Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Mała Afryka - CRF 250/300 Rally i L > Dział ogólny

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13.07.2023, 11:38   #1
janina
 
janina's Avatar


Zarejestrowany: May 2022
Miasto: Malbork
Posty: 30
Motocykl: crf300l
janina jest na dystyngowanej drodze
Online: 11 godz 5 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał muszel72 Zobacz post
Wystarczy prześledzić ten wątek od początku i już wszystko wiadomo. Przy okazji można dowiedzieć się wielu innych kwestii zamiast za chwilę pytać ponownie o to co już było. Bez złośliwości oczywiście ale mi się nie chce.
Ten wątek nie odpowiada na pytanie jakie są Twoje wrażenia z użytkowania motocykla zmodyfikowanego w sposób opisany wyżej. Śledzę go od początku i prawdę mówiąc merytorycznie o zawieszeniu jest mało lub informacje niewiele wnoszą.

Szkoda że Ci się nie chce ... Takie informacje są najcenniejsze bo z pierwszej ręki bez bełkotu marketingowego.
janina jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.09.2024, 13:54   #2
JKB
o?o::...


Zarejestrowany: Sep 2024
Miasto: 3city
Posty: 5
Motocykl: CRF 300L
JKB jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 godz 13 min 41 s
Domyślnie

uff.. przeczytałem cały wątek. A w zasadzie wszedłem tu tylko w poszukiwaniu info o tylnym zawiasie.

Cytat:
Napisał janina Zobacz post
...Śledzę go od początku i prawdę mówiąc merytorycznie o zawieszeniu jest mało lub informacje niewiele wnoszą.

Szkoda że Ci się nie chce ... Takie informacje są najcenniejsze bo z pierwszej ręki bez bełkotu marketingowego.
IMHO tu by się przydał osobny wątek dotyczący zawiasów, bo to jest pierwsza rzecz, którą trzeba pomotać po nabyciu małej CRFy. Fajnie by te wszystkie wasze doświadczenia zebrać w jedna kupę.

Teraz takie pytanko do tych, co motali tylny zawias. Zastanawiam się nad samą sprężyną progresywną od HP, czy to ma w ogóle sens w zestawieniu z tym fabrycznym amorem. Czy nie lepiej dołożyć i kupić całego jakiegoś najtańszego YSSa i mieć spokój.
Dla kontekstu, swoje ważę, ze szpejem i bagażem to pewnie jakieś 100-110kg będzie. Jeśli chodzi o off to używam moto zgodnie z przeznaczeniem. Czyli bez wyczynowych akcji, ale też nie na wycieczki na ryby. Tzn nie latam po torach MX ale z drugiej strony od prawdziwego dual sporta oczekuje, że po wjechaniu na single tracka nie katapultuje mnie od razu przez kierownicę po kilku pierwszych nierównościach.

Każda rada na wagę złota. Budżet ok 2-2,5k cebulionów. Komplet sprężyn HP przód/tył czy kompletny zawias tył?
JKB jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.09.2024, 19:36   #3
muszel72
 
muszel72's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jun 2018
Miasto: GDA
Posty: 2,778
Motocykl: ATAS 1000, 300 Rally, BMW r1100s, Kymco xciting 400
Przebieg: 50000
muszel72 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 16 godz 32 min 37 s
Domyślnie

Jeśli ok 110 kg to wymiana samej sprężyny nie wystarczy. Ja tak zrobiłem ale jeżdżę na lekko i bez bagażu a ważę 96 i to jest granica.
Do przejechania Sardyni czy też Korsyki w poprzek po bezdrożach wystarczy ale to jest raczej szwędanie niż wyczyn.
muszel72 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.09.2024, 09:39   #4
janina
 
janina's Avatar


Zarejestrowany: May 2022
Miasto: Malbork
Posty: 30
Motocykl: crf300l
janina jest na dystyngowanej drodze
Online: 11 godz 5 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał JKB Zobacz post
uff.. przeczytałem cały wątek. A w zasadzie wszedłem tu tylko w poszukiwaniu info o tylnym zawiasie.
[...]
Każda rada na wagę złota. Budżet ok 2-2,5k cebulionów. Komplet sprężyn HP przód/tył czy kompletny zawias tył?
Jak ma być dobrze to amortyzator tył + sprężyna(y) przód. Jak ma być dobrze z tyłu to amortyzator. Jak ma być tak sobie to nic nie musisz robić.

Wymiana sprężyny z tyłu wnosi tyle, że dobrze można polecieć w krzaki jak kolega wichura. Szkoda cebulionów.
janina jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.11.2024, 14:03   #5
JKB
o?o::...


Zarejestrowany: Sep 2024
Miasto: 3city
Posty: 5
Motocykl: CRF 300L
JKB jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 godz 13 min 41 s
Domyślnie

Czołem.
Idąc za radą zdecydowałem się na wymianę kompletnego amortyzatora.

Wybór padł na YSS. MZ456-415TR...

Teraz takie pytanko bo próbuje rozszyfrować który dokładnie model i wariant wybrać.
1) na stronie producenta są podane 2 modele MZ456-415TR oraz 456-405TR różnią się długością odpowiednio 415mm i 405mm. Napisane jest że oba pasują do Lki. Czy prawda to? Bo nie chce wtopić. Ktoś wie jaka długość ma OEM? Nie chce obniżać, zależy mi na tej samej wysokości.

2) Warianty w poszczególnych modelach: jak rozszyfrować parametry sprężyny? Niektórzy sprzedawcy piszą o wadze obciążenia (np 85-105kg), a niektórzy podają jedynie parametry sprężyny w N/mm. Wiec nie wiem jak je porównać i czy oferty dotyczą tych samych modeli.
Żeby było zabawniej, producent nie podaje na swojej stronie danych ani w kg ani w N/mm.

Ze strony YSS wynika, że poniższe wersje różnią się jedynie sprężyną:
MZ456-415TR-08-85
MZ456-415TR-09-85
MZ456-415TR-10-85
MZ456-415TR-11-85
Wszystkie sprężyny mają srędnicę 56mm i dł. 260mm więc jedyną zmienną jest twardość. Która będzie pod wagę 100-110?

Czy ktoś z Was tu użytkuje YSSa i jest w stanie mnie pokierować? Bo chyba nie ogarniam tego.
JKB jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.12.2024, 11:30   #6
janina
 
janina's Avatar


Zarejestrowany: May 2022
Miasto: Malbork
Posty: 30
Motocykl: crf300l
janina jest na dystyngowanej drodze
Online: 11 godz 5 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał JKB Zobacz post
Czołem.
Idąc za radą zdecydowałem się na wymianę kompletnego amortyzatora.

Wybór padł na YSS. MZ456-415TR...

1. Teraz takie pytanko bo próbuje rozszyfrować który dokładnie model i wariant wybrać.
[...]

2) Warianty w poszczególnych modelach: jak rozszyfrować parametry sprężyny? [...]
[...]
Czy ktoś z Was tu użytkuje YSSa i jest w stanie mnie pokierować? Bo chyba nie ogarniam tego.
Tabelka podpowie klik wiersze od 950 - 956. Smutna wiadomość jest taka, że maksymalny przedział to 95 - 105 kg.

Przykład "CRF 300L MOTARD (95-105 KG.) 20> MLHND168M50 300 MS MZ456-415TR-11"

Gdyby z jakiegoś powodu link nie chciał działać to dostęp do pliku jest tutaj w polu 'Category' wybieramy 'CATALOGUE'.

Pozdrawiam
janina jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.01.2025, 10:22   #7
janina
 
janina's Avatar


Zarejestrowany: May 2022
Miasto: Malbork
Posty: 30
Motocykl: crf300l
janina jest na dystyngowanej drodze
Online: 11 godz 5 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał janina Zobacz post
Smutna wiadomość jest taka, że maksymalny przedział to 95 - 105 kg.
Zdaje się, że nieprawdą jest powyższe lub prawdą ale tylko dla katalogu który udało się znaleźć. Na tej stronie można wybrać nawet 130 kg +. Jak to działa?

Z ciekawości. Może ktoś kupił i poda symbol?
janina jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29.01.2025, 12:46   #8
JKB
o?o::...


Zarejestrowany: Sep 2024
Miasto: 3city
Posty: 5
Motocykl: CRF 300L
JKB jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 godz 13 min 41 s
Domyślnie

Czołem Pany,
dzięki za wszystkie podpowiedzi.

Cytat:
Napisał janina Zobacz post
Tabelka podpowie klik wiersze od 950 - 956. Smutna wiadomość jest taka, że maksymalny przedział to 95 - 105 kg.

Przykład "CRF 300L MOTARD (95-105 KG.) 20> MLHND168M50 300 MS MZ456-415TR-11"

Gdyby z jakiegoś powodu link nie chciał działać to dostęp do pliku jest tutaj w polu 'Category' wybieramy 'CATALOGUE'.

Pozdrawiam
Tabelka wiele wyjaśnia dzieki, czegoś takiego wlasnie szukałem.


Zamówiłem w końcu model:
MZ456-405TR-18-85.

Czyli długość 405mm bo tak podają wszystkie źródła że do L'ki powinien być taki.

Moje odczucia są takie, że wydawało mi się że będzie sztywniejszy. Wg mnie zarówno SAG i subiektywne uczucie miękkości jest dość podobne co w oryginale. Szału nie ma jeśli chodzi o twardość ale to przetestuje dopiero w terenie. No i dupa siada podobnie jak w oryginale, może trzeba było brać ten dłuższy (415mm)

Za to tłumienie odbicia na pierwszy rzut oka jest wyczuwalne. W końcu nie czuje się jak na trampolinie.
Ewentualnie jak po testach stwierdze że sprężyna nadal jest kijowa pod moją wagę (95kg) to będę szukał samej sprężyny...
JKB jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.04.2025, 10:18   #9
janina
 
janina's Avatar


Zarejestrowany: May 2022
Miasto: Malbork
Posty: 30
Motocykl: crf300l
janina jest na dystyngowanej drodze
Online: 11 godz 5 min 37 s
Domyślnie

Napęd 14 x 42.
W sumie z braku 40z na tył wpadła większa zębatka o 2 zęby. Subiektywnie, czuć przyrost momentu, nawet zdecydowanie. Choć teoretycznie to tylko ~5%. Nie odczuwam wpływu na prędkość, generalnie nie cisnę ale do 120 rozpędza się bez problemu. Elastyczność uległa znacznej poprawie a użyteczność 6 biegu jest na poziomie takim jakiego bym oczekiwał od ustawień fabrycznych. Długość łańcucha 108z, kupione 110z więc trzeba było skrócić. Spalania nie obserwuję jakoś szczególnie ale zdaje się że pali nieco mniej choć mogę się mylić. Przy doborze korzystałem ze strony sprocketcalculator.com

Czy ktoś z was stosuje strategię częstszej wymiany przedniej zębatki? Co ile kilometrów?

Klamki.
Wymienione z przypadku a w zasadzie z wypadku. Moja CRFa zeskoczyła z podnośnika serwisowego i klamka sprzęgła się wygięła. Po wymianie pierwsza myśl nie warto ale po kilku rundkach zmieniłem zdanie. Warto, hamulec na 2 palce 'żyleta' i do tego odpowiednio wyregulowana klamka sprzęgła. Bajka. Wymieniłem na Zeta choć pewnie są inne. Gdyby ktoś miał wątpliwości wykonane w Chinach. Jakość najwyższej próby.

Amortyzator.
Drogą eliminacji wybrałem Ohlins. Miał być regulowany, brałem pod uwagę YSS, Hyperpro i ten który kupiłem. Hyperpro odpadł bo regulacja w zasadzie niedostępna po montażu, YSS bo różnica w cenie mnie nie odstaraszała. Pierwsza myśl po montażu 'nie czuję amortyzatora' działa jak powinien. Zainstalowany tak jak przyszedł bez zmiany wstępnego napięcia sprężyny, dobicia i odbicia. Kraj pochodzenia Tajlandia, jakość wykonania świetna. Niestety nie mam innego punktu odniesienia niż amortyzator fabryczny ale poprawa jakość prowadzenia tak dla zobrazowania to skok z 'okręgówki' do mistrzostw na poziomie przynajmniej europejskim.

Przez chwilę po wymianie miałem wrażenie, że przód jest całkiem w porządku. Niestety do pierwszej 'ostrzejszej' jazdy kiedy dobiło zawieszenie. Myślę o zmianie, modelu jeszcze nie wybrałem ale przynajmniej regulacja wstępnego napięcia sprężyny by sie przydała. Jest Ohlins i wkłady YSS. Coś jeszcze? RallyRaid nie biorę pod uwagę. Może jakieś sugestie? A może ktoś poleci dobry sklep/serwis zawieszeń na pomorzu lub w okolicy?

Nie dojeżdżam CRFą do pracy, głównie ma mi dawać frajdę jak potrzebuję 'przewietrzyć głowę'. A wietrzę ją w lesie, na polach a okazjonalnie wałach i łąkach wiślanych.
janina jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.04.2025, 11:39   #10
przemo77390


Zarejestrowany: Jan 2015
Miasto: Warszawa
Posty: 1,899
Motocykl: inne moto
przemo77390 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 2 dni 2 godz 56 min 45 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał janina Zobacz post
Napęd 14 x 42.
W sumie z braku 40z na tył wpadła większa zębatka o 2 zęby. Subiektywnie, czuć przyrost momentu, nawet zdecydowanie. Choć teoretycznie to tylko ~5%. Nie odczuwam wpływu na prędkość, generalnie nie cisnę ale do 120 rozpędza się bez problemu. Elastyczność uległa znacznej poprawie a użyteczność 6 biegu jest na poziomie takim jakiego bym oczekiwał od ustawień fabrycznych. Długość łańcucha 108z, kupione 110z więc trzeba było skrócić. Spalania nie obserwuję jakoś szczególnie ale zdaje się że pali nieco mniej choć mogę się mylić. Przy doborze korzystałem ze strony sprocketcalculator.com

Z jakiej firmy brałeś zębatki i łańcuch - może u siebie też bym zmienił.
przemo77390 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Modyfikacje Husqvarna 701 7Greg Husqvarna 701 502 02.11.2024 11:05
Modyfikacje przy DCT mdxmd NAT - Warsztat 30 03.04.2019 10:02


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.