|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: May 2022
Miasto: Malbork
Posty: 33
Motocykl: crf300l
![]() Online: 11 godz 25 min 57 s
|
![]()
Napęd 14 x 42.
W sumie z braku 40z na tył wpadła większa zębatka o 2 zęby. Subiektywnie, czuć przyrost momentu, nawet zdecydowanie. Choć teoretycznie to tylko ~5%. Nie odczuwam wpływu na prędkość, generalnie nie cisnę ale do 120 rozpędza się bez problemu. Elastyczność uległa znacznej poprawie a użyteczność 6 biegu jest na poziomie takim jakiego bym oczekiwał od ustawień fabrycznych. Długość łańcucha 108z, kupione 110z więc trzeba było skrócić. Spalania nie obserwuję jakoś szczególnie ale zdaje się że pali nieco mniej choć mogę się mylić. Przy doborze korzystałem ze strony sprocketcalculator.com Czy ktoś z was stosuje strategię częstszej wymiany przedniej zębatki? Co ile kilometrów? Klamki. Wymienione z przypadku a w zasadzie z wypadku. Moja CRFa zeskoczyła z podnośnika serwisowego i klamka sprzęgła się wygięła. Po wymianie pierwsza myśl nie warto ale po kilku rundkach zmieniłem zdanie. Warto, hamulec na 2 palce 'żyleta' i do tego odpowiednio wyregulowana klamka sprzęgła. Bajka. Wymieniłem na Zeta choć pewnie są inne. Gdyby ktoś miał wątpliwości wykonane w Chinach. Jakość najwyższej próby. Amortyzator. Drogą eliminacji wybrałem Ohlins. Miał być regulowany, brałem pod uwagę YSS, Hyperpro i ten który kupiłem. Hyperpro odpadł bo regulacja w zasadzie niedostępna po montażu, YSS bo różnica w cenie mnie nie odstaraszała. Pierwsza myśl po montażu 'nie czuję amortyzatora' działa jak powinien. Zainstalowany tak jak przyszedł bez zmiany wstępnego napięcia sprężyny, dobicia i odbicia. Kraj pochodzenia Tajlandia, jakość wykonania świetna. Niestety nie mam innego punktu odniesienia niż amortyzator fabryczny ale poprawa jakość prowadzenia tak dla zobrazowania to skok z 'okręgówki' do mistrzostw na poziomie przynajmniej europejskim. ![]() Przez chwilę po wymianie miałem wrażenie, że przód jest całkiem w porządku. Niestety do pierwszej 'ostrzejszej' jazdy kiedy dobiło zawieszenie. Myślę o zmianie, modelu jeszcze nie wybrałem ale przynajmniej regulacja wstępnego napięcia sprężyny by sie przydała. Jest Ohlins i wkłady YSS. Coś jeszcze? RallyRaid nie biorę pod uwagę. Może jakieś sugestie? A może ktoś poleci dobry sklep/serwis zawieszeń na pomorzu lub w okolicy? Nie dojeżdżam CRFą do pracy, głównie ma mi dawać frajdę jak potrzebuję 'przewietrzyć głowę'. A wietrzę ją w lesie, na polach a okazjonalnie wałach i łąkach wiślanych. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
![]() Zarejestrowany: Jan 2015
Miasto: Warszawa
Posty: 1,927
Motocykl: inne moto
![]() Online: 2 tygodni 2 dni 13 godz 6 min 57 s
|
![]() Cytat:
Z jakiej firmy brałeś zębatki i łańcuch - może u siebie też bym zmienił. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: May 2022
Miasto: Malbork
Posty: 33
Motocykl: crf300l
![]() Online: 11 godz 25 min 57 s
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
![]() Zarejestrowany: Jan 2015
Miasto: Warszawa
Posty: 1,927
Motocykl: inne moto
![]() Online: 2 tygodni 2 dni 13 godz 6 min 57 s
|
![]() Cytat:
Te 108Z na nowym łańcuchu jest ok - widzę że jest dostępny z taką ilością wg. Numeru ktory podałeś.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: May 2022
Miasto: Malbork
Posty: 33
Motocykl: crf300l
![]() Online: 11 godz 25 min 57 s
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2017
Posty: 66
Motocykl: RD03
![]() Online: 5 dni 14 godz 59 min 59 s
|
![]()
Kochani, czy te nowości, poprawki w nowym crf300rally są warte dopłaty w stosunku do crf z 2024r, czy to tylko kosmetyka. Głównie chodzi o zawieszenie. Czy lepiej dopłacić i kupić już poprawione, czy kupić starszego, może nawet lekko użytego i poprawić sobie to zawieszenie we własnym zakresie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Zarejestrowany: Feb 2021
Posty: 2
Motocykl: RD03
![]() Online: 10 godz 36 min 41 s
|
![]()
Skąd myśl, że cokolwiek poprawili ?
Według moich informacji na temat różnic CRF 300L 2024-2025 pochodzących od pracownika Hondy, który na codzień jeździ 300L Zmiany w stosunku do rocznika 2024 to: Lampa przednia led (tylna wciąż halogen) Kierunkowskazy led Nowe naklejki Koniec zmian ![]() I teraz niespodzianka w roczniku 2025 Honda wprowadziła drugą sondę lambda za katalizatorem, ekologia znów psuje całą zabawę. Chciałem kupić 2025 i odpuściłem |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
![]() Zarejestrowany: May 2022
Miasto: Malbork
Posty: 33
Motocykl: crf300l
![]() Online: 11 godz 25 min 57 s
|
![]() Cytat:
CRF 300l w pełni zmodyfikowane zawieszenie, przód Andreani Evo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2017
Posty: 66
Motocykl: RD03
![]() Online: 5 dni 14 godz 59 min 59 s
|
![]()
Dzięki, może się kiedyś przyda, na razie tylko myślę o tym moto, byłem się przymierzyć w salonie czy dostanę nogami, albo choćby nogą :-) No i dostanę, jedną na pewno a dwiema tylko palcami, no może połową stopy.
Zaleta- lekki i w razie co można go przytrzymać. Czekam na cieplejsze dni i zrobię jakąś jazdę próbną. Moto planuje do szwędania a nie latania w terenie jak rakieta, nie te lata ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() Zarejestrowany: May 2022
Miasto: Malbork
Posty: 33
Motocykl: crf300l
![]() Online: 11 godz 25 min 57 s
|
![]()
Z relacji wideo wynika, że do 'kulania się' zawias wystarczy. Poprzednie zawieszenie bez 'dzidowania' też wystarczało. Niemniej temu miłemu człowiekowi 'zdaje się' że jest różnica na +. Przynajmniej między 300 rally 24 i 300l 2025 r. Link do youtube.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Modyfikacje Husqvarna 701 | 7Greg | Husqvarna 701 | 513 | 30.07.2025 20:43 |
Modyfikacje przy DCT | mdxmd | NAT - Warsztat | 30 | 03.04.2019 10:02 |