Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 02.11.2009, 22:46   #1
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Dalej jest to zwykły tyrystorowy regler jak te w Afri. Mam taki, ale nastepny kupie taki jak ma PKU
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.11.2009, 22:57   #2
RAFWRO
 
RAFWRO's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 655
Motocykl: RD07
RAFWRO jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 3 dni 2 godz 10 min 10 s
Domyślnie

Zgadza się
Moim celem było uzupełnienie dyskusji o dodatkowym czarnym przewodzie w niektórych regulatorach.
Raf

Cytat:
Napisał rambo Zobacz post
Dalej jest to zwykły tyrystorowy regler jak te w Afri. Mam taki, ale nastepny kupie taki jak ma PKU
Czytam, testuję i zmieniam przewody, sprawdzam styki...
A chodzi o to, aby jeździć i nie martwić się regulatorem.
Wszystkiemu winna konstrukcja regulatora a właściwie zadzada działania.
Temperaturę powoduje zwieranie do masy...
Czy musi tak być...?
Gdyby był regulator, który nie zwiera do masy to by było rozwiązanie.
Mniejsze znaczenie ma czy to tyrystorowy, czy transyztorowy..
Oba się grzeją tylko różnią się sprawnością i wytrzymałością.
Pewnie dla nas pewnym rozwiązaniem jest tranzystorowy, ale i tak nadal kontrolujemy temperaturę, zaglądamy, czyścimy styki itp..

Jeszcze trochę poszukam .........

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 08.02.2013 o 23:11
RAFWRO jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.11.2009, 13:58   #3
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie

FHxxx zimny jak lód

Im mniejsza cyferka tym lepiej - lepsze parametry.

trzeba sprawdzić numerki ale:

http://www.allegro.pl/item798697026_...n19_07_08.html

http://www.allegro.pl/item787326982_...br_600_rr.html

http://www.allegro.pl/item795386112_...2004_2008.html

http://www.allegro.pl/item788312316_..._napiecia.html

http://www.allegro.pl/item791111932_..._rok_2005.html

tyle że te wysokie mogą się nie zmieścić pod boczek.

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 25.06.2012 o 08:07
paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.11.2009, 14:49   #4
amnonim
 
amnonim's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2009
Miasto: Warszawa
Posty: 154
Motocykl: RD07
Przebieg: 58000
amnonim jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 19 godz 7 min 3 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał pku Zobacz post
trzeba sprawdzić numerki...
YZFR1W
YZFR1WC
SERVICE MANUAL

Rectifier/regulator
Regulator type Semi conductor-short circuit
Model/manufacturer FH012AA/SHINDENGEN
Regulated voltage (DC) 14.2–14.8 V
Rectifier capacity 50.0 A
Withstand voltage 40.0 V

Cytat:
Napisał pku Zobacz post
tyle że te wysokie mogą się nie zmieścić pod boczek.
90 x 84.5 x 32mm - trza pomierzyć...
__________________
pozdrawiam, Konrad.

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 25.06.2012 o 08:08
amnonim jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.11.2009, 18:12   #5
RAFWRO
 
RAFWRO's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 655
Motocykl: RD07
RAFWRO jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 3 dni 2 godz 10 min 10 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał amnonim Zobacz post
90 x 84.5 x 32mm - trza pomierzyć...
200 a nawet 250 za używkę....przegięcie jakieś..

Hej,
Z przyjemnością informuję, że przetestowałem nowy regulator.
Producent instaluje go od 5 lat w moto i quadach.
Wersja dla nas (do Afryki) powstała po moich sugestiach zebranych z Waszych postów i uwag.
Regulator nie oddaje napięcia do masy, zatem nie grzeje przewodów, trzyma napięcie, sam grzeje się z dużym zapasem. Ogólnie daje radę w quadach (uzwojenie prądnicy okoó 500W) czyli nawet przy wyciągarce. Nasze 350 to Pan pikuś.
Zrobiłem podstawkę umożliwiającą montaż w afryce. kolory i ilość przewodów dostosowana do naszych maszyn.
Cena wyjściowa wraz z płytką do mocowania i specjalnymi śrubami - 265 zł
Piszę dopiero teraz ale czekałem aż testy pójdą pomyślnie.
Rafał

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 25.06.2012 o 08:09
RAFWRO jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Regulator a moc motocykla Nonek_ Układ elektryczny i zapłonowy 0 06.05.2012 20:48
Wygotowany regulator Chomski Układ elektryczny i zapłonowy 1 22.07.2010 23:54


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.