Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Mała Afryka - CRF 250/300 Rally i L > Dział ogólny

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03.05.2025, 13:36   #911
gkrz67
 
gkrz67's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2017
Posty: 66
Motocykl: RD03
gkrz67 jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 14 godz 49 min 55 s
Domyślnie

Głównie chodzi mi o różnice w zawieszeniu, bo niby coś tam poprawili, ponoć inne siedzenie, wylot ciepłego powietrza. I czy ma ktoś porównanie, czy gra warta świeczki.
gkrz67 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.05.2025, 18:39   #912
damas


Zarejestrowany: Feb 2021
Posty: 2
Motocykl: RD03
damas jest na dystyngowanej drodze
Online: 10 godz 36 min 41 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał pałeł Zobacz post
poważnie ponieważ jest druga sonda to nie kupisz tego motocykla zrobiłeś mi dzien :P
ale ma wrażenie ze chyba nie chwiałeś kupić kup sobie w takim razie z 24 roku i juz.
Wybacz, ale muszę Cię rozczarować faktycznie skrót myślowy mógł wprowadzić Cię w błąd.
Napisałem, że odpuściłem bo chodziła mi po głowie zmiana i zakup modelu 2025
Zdecydowałem, że na razie zostaję z CRF 300L 2022
Chcę się przejechać KTM 390 enduro R bo też go rozważam

Cytat:
Napisał gkrz67 Zobacz post
Głównie chodzi mi o różnice w zawieszeniu, bo niby coś tam poprawili, ponoć inne siedzenie, wylot ciepłego powietrza. I czy ma ktoś porównanie, czy gra warta świeczki.
Skoro nie poprawili zawieszenia w 300L nie sądzę, żeby zrobili to w wersji Rally
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg IMG_2133.jpg (257.3 KB, 10 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez wierny : 04.05.2025 o 07:40 Powód: Połączenie postów.
damas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.05.2025, 19:54   #913
gkrz67
 
gkrz67's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2017
Posty: 66
Motocykl: RD03
gkrz67 jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 14 godz 49 min 55 s
Domyślnie

Czad GPT mówi co innego:

W modelu Honda CRF300 Rally na rok 2025 wprowadzono szereg usprawnień w porównaniu do wersji z 2024 roku, koncentrując się na poprawie komfortu jazdy, efektywności chłodzenia oraz nowoczesnym wyposażeniu.

�� Usprawnienia techniczne
Zoptymalizowany układ chłodzenia: Nowy wentylator chłodnicy oraz przeprojektowana osłona boczna skuteczniej kierują gorące powietrze z dala od kierowcy, co zwiększa komfort termiczny podczas jazdy w upalne dni lub w terenie.

Zawieszenie: Zmieniono ustawienia tłumienia zarówno w przednim widelcu Showa 43 mm, jak i w tylnym zawieszeniu Pro-Link, co przekłada się na lepszą kontrolę i komfort jazdy w różnorodnych warunkach terenowych.

�� Nowoczesne wyposażenie
Oświetlenie LED: Model 2025 wyposażono w nowe, kompaktowe kierunkowskazy LED, które uzupełniają charakterystyczny asymetryczny podwójny reflektor LED, poprawiając widoczność i nowoczesny wygląd motocykla.
Gniazdo USB-C: Dodano opcjonalne gniazdo USB-C, umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych podczas jazdy.
��️ Dodatkowe zmiany
Zgodność z normą Euro 5+: Silnik został dostosowany do bardziej rygorystycznych norm emisji spalin Euro 5+, co świadczy o dbałości producenta o środowisko.
1000ps.com

Nowa kolorystyka: CRF300 Rally na 2025 rok dostępna jest w wersji kolorystycznej Extreme Red z niebiesko-białymi grafikami, nadając motocyklowi świeży i dynamiczny wygląd.


Podsumowując, Honda CRF300 Rally 2025 oferuje ulepszenia, które zwiększają komfort, funkcjonalność i zgodność z aktualnymi normami, czyniąc go jeszcze bardziej wszechstronnym motocyklem do jazdy zarówno w terenie, jak i na co dzień.


Pytam, czy warto ? tych co jeździli na 2024/2025
Bo, jak mam kupić z 2024 za 28000 i dołożyć do zawieszenia 3-4 tys. to może lepiej kupić 2025 i mieć młodszego i od razu zrobione oryginalnie.
gkrz67 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.05.2025, 14:36   #914
janina
 
janina's Avatar


Zarejestrowany: May 2022
Miasto: Malbork
Posty: 33
Motocykl: crf300l
janina jest na dystyngowanej drodze
Online: 11 godz 25 min 57 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał gkrz67 Zobacz post
Czad GPT mówi co innego:

W modelu Honda CRF300 Rally na rok 2025 wprowadzono szereg usprawnień w porównaniu do wersji z 2024 roku, koncentrując się na poprawie komfortu jazdy, efektywności chłodzenia oraz nowoczesnym wyposażeniu.

�� Usprawnienia techniczne
Zoptymalizowany układ chłodzenia: Nowy wentylator chłodnicy oraz przeprojektowana osłona boczna skuteczniej kierują gorące powietrze z dala od kierowcy, co zwiększa komfort termiczny podczas jazdy w upalne dni lub w terenie.

Zawieszenie: Zmieniono ustawienia tłumienia zarówno w przednim widelcu Showa 43 mm, jak i w tylnym zawieszeniu Pro-Link, co przekłada się na lepszą kontrolę i komfort jazdy w różnorodnych warunkach terenowych.

[...]
Co do zmian w układzie chłodzenia. Pewnie mają znaczenia w gorącym klimacie. Nigdy nie czułem dyskomfortu związanego z ciepłem emitowanym przez motocykl. Jest możliwe, że zbyt słabo upalam. Tę zmianę śmiało można pominąć.

Zawieszenie, jeżeli nie zmienili sprężyn to cudów nie należy oczekiwać. Na dojazdy do pracy pewnie będzie lepiej. Czy warto dopłacać do wersji 2025? Na to pytanie każdy znajdzie odpowiedź samodzielnie. Może warto 'objeździć' obydwa?

Jeżeli masz zamiar cisnąć mocniej w terenie i tak nie unikniesz modyfikacji zawieszenia. Podobnie w sytuacji ponadnormatywnej masy kierowcy, będzie słabo.

Ekologia europejska już w wersji przed 2025 skutecznie dusi ten silnik.
janina jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.05.2025, 15:01   #915
janina
 
janina's Avatar


Zarejestrowany: May 2022
Miasto: Malbork
Posty: 33
Motocykl: crf300l
janina jest na dystyngowanej drodze
Online: 11 godz 25 min 57 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał janina Zobacz post
[...]

Przez chwilę po wymianie miałem wrażenie, że przód jest całkiem w porządku. Niestety do pierwszej 'ostrzejszej' jazdy kiedy dobiło zawieszenie. Myślę o zmianie, modelu jeszcze nie wybrałem ale przynajmniej regulacja wstępnego napięcia sprężyny by sie przydała. Jest Ohlins i wkłady YSS. Coś jeszcze? RallyRaid nie biorę pod uwagę. Może jakieś sugestie? A może ktoś poleci dobry sklep/serwis zawieszeń na pomorzu lub w okolicy?
Odpowiem sobie. Może ktoś będzie zainteresowany. Jest włoskie rozwiązanie od Andreani. W ofercie mają dwa modele wkładów do 300l Rally (740 eur) i Evo (565 eur).

CRF 300l w pełni zmodyfikowane zawieszenie, przód Andreani Evo.
janina jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.05.2025, 09:26   #916
gkrz67
 
gkrz67's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2017
Posty: 66
Motocykl: RD03
gkrz67 jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 14 godz 49 min 55 s
Domyślnie

Dzięki, może się kiedyś przyda, na razie tylko myślę o tym moto, byłem się przymierzyć w salonie czy dostanę nogami, albo choćby nogą :-) No i dostanę, jedną na pewno a dwiema tylko palcami, no może połową stopy.
Zaleta- lekki i w razie co można go przytrzymać. Czekam na cieplejsze dni i zrobię jakąś jazdę próbną.
Moto planuje do szwędania a nie latania w terenie jak rakieta, nie te lata i możliwości. Bym powiedział, do zwiedzania. Pozdro.
gkrz67 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.05.2025, 15:04   #917
janina
 
janina's Avatar


Zarejestrowany: May 2022
Miasto: Malbork
Posty: 33
Motocykl: crf300l
janina jest na dystyngowanej drodze
Online: 11 godz 25 min 57 s
Domyślnie

Z relacji wideo wynika, że do 'kulania się' zawias wystarczy. Poprzednie zawieszenie bez 'dzidowania' też wystarczało. Niemniej temu miłemu człowiekowi 'zdaje się' że jest różnica na +. Przynajmniej między 300 rally 24 i 300l 2025 r. Link do youtube.
janina jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.05.2025, 09:40   #918
gkrz67
 
gkrz67's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2017
Posty: 66
Motocykl: RD03
gkrz67 jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 14 godz 49 min 55 s
Domyślnie

Ja z tego filmu to wielkiej różnicy nie widzę. Największa jaką widzę to niebieskie siedzenie w nowej CRF300R.
Tak jak ktoś powiedział, do kulania starczy, a do poważniejszej jazdy i tak trzeba coś zmodyfikować.
gkrz67 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.05.2025, 05:56   #919
przemo77390


Zarejestrowany: Jan 2015
Miasto: Warszawa
Posty: 1,903
Motocykl: inne moto
przemo77390 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 2 dni 5 godz 45 min 28 s
Domyślnie

Hej,

Właśnie wróciłem z TET Łotwa i jazda zweryfikowała że zachodzi konieczność zamontowania dwóch dosłownie pierdol w mojej CRFce 300L.
Może pytanie o banalne akcesoria ale zawsze lepiej mieć sprawdzone niż sprawdzać - więc co polecacie:
1. Uchwyt do wyciągania motocykla przód (Acerbis czy ....?)
2. Osłona przedniej zębatki (widziałem mego ale droga) - taka którą łatwo oczyszcza błoto.

Pozdr
Przemo
przemo77390 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.05.2025, 08:29   #920
husa521


Zarejestrowany: Jul 2021
Miasto: Kuj-Pom
Posty: 57
Motocykl: Honda CRF 300L
husa521 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 4 dni 13 godz 17 min 54 s
Domyślnie

Mam założoną taką z ali, widać zębatkę, łatwo wyczyścić, dobrze wykonana, dobrze wygląda, solidna. Ma w gratisie osłonę na wałek od zmiany biegów. Przełożyłem jeszcze do niej ten stalowy półksiężyc z tej oryginalnej plastikowej osłony co ma chronić kartery przed zerwaniem łańcucha.
Trochę zabawy jest ze złożeniem tego bo łatwo nie jest ale po zdjęciach jest to wykonalne.

Shift stabilizer Modified parts for cbr300l cbr 300 l cbr300 l CBR 300L CRF300RALLY 2021 2022 2023 accessories
husa521 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Modyfikacje Husqvarna 701 7Greg Husqvarna 701 502 02.11.2024 11:05
Modyfikacje przy DCT mdxmd NAT - Warsztat 30 03.04.2019 10:02


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.