapłonowy 1 22.07.2010 23:54


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.