![]() |
|
Układ chlodzenia Montaż i demontaż elementów układu chłodzenia: termostat, pompa wodna, wiatraki, chłodnice, prowadzenie przewodów |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
|
![]()
Ja nie dolewałem wody a i tak pompa padła (jak w każdym LC8 przed 2006). Wiązanie tych dwóch spraw jest nieco ryzykowne.
Skoro wątek do podziału to dodam jeszcze, że wolly słusznie pokreślił ważność korka chłodnicy. Korek chłodnicy służy do utrzymywania zadanego przez producenta ciśnienia w układzie. Zapobiega tym samym wrzeniu wody ale także "wybuchowi" układu w przypadku awarii (np padnięty wiatrak). Jest to prosty mechanizm ze sprężyną i uszczelką. Uszczelka ta jednak potrafi się ugniatać. A sprężyna słabnąć czy pęknąć. Doprowadza to do obniżenia ciśnienia w układzie a co za tym idzie wrzenia płynu w nominalnej temperaturze silnika. 90 procent userów za przyczynę zagotowania płynu uważa przekroczenie temperatury. Tak być jednak nie musi. Nawet powolna utrata płynu może być spowodowana przez wadliwy korek. A więc w przypadku problemów z chłodzeniem pierwszą czynnością powinno być sprawdzenie korka chłodnicy. Warto go wyczyścić a uszczelkę odwrócić na druga stronę. Ocenić stan sprężyny. Ale się rozpisałem, chyba otworzę serwis motocyklowy ![]() P.S. W kacie na każdym korku jest wytłoczone ciśnienie robocze. Korek do LC4 jest o połowę tańszy od korka do LC8 (8/2 = 4) a są zamienne. Do EXC są już korki o wyższym ciśnieniu. Czemu? Jeszcze mniej wody, jeszcze większe wysilenie i temperatura pracy.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
![]() |
![]() |