Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > BMW

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 09.02.2022, 07:48   #1
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 14,737
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 2 tygodni 19 godz 13 min 0
Domyślnie

Takie alty były zawsze. Nawet w R2V - de facto samochodowe.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.02.2022, 08:06   #2
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,807
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 50 min 58 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał matjas Zobacz post
Takie alty były zawsze. Nawet w R2V - de facto samochodowe.
Mają rozmach, trzeba przyznać...
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.02.2022, 08:30   #3
JarekO

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jun 2013
Miasto: Ostrów Mazowiecka
Posty: 1,514
Motocykl: nie mam AT jeszcze
JarekO jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 1 dzień 16 godz 24 min 39 s
Domyślnie

Odpal Zimny program serwisowy na kompie do tych motocykli. Klocki lego. Podane wszystko na tacy. Zwiniesz wtedy swoją elektrykę .
JarekO jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.02.2022, 09:34   #4
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,807
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 50 min 58 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał JarekO Zobacz post
Odpal Zimny program serwisowy na kompie do tych motocykli. Klocki lego. Podane wszystko na tacy. Zwiniesz wtedy swoją elektrykę .
Program masz na myśli w kompie motocykla czy tzw. RepROM? Bo do motocykla to jeszcze z niczym się nie podpinałem.

Ale elektryki i tak nie zwinę! W każdym motocyklu zawsze jakiekolwiek dodatkowe odbiorniki szły u mnie od aku przez rozdzielacz i zupełnie odrębną wiązką. Może dlatego nigdy nie miałem problemu z elektryką (poza jednym reglerem w trampku ale to przypadłość modelowa raczej), przewodami, nawet w Aprilii

Z uwagi na CAN i potencjalną ew. większą wrażliwość na podpinanie różności do instalacji motocykla - nic nie będę kodował, wpinał się w fabryczną instalację jak nie muszę etc. Religia mi na to nie pozwala Takie małe skrzywienie...

Zimny
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.02.2022, 10:23   #5
Cezarus


Zarejestrowany: Feb 2012
Posty: 968
Motocykl: RD03
Cezarus jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 6 godz 44 min 56 s
Domyślnie

Układ CAN w BMW jest bezawaryjny i łatwy w diagnozie. Ciekawostką jest to , że motocykl (poza światłami przeciwwmgłowymi z przodu) nie posiada bezpieczników. Zwarcie powoduje odcięcie danego obwodu w ZFE motocykla. Po każdym odpaleniu motocykl sąduje swoje układy i jak zwarcie zostanie usunięte to prąd na dany układ zostanie znów włączony.
Podłączanie wszystkich dodatkowych odbiorników trzeba robić tak jak pisze Zimny czyli rozdzielacz dodatkowy przez przekaźnik sterowany stacyjką .
Układ ZFE nie lubi jednego, a mianowicie ładowania akumulatora przez gniazdowyprowadzone z lewej strony motocykla. Trzeba ładować sprawną ładowarką przeznaczoną do motocykli BMW (do ładowania z CAN) , a bezpieczniej jet podpinać prostownik bezpośrednio pod akumulator. Ładowanie przez to gniazdo niesprawnym prostownikiem lub nie przeznaczonyym do tego uszkadza w ZFE elementy odpowiedzialne za wyłączenie prądu po zgaszeniu motocykla co objawia się ciągłym rozładowywaniem się akumulatora po max 2-3 dniach postoju.
Cezarus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.02.2022, 11:01   #6
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,807
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 50 min 58 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Cezarus Zobacz post
Układ CAN w BMW jest bezawaryjny i łatwy w diagnozie. Ciekawostką jest to , że motocykl (poza światłami przeciwwmgłowymi z przodu) nie posiada bezpieczników. Zwarcie powoduje odcięcie danego obwodu w ZFE motocykla. Po każdym odpaleniu motocykl sąduje swoje układy i jak zwarcie zostanie usunięte to prąd na dany układ zostanie znów włączony.
Podłączanie wszystkich dodatkowych odbiorników trzeba robić tak jak pisze Zimny czyli rozdzielacz dodatkowy przez przekaźnik sterowany stacyjką .
Układ ZFE nie lubi jednego, a mianowicie ładowania akumulatora przez gniazdowyprowadzone z lewej strony motocykla. Trzeba ładować sprawną ładowarką przeznaczoną do motocykli BMW (do ładowania z CAN) , a bezpieczniej jet podpinać prostownik bezpośrednio pod akumulator. Ładowanie przez to gniazdo niesprawnym prostownikiem lub nie przeznaczonyym do tego uszkadza w ZFE elementy odpowiedzialne za wyłączenie prądu po zgaszeniu motocykla co objawia się ciągłym rozładowywaniem się akumulatora po max 2-3 dniach postoju.
Dzięki za podpowiedzi Z tymi bezpiecznikami to ciekawa srpawa - kolejne zaskoczenie, kolejna rzecz która jest "trochę" inaczej niż w znanych mi motocyklach.

To przy okazji pytanko - zrobiłem wyprowadzenie pod stop w kufrze (mam to podłączę) z tylnej lampy led. No i na płycie jest złączka givi - czy zabezpieczać to w razie zwarcia przypadkowego? Dotychczas myślałem że...wywali bezpiecznik świateł. Ale jak rozumiem działa to trochę inaczej. Nie wiem czy dawać jakiś dodatkowy 1A bezpiecznik od kufra do lampy.

Co do ładowania - czytałem właśnie o tym gdzieś na zagranicznych forach i zrobiłem tak - wywaliłem oryginalne gniazdo pod kanapą DIN, w jego miejsce wstawiłem gniazdo zapalniczki zwykłe porządne hermetyczne, podłączone przez bezpiecznik 5A do aku (via rozdzielacz 3+1). Gniazdo DIN schowałem pod schowkiem na narzędzia razem z całą dodatkową elektryką:



Powód - mam dwie normalne ładowarki aku z wtykiem do zapalniczki. Mam też kompresorek z takim wtykiem. No i to co czytałem o ładowaniu przez DIN dedykowaną ładowarką, a lubię taką wygodę doładowania aku przez gniazdko.

Pozdrawiam
zimny

Ostatnio edytowane przez zimny : 09.02.2022 o 12:10
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.02.2022, 12:40   #7
Cezarus


Zarejestrowany: Feb 2012
Posty: 968
Motocykl: RD03
Cezarus jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 6 godz 44 min 56 s
Domyślnie

Jak lampa jest diodowa to podłącz bezpośrednio pod kable od lampy. Jakby zrobiło się jakieś zwarcie nawet to nie będzie to problemem dla ZFE. Co do złącza do ładowania to bardzo prawidłowo zrobione .
Cezarus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.