Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 29.09.2009, 09:00   #10
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie

Xargo1 dobrze pisze, mam tylko jeszcze jedną uwagę (też po przestudiowaniu RD04) to wyglada tak jakby ten kabelek miał dawać zasilanie zawsze jgdy chodzi silnik, nawet wtedy gdy aku i/lub glowny bezpiecznik jest walnięty.

Ciekawe jest to że są do niego popodłączane różne newralgiczne punkty. Np. w RD04 z tego co pamiętam to kierunki, stop i kontrolki. Efekt byłby taki, że nawet jak walnie aku lub bezpiecznik główny, możesz jechać i masz migacze,stop i kontrolki nawet jak reszta nie działa.

Na schmacie CBR /bo chyba ten wycinek wyzej jest z niego/ podłączony jest układ (nie wiem czy CBR go ma ale tak mi to wyglada) automatycznego gaszenia silnika przy przechyle=wywrotka. To też ma sens, ma on zawsze działać nawet jeśli reszta moto padła przy wywrocie.

Co do napięcia odniesienia /czyli tego że może to być wejscie/ jest taka szansa, ale mala. Regulator sprawdza raczej napięcie na wejsciu swoim z prądnicy i jak jest za duże to je wytraca /grzeje się/. Można to sprawdzić amperpmierzem, zobaczyć po porstu w którą strone płynie prąd po podłączeniu tego kabla do + zasilania. Lub woltomierzem gdy jest w powietrzu - jak ma napięcie takie jak na wyjściu "akumulatorowym" to raczej nie jest wejściem.

Ponieważ nie mam jak tego pomierzyć to dla Rambo propozycja jest nadal taka sama /zaizolować/, a jak bardzo chce gdzieś go przypiąć to do +.

Cechą obu podłączeń jakie widziałem (RD04 i CBR), jak już pisałem, jest to że zasila on wybrane odbiorniki, BEZ ZABEZPIECZENIA = nie ma bezpiecznika po drodze i działa zawsze jak kręci się silnik bez względu na stan aku i całej reszty zasilania (np. stacyjki).
paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Regulator a moc motocykla Nonek_ Układ elektryczny i zapłonowy 0 06.05.2012 20:48
Wygotowany regulator Chomski Układ elektryczny i zapłonowy 1 22.07.2010 23:54


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.