Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Mała Afryka - CRF 250/300 Rally i L > Dział ogólny

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24.04.2025, 10:18   #1
janina
 
janina's Avatar


Zarejestrowany: May 2022
Miasto: Malbork
Posty: 33
Motocykl: crf300l
janina jest na dystyngowanej drodze
Online: 11 godz 25 min 57 s
Domyślnie

Napęd 14 x 42.
W sumie z braku 40z na tył wpadła większa zębatka o 2 zęby. Subiektywnie, czuć przyrost momentu, nawet zdecydowanie. Choć teoretycznie to tylko ~5%. Nie odczuwam wpływu na prędkość, generalnie nie cisnę ale do 120 rozpędza się bez problemu. Elastyczność uległa znacznej poprawie a użyteczność 6 biegu jest na poziomie takim jakiego bym oczekiwał od ustawień fabrycznych. Długość łańcucha 108z, kupione 110z więc trzeba było skrócić. Spalania nie obserwuję jakoś szczególnie ale zdaje się że pali nieco mniej choć mogę się mylić. Przy doborze korzystałem ze strony sprocketcalculator.com

Czy ktoś z was stosuje strategię częstszej wymiany przedniej zębatki? Co ile kilometrów?

Klamki.
Wymienione z przypadku a w zasadzie z wypadku. Moja CRFa zeskoczyła z podnośnika serwisowego i klamka sprzęgła się wygięła. Po wymianie pierwsza myśl nie warto ale po kilku rundkach zmieniłem zdanie. Warto, hamulec na 2 palce 'żyleta' i do tego odpowiednio wyregulowana klamka sprzęgła. Bajka. Wymieniłem na Zeta choć pewnie są inne. Gdyby ktoś miał wątpliwości wykonane w Chinach. Jakość najwyższej próby.

Amortyzator.
Drogą eliminacji wybrałem Ohlins. Miał być regulowany, brałem pod uwagę YSS, Hyperpro i ten który kupiłem. Hyperpro odpadł bo regulacja w zasadzie niedostępna po montażu, YSS bo różnica w cenie mnie nie odstaraszała. Pierwsza myśl po montażu 'nie czuję amortyzatora' działa jak powinien. Zainstalowany tak jak przyszedł bez zmiany wstępnego napięcia sprężyny, dobicia i odbicia. Kraj pochodzenia Tajlandia, jakość wykonania świetna. Niestety nie mam innego punktu odniesienia niż amortyzator fabryczny ale poprawa jakość prowadzenia tak dla zobrazowania to skok z 'okręgówki' do mistrzostw na poziomie przynajmniej europejskim.

Przez chwilę po wymianie miałem wrażenie, że przód jest całkiem w porządku. Niestety do pierwszej 'ostrzejszej' jazdy kiedy dobiło zawieszenie. Myślę o zmianie, modelu jeszcze nie wybrałem ale przynajmniej regulacja wstępnego napięcia sprężyny by sie przydała. Jest Ohlins i wkłady YSS. Coś jeszcze? RallyRaid nie biorę pod uwagę. Może jakieś sugestie? A może ktoś poleci dobry sklep/serwis zawieszeń na pomorzu lub w okolicy?

Nie dojeżdżam CRFą do pracy, głównie ma mi dawać frajdę jak potrzebuję 'przewietrzyć głowę'. A wietrzę ją w lesie, na polach a okazjonalnie wałach i łąkach wiślanych.
janina jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.04.2025, 11:39   #2
przemo77390


Zarejestrowany: Jan 2015
Miasto: Warszawa
Posty: 1,927
Motocykl: inne moto
przemo77390 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 2 dni 13 godz 6 min 57 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał janina Zobacz post
Napęd 14 x 42.
W sumie z braku 40z na tył wpadła większa zębatka o 2 zęby. Subiektywnie, czuć przyrost momentu, nawet zdecydowanie. Choć teoretycznie to tylko ~5%. Nie odczuwam wpływu na prędkość, generalnie nie cisnę ale do 120 rozpędza się bez problemu. Elastyczność uległa znacznej poprawie a użyteczność 6 biegu jest na poziomie takim jakiego bym oczekiwał od ustawień fabrycznych. Długość łańcucha 108z, kupione 110z więc trzeba było skrócić. Spalania nie obserwuję jakoś szczególnie ale zdaje się że pali nieco mniej choć mogę się mylić. Przy doborze korzystałem ze strony sprocketcalculator.com

Z jakiej firmy brałeś zębatki i łańcuch - może u siebie też bym zmienił.
przemo77390 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.04.2025, 10:10   #3
janina
 
janina's Avatar


Zarejestrowany: May 2022
Miasto: Malbork
Posty: 33
Motocykl: crf300l
janina jest na dystyngowanej drodze
Online: 11 godz 25 min 57 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał przemo77390 Zobacz post
Z jakiej firmy brałeś zębatki i łańcuch - może u siebie też bym zmienił.
Łańcuch RK 520ZXW. Zębatki JT, przód JTF1321.14, tył JTR1301.42. Przynajmniej takie oznaczenia na opakowaniach były.
janina jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.04.2025, 11:00   #4
przemo77390


Zarejestrowany: Jan 2015
Miasto: Warszawa
Posty: 1,927
Motocykl: inne moto
przemo77390 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 2 dni 13 godz 6 min 57 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał janina Zobacz post
Łańcuch RK 520ZXW. Zębatki JT, przód JTF1321.1, tył JTR1301.42. Przynajmniej takie oznaczenia na opakowaniach były.
Dzięki. Czy w tym numerze nie brakuje jednej cyfry JTF1321.1?
Te 108Z na nowym łańcuchu jest ok - widzę że jest dostępny z taką ilością wg. Numeru ktory podałeś..
przemo77390 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.04.2025, 11:24   #5
janina
 
janina's Avatar


Zarejestrowany: May 2022
Miasto: Malbork
Posty: 33
Motocykl: crf300l
janina jest na dystyngowanej drodze
Online: 11 godz 25 min 57 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał przemo77390 Zobacz post
Dzięki. Czy w tym numerze nie brakuje jednej cyfry JTF1321.1?
Te 108Z na nowym łańcuchu jest ok - widzę że jest dostępny z taką ilością wg. Numeru ktory podałeś..
Pewnie że brakuje. 14 miało być, poprawiłem.
janina jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.05.2025, 06:57   #6
gkrz67
 
gkrz67's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2017
Posty: 66
Motocykl: RD03
gkrz67 jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 14 godz 59 min 59 s
Domyślnie

Kochani, czy te nowości, poprawki w nowym crf300rally są warte dopłaty w stosunku do crf z 2024r, czy to tylko kosmetyka. Głównie chodzi o zawieszenie. Czy lepiej dopłacić i kupić już poprawione, czy kupić starszego, może nawet lekko użytego i poprawić sobie to zawieszenie we własnym zakresie.
gkrz67 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.05.2025, 10:47   #7
damas


Zarejestrowany: Feb 2021
Posty: 2
Motocykl: RD03
damas jest na dystyngowanej drodze
Online: 10 godz 36 min 41 s
Domyślnie

Skąd myśl, że cokolwiek poprawili ?
Według moich informacji na temat różnic CRF 300L 2024-2025 pochodzących od pracownika Hondy, który na codzień jeździ 300L
Zmiany w stosunku do rocznika 2024 to:
Lampa przednia led (tylna wciąż halogen)
Kierunkowskazy led
Nowe naklejki

Koniec zmian

I teraz niespodzianka w roczniku 2025 Honda wprowadziła drugą sondę lambda za katalizatorem, ekologia znów psuje całą zabawę.
Chciałem kupić 2025 i odpuściłem
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg Zrzut ekranu 2025-05-1 o 09.25.47.jpg (137.7 KB, 9 wyświetleń)
damas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.05.2025, 15:01   #8
janina
 
janina's Avatar


Zarejestrowany: May 2022
Miasto: Malbork
Posty: 33
Motocykl: crf300l
janina jest na dystyngowanej drodze
Online: 11 godz 25 min 57 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał janina Zobacz post
[...]

Przez chwilę po wymianie miałem wrażenie, że przód jest całkiem w porządku. Niestety do pierwszej 'ostrzejszej' jazdy kiedy dobiło zawieszenie. Myślę o zmianie, modelu jeszcze nie wybrałem ale przynajmniej regulacja wstępnego napięcia sprężyny by sie przydała. Jest Ohlins i wkłady YSS. Coś jeszcze? RallyRaid nie biorę pod uwagę. Może jakieś sugestie? A może ktoś poleci dobry sklep/serwis zawieszeń na pomorzu lub w okolicy?
Odpowiem sobie. Może ktoś będzie zainteresowany. Jest włoskie rozwiązanie od Andreani. W ofercie mają dwa modele wkładów do 300l Rally (740 eur) i Evo (565 eur).

CRF 300l w pełni zmodyfikowane zawieszenie, przód Andreani Evo.
janina jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.05.2025, 09:26   #9
gkrz67
 
gkrz67's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2017
Posty: 66
Motocykl: RD03
gkrz67 jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 14 godz 59 min 59 s
Domyślnie

Dzięki, może się kiedyś przyda, na razie tylko myślę o tym moto, byłem się przymierzyć w salonie czy dostanę nogami, albo choćby nogą :-) No i dostanę, jedną na pewno a dwiema tylko palcami, no może połową stopy.
Zaleta- lekki i w razie co można go przytrzymać. Czekam na cieplejsze dni i zrobię jakąś jazdę próbną.
Moto planuje do szwędania a nie latania w terenie jak rakieta, nie te lata i możliwości. Bym powiedział, do zwiedzania. Pozdro.
gkrz67 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.05.2025, 15:04   #10
janina
 
janina's Avatar


Zarejestrowany: May 2022
Miasto: Malbork
Posty: 33
Motocykl: crf300l
janina jest na dystyngowanej drodze
Online: 11 godz 25 min 57 s
Domyślnie

Z relacji wideo wynika, że do 'kulania się' zawias wystarczy. Poprzednie zawieszenie bez 'dzidowania' też wystarczało. Niemniej temu miłemu człowiekowi 'zdaje się' że jest różnica na +. Przynajmniej między 300 rally 24 i 300l 2025 r. Link do youtube.
janina jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Modyfikacje Husqvarna 701 7Greg Husqvarna 701 513 30.07.2025 20:43
Modyfikacje przy DCT mdxmd NAT - Warsztat 30 03.04.2019 10:02


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.