Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 02.11.2009, 09:14   #1
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie

Jestem pod wrażeniem. Kawał dobrej roboty

Ten kolorek cewki jest niestety związany z grzaniem jednej z nich. Czyli występuje jednak także grzanie uzwojeń prądnicy. To że akurat jednej to może być związane z "odpływaniem" jednego z tyrystorów /są trzy po jednym dla każdej fazy/ w regulatorze. Miałeś może uszkodzenie regulatora ? Mogło to powstać przy spaleniu tyrystora - kiedyś wcześniej.

Jakiej średnicy włożyłeś kable ?
paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.11.2009, 14:21   #2
RAFWRO
 
RAFWRO's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 655
Motocykl: RD07
RAFWRO jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 3 dni 2 godz 10 min 10 s
Domyślnie

Nowy przewód to 1,5 mm (oczywiście wewnątrz)
Z izolacją to będzie nieco ponad 2,5mm.
To maksymalna średnica jaką można upchnąć w przelotkach bez zbędnego ścisku.
Ponadto to taki sam przekrój jak oryginału wiżaki wychodzącej z regulatora.
Uznałem, że nie ma co przesadzać.
Wymienię regulator i wtedy podzielę się spostrzeżeniami.
(szukam używanego zamiennika od innych moto)
Rafał

Cytat:
Napisał pku Zobacz post
Jestem pod wrażeniem. Kawał dobrej roboty

Ten kolorek cewki jest niestety związany z grzaniem jednej z nich. Czyli występuje jednak także grzanie uzwojeń prądnicy. To że akurat jednej to może być związane z "odpływaniem" jednego z tyrystorów /są trzy po jednym dla każdej fazy/ w regulatorze. Miałeś może uszkodzenie regulatora ? Mogło to powstać przy spaleniu tyrystora - kiedyś wcześniej.

Jakiej średnicy włożyłeś kable ?
Cytat:
Napisał Xargo1 Zobacz post
Po dokładniejszym przestudiowaniu schematu zauważyłem pewną nieścisłość. Ten kabelek (razem z resztą osprzętu do niego podłączonego) jest podłączany przez stacyjkę w chwili włączenia zapłonu do reszty czerwonych kabelków, także wyjściem to on raczej nie jest. Wychodzi więc na to, że jest to najprawdopodobniej wejście do pomiaru aktualnego napięcia instalacji (napięcie te jest przyjmowane jako podstawa do zmiany napięcia wyjściowego). Jeżeli jest tak jak myślę, to odpięcie tego kabla spowoduje brak ładowania, a zetknięcie go do masy - zaniżenie odczytów napięcia przez regulator i wymuszenie na nim podniesienia napięcia (na maksymalne). Jedynym słusznym podłączeniem tego kabla jest podpięcie go do przewodów zasilających. Jednak lepiej było by go puścić przez stacyjkę, tak jak jest to w VFR. Kabelek "X" podpięty non-stop do akumulatora po dłuższym postoju może go po prostu rozładować (rambo pewnie tego nie zauważył, bo on używa moto codziennie i codziennie ładuje akumulator)

Skrócone info dla tych, co nie zrozumieli:
Kabelek musi być podpięty pod zasilanie, inaczej regulator będzie wariował. Trzeba podłączyć go pod kabelek, na którym napięcie jest po włączeniu zapłonu (np. kabelek zasilający wentylator chłodnicy), bo inaczej po długim postoju padnie akumulator
Na potwierdzenie znalazłem opis jednego z allegrowiczów Martin_RK (539) (sklep), który sprzedaje zamiennik do HONDY i dedykije go do następujących modeli:
HONDA
CBR 1100 XX 01-06
CBR 1100 XX 99-00
VFR 800 98-99
VFR 800 00-01
VFR 800 02-03
VFR 04 <
Poniżej opis produktu i krótki opis podłączenia potwierdzający wersję Xargo1:
"Regulator ten znakomicie zastępuje bardzo awaryjny regulator w Hondzie VFR 800 98-99.
Kostki pasują w miejsce starych oprócz kabla czarnego, który podłącza się do "+" (tylko w miejscu, gdzie pojawia się on po włączeniu stacyjki)

Długość kabli 40 cm + gniazdka
Oznaczenie kabli -2 czerwone plus, 2 zielone minus, 3 żółte oraz jeden czarny."


i sam regulator, którego dotyczy opis:
REGULATOR NAPIĘCIA.jpg

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 25.06.2012 o 08:06
RAFWRO jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Regulator a moc motocykla Nonek_ Układ elektryczny i zapłonowy 0 06.05.2012 20:48
Wygotowany regulator Chomski Układ elektryczny i zapłonowy 1 22.07.2010 23:54


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.