![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Ostrołęka/B-stok
Posty: 59
Motocykl: RD03
![]() Online: 2 godz 12 min 2 s
|
![]()
Po dokładniejszym przestudiowaniu schematu zauważyłem pewną nieścisłość. Ten kabelek (razem z resztą osprzętu do niego podłączonego) jest podłączany przez stacyjkę w chwili włączenia zapłonu do reszty czerwonych kabelków, także wyjściem to on raczej nie jest. Wychodzi więc na to, że jest to najprawdopodobniej wejście do pomiaru aktualnego napięcia instalacji (napięcie te jest przyjmowane jako podstawa do zmiany napięcia wyjściowego). Jeżeli jest tak jak myślę, to odpięcie tego kabla spowoduje brak ładowania, a zetknięcie go do masy - zaniżenie odczytów napięcia przez regulator i wymuszenie na nim podniesienia napięcia (na maksymalne). Jedynym słusznym podłączeniem tego kabla jest podpięcie go do przewodów zasilających. Jednak lepiej było by go puścić przez stacyjkę, tak jak jest to w VFR. Kabelek "X" podpięty non-stop do akumulatora po dłuższym postoju może go po prostu rozładować (rambo pewnie tego nie zauważył, bo on używa moto codziennie i codziennie ładuje akumulator)
Skrócone info dla tych, co nie zrozumieli: Kabelek musi być podpięty pod zasilanie, inaczej regulator będzie wariował. Trzeba podłączyć go pod kabelek, na którym napięcie jest po włączeniu zapłonu (np. kabelek zasilający wentylator chłodnicy), bo inaczej po długim postoju padnie akumulator
__________________
Jak mawiał Czereśniak - trzeba orać i siać! Więc Afryką oram glebę i sieję trzodę ogólną ![]() Ostatnio edytowane przez Xargo1 : 29.09.2009 o 01:03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
|
![]()
Xargo1 dobrze pisze, mam tylko jeszcze jedną uwagę (też po przestudiowaniu RD04) to wyglada tak jakby ten kabelek miał dawać zasilanie zawsze jgdy chodzi silnik, nawet wtedy gdy aku i/lub glowny bezpiecznik jest walnięty.
Ciekawe jest to że są do niego popodłączane różne newralgiczne punkty. Np. w RD04 z tego co pamiętam to kierunki, stop i kontrolki. Efekt byłby taki, że nawet jak walnie aku lub bezpiecznik główny, możesz jechać i masz migacze,stop i kontrolki nawet jak reszta nie działa. Na schmacie CBR /bo chyba ten wycinek wyzej jest z niego/ podłączony jest układ (nie wiem czy CBR go ma ale tak mi to wyglada) automatycznego gaszenia silnika przy przechyle=wywrotka. To też ma sens, ma on zawsze działać nawet jeśli reszta moto padła przy wywrocie. Co do napięcia odniesienia /czyli tego że może to być wejscie/ jest taka szansa, ale mala. Regulator sprawdza raczej napięcie na wejsciu swoim z prądnicy i jak jest za duże to je wytraca /grzeje się/. Można to sprawdzić amperpmierzem, zobaczyć po porstu w którą strone płynie prąd po podłączeniu tego kabla do + zasilania. Lub woltomierzem gdy jest w powietrzu - jak ma napięcie takie jak na wyjściu "akumulatorowym" to raczej nie jest wejściem. Ponieważ nie mam jak tego pomierzyć to dla Rambo propozycja jest nadal taka sama /zaizolować/, a jak bardzo chce gdzieś go przypiąć to do +. Cechą obu podłączeń jakie widziałem (RD04 i CBR), jak już pisałem, jest to że zasila on wybrane odbiorniki, BEZ ZABEZPIECZENIA = nie ma bezpiecznika po drodze i działa zawsze jak kręci się silnik bez względu na stan aku i całej reszty zasilania (np. stacyjki). |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
Ja go mam podpięty pod czerwony +. Ma być pod czerwonym czy pod zółtym..?
Jest na nim napięcie takie samo jak na czerwonym, stąd pomysł Lepiego wydaje mi się najbliższy rzeczywistości ![]() Ja się nigdzie nie pokaże, bo jak ktoś zobaczy jak ja mam to polutowane, to ![]() ![]() Ostatnio edytowane przez Dzieju : 25.06.2012 o 07:59 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
![]() Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
|
![]() Cytat:
![]() To teraz go przełącz na Ohmomierz i napisz ile jest Ohm miedzy tym czarnym, a +. Wpadaj, najwyżej pomierzę z zamkniętymi oczami ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
|
![]() Cytat:
Ale jeśli jest na tym plus to najlepiej zaizolować i nigdzie nie podłączać. I tu powinien być koniec dyskusji. W Afri do niczego nie będzie ten kabelek potrzebny.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
|
![]()
Jeszcze mały newsik o regulatorach serii FHxxx.
Wyczytalem w sieci, ale nie w dokumentacji tylko na forum /wiecie jak to jest z tymi forami ![]() Ogólnie chodzi o to, że prąd zmienny na tych 3 żółtych kabelkach jest BARDZO zmienny /np. skoki amplitudy ja wypatrzyłem nawet do 80V/ i tak modele z większą cyferką mają większa wydajność prądową, ale za to tranzystory są odporne na mniejsze napięcia na wyjściu prądnicy /nie wiem skąd to się bierze ale może ma to jakieś uzasadnienie w technologii MoSFET/ Czyli: FH001 ma najmniejszy prąd (35A), ale największe "zabezpieczenie" .. .. FH012 ma największy prąd (50A), ale najbardziej jest narażony na spalenie przez prądnicę. Dla FH001 była podana wartość bezpieczna amplitudy napięcia na poziomie 200V. Dla FH012 TYLKO 40V. Tak pisze, bo jakby ktoś chciał zakładać to może to mieć znaczenie. Do tej pory myślalem że najlepiej FH012 i takiego szukalem, nie było, to zamówiłem FH001 i .... wychodzi że miałem farta. i jeszcze to: -Model=FH001 (SHINDENGEN) -Regulator type=Semiconductor, short circuit -No-load regulated voltage=14.1 ~ 14.9 V -Rectifier capacity=35 A -Withstand voltage=200 V Stator Coil resistance= 0.15~0.23ohms -Model=FH011AA ( SHINDENGEN) -Regulator type=Semi conductor short circuit -No-load regulated voltage=14.3 ~ 15.1V -Rectifier capacity=50 A -Withstand voltage=100 V Stator Coil resistance= 0.14~0.18ohms Model/Manufacturer FH012/SHINDENGEN Type Short circuit type No load regulated voltage (DC) 14.2 ~ 14.8 V Capacity (DC) 50 A Withstand voltage 40 V jak widać ma znaczenie jaka jest prądnica: Stator Coil resistance= 0.14~0.18ohms W Afryce jest 0.1-1.0 Ohm wg Haynes'a Ostatnio edytowane przez Dzieju : 25.06.2012 o 07:59 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ReGeNeRaToR
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 663
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 1 godz 58 min 34 s
|
![]()
Cześć
Mam chwile to napisze , jeżeli chodzi o MOSFETy to są one dość wrażliwe na znamionowe napięcie przebicia .Podejrzewam ze te maksymalne napięcia to są napięcia przebicia mosfeta podane oczywiście z zapasem . Zazwyczaj w mosfetach jest tak ze jak sa na duzy prad to na male napiecie i iodwrotnie . Myślę że 200V i 35A to niezle parametry dające moc 7KW. Co do napięć z generatora to w Afryce jest ok 180V p-p ( napięcie szczytowe ) na każdej z faz , częstotliwości nie pamiętam dokładnie ale chyba jest 5 magnesów na kole zamachowym co by dawało 83Hz przy 1000RPM. hehe określenie bardzo zmienny jest w dechę , a w TV sat jest zajebiście zmienny :-)
__________________
END of TRANSMISSION |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
Dalej jest to zwykły tyrystorowy regler jak te w Afri. Mam taki, ale nastepny kupie taki jak ma PKU
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 655
Motocykl: RD07
![]() Online: 3 tygodni 3 dni 2 godz 10 min 10 s
|
![]()
Zgadza się
Moim celem było uzupełnienie dyskusji o dodatkowym czarnym przewodzie w niektórych regulatorach. Raf Cytat:
A chodzi o to, aby jeździć ![]() Wszystkiemu winna konstrukcja regulatora a właściwie zadzada działania. Temperaturę powoduje zwieranie do masy... Czy musi tak być... ![]() Gdyby był regulator, który nie zwiera do masy to by było rozwiązanie. Mniejsze znaczenie ma czy to tyrystorowy, czy transyztorowy.. Oba się grzeją tylko różnią się sprawnością i wytrzymałością. Pewnie dla nas pewnym rozwiązaniem jest tranzystorowy, ale i tak nadal kontrolujemy temperaturę, zaglądamy, czyścimy styki itp.. Jeszcze trochę poszukam ......... Ostatnio edytowane przez Dzieju : 08.02.2013 o 23:11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
|
![]()
FHxxx zimny jak lód
![]() Im mniejsza cyferka tym lepiej - lepsze parametry. trzeba sprawdzić numerki ale: http://www.allegro.pl/item798697026_...n19_07_08.html http://www.allegro.pl/item787326982_...br_600_rr.html http://www.allegro.pl/item795386112_...2004_2008.html http://www.allegro.pl/item788312316_..._napiecia.html http://www.allegro.pl/item791111932_..._rok_2005.html tyle że te wysokie mogą się nie zmieścić pod boczek. Ostatnio edytowane przez Dzieju : 25.06.2012 o 08:07 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Regulator a moc motocykla | Nonek_ | Układ elektryczny i zapłonowy | 0 | 06.05.2012 20:48 |
Wygotowany regulator | Chomski | Układ elektryczny i zapłonowy | 1 | 22.07.2010 23:54 |