Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Yamaha

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24.08.2021, 07:20   #1
przemo77390


Zarejestrowany: Jan 2015
Miasto: Warszawa
Posty: 1,899
Motocykl: inne moto
przemo77390 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 2 dni 3 godz 4 min 56 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał midro Zobacz post
Ja zamontowałem liniowe przód 6.6 N/mm, tył 95 N/mm.
Też się zastanawiałem jakie zamontować, trochę szukałem informacji w necie i przekonało mnie zdanie, opinie fachowców co się na tym znają. Z tego co wyczytałem to system zawieszenia tylnego jest tak zaprojektowany, że jest progresywny sam w sobie i nie ma potrzeby aby dublować to sprężyną progresywną. Oczywiście można zamontować progresywną ale do jazdy w terenie zdaniem ekspertów z Tractive Suspension from the Nederland lepiej nadaje się sprężyna liniowa. Jeżeli chodzi o przód to nie mam uzasadnienia. Poniżej źródło...
https://www.rally-raidproducts.co.uk...ROGRESSIVE.pdf
Dzięki - czyli trzeba szukac linear 3 steps harder than stock. One person weight 80 - 100kg with
luggage

Ps. Gdzie kupowałeś
przemo77390 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.08.2021, 14:54   #2
midro


Zarejestrowany: Jan 2019
Posty: 193
Motocykl: Dr650Re
midro jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 16 godz 50 min 21 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał przemo77390 Zobacz post
Dzięki - czyli trzeba szukac linear 3 steps harder than stock. One person weight 80 - 100kg with
luggage

Ps. Gdzie kupowałeś
Sprężyna którą wymieniasz powyżej to 90 N/mm. [wymoderowano] Kupiłem ją ponad rok temu, bo planowałem wymienić tylko sprężynę tylną i w obawie co by tył nie był zbyt twardy względem przodu zakupiłem właśnie 90N/mm. Pojeździłem rok i doszedłem do wniosku, że praca zawieszenia przedniego mnie nie satysfakcjonuje, więc zamontowałem mocniejsze sprężyny przednie i przy okazji wymieniłem tylną sprężynę na lekko twardszą. Przy mojej wadze w butach, kasku, kurtce itd. około 105-107 kg na tyle "Preload" mam na 0 klik. Czyli mam rezerwę 24 klik na dodatkowy balast(sprężyna 95N/mm). Ze sprężyną 90N/mm preload miałem na 8 klik. Także, myślę że 90-tka byłaby idealna dla kogoś o 10 kilogramów lżejszego.
Sprężyny kupowałem tutaj.https://www.off-the-road.de/en/home/

Ostatnio edytowane przez sudden : 24.08.2021 o 20:16 Powód: moderacja treści niezgodnej z zasadami
midro jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.08.2021, 18:40   #3
przemo77390


Zarejestrowany: Jan 2015
Miasto: Warszawa
Posty: 1,899
Motocykl: inne moto
przemo77390 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 2 dni 3 godz 4 min 56 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał midro Zobacz post
Sprężyna którą wymieniasz powyżej to 90 N/mm. [wymoderowano] Kupiłem ją ponad rok temu, bo planowałem wymienić tylko sprężynę tylną i w obawie co by tył nie był zbyt twardy względem przodu zakupiłem właśnie 90N/mm. Pojeździłem rok i doszedłem do wniosku, że praca zawieszenia przedniego mnie nie satysfakcjonuje, więc zamontowałem mocniejsze sprężyny przednie i przy okazji wymieniłem tylną sprężynę na lekko twardszą. Przy mojej wadze w butach, kasku, kurtce itd. około 105-107 kg na tyle "Preload" mam na 0 klik. Czyli mam rezerwę 24 klik na dodatkowy balast(sprężyna 95N/mm). Ze sprężyną 90N/mm preload miałem na 8 klik. Także, myślę że 90-tka byłaby idealna dla kogoś o 10 kilogramów lżejszego.
Sprężyny kupowałem tutaj.https://www.off-the-road.de/en/home/
Dzieki. Z ciekawosci za chcesz pozbyc sie tych 90? Ktorą brales bo tam troche sprezyn jest (biala, czarna)
Czyli do 90 na tyle musialbym dokupic 6.3 na przod.

Ostatnio edytowane przez sudden : 24.08.2021 o 20:17 Powód: moderacja treści w cytacie, niezgodnej z zasadami
przemo77390 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.12.2021, 19:05   #4
krytek


Zarejestrowany: Dec 2016
Miasto: Bochnia
Posty: 158
Motocykl: nie mam AT jeszcze
krytek jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 19 godz 42 min 15 s
Domyślnie

Ma ktos pomysl z czego mozna zrobic podkladki preload do lag ?

Chce takie rozmiar 42mm x25mm o grubosci 6 mm ....jak z filmiku ponizej

https://www.youtube.com/watch?v=a1ps...el=MVDBREnduro



minuta 16:45

pozdr

Ostatnio edytowane przez Novy : 04.12.2021 o 19:34 Powód: Tuba w oknie
krytek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.12.2021, 08:40   #5
midro


Zarejestrowany: Jan 2019
Posty: 193
Motocykl: Dr650Re
midro jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 16 godz 50 min 21 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał krytek Zobacz post
Ma ktos pomysl z czego mozna zrobic podkladki preload do lag ?

Chce takie rozmiar 42mm x25mm o grubosci 6 mm ....jak z filmiku ponizej

https://www.youtube.com/watch?v=a1ps...el=MVDBREnduro



minuta 16:45

pozdr
Tenere 700 fabrycznie ma przednie sprężyny 5.8 N/mm. Jak ktoś waży więcej niż 90 kg to na większych dziurach za szybko nie pogoni, bo dobija i przód pływa.

Robiłem ten zabieg w mojej T7 ponad rok temu.
Te podkładki powinny być zrobione z poliamidu. Po angielsku to się nazywa "Nylon spacer" , a po polsku podkładka poliamidowa.
Kumpel mi dorabiał na tokarce, ale niestety nie miał tego materiału na stanie , więc kazałem mu zrobić metalowe, bo wiedziałem, ze to rozwiązanie tymczasowe. Zamontowałem podkładki grubości 5mm, była poprawa, zadowolony byłem z efektu, teraz mam zamontowane sprężyny 6.6 N/mm, bez podkładek i jestem jeszcze bardziej zadowolony z efektu..

Obejrzałem teraz kawałek tego filmiku i mam jedno spostrzeżenie.
Do wymiany sprężyn lub montażu takich podkładek nie ma potrzeby wyciągania całych lag z półek. Ja odkręciłem kierownicę, podwiesiłem ją liną za belkę, popuściłem śruby górnych półek i zrobiłem wszystko od góry.
midro jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.12.2021, 10:25   #6
Melon
 
Melon's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2012
Miasto: Lublin
Posty: 5,546
Motocykl: cz350/ bandit600/ zx12r/ varadero/vfr1200xd
Melon jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 16 godz 45 min 21 s
Domyślnie

Włożyłem takie podkładki{z aluminium} do tylnego amora w viadrze i to działa. Mowa o sag. Tutaj {przód} też zadziała bo fabryczne sprężyny to dla lekkich chłopów som.
__________________
kto smaruje ten jedzie
Melon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.12.2021, 10:37   #7
krytek


Zarejestrowany: Dec 2016
Miasto: Bochnia
Posty: 158
Motocykl: nie mam AT jeszcze
krytek jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 19 godz 42 min 15 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał midro Zobacz post
Tenere 700 fabrycznie ma przednie sprężyny 5.8 N/mm. Jak ktoś waży więcej niż 90 kg to na większych dziurach za szybko nie pogoni, bo dobija i przód pływa.

Robiłem ten zabieg w mojej T7 ponad rok temu.
Te podkładki powinny być zrobione z poliamidu. Po angielsku to się nazywa "Nylon spacer" , a po polsku podkładka poliamidowa.
Kumpel mi dorabiał na tokarce, ale niestety nie miał tego materiału na stanie , więc kazałem mu zrobić metalowe, bo wiedziałem, ze to rozwiązanie tymczasowe. Zamontowałem podkładki grubości 5mm, była poprawa, zadowolony byłem z efektu, teraz mam zamontowane sprężyny 6.6 N/mm, bez podkładek i jestem jeszcze bardziej zadowolony z efektu..

Obejrzałem teraz kawałek tego filmiku i mam jedno spostrzeżenie.
Do wymiany sprężyn lub montażu takich podkładek nie ma potrzeby wyciągania całych lag z półek. Ja odkręciłem kierownicę, podwiesiłem ją liną za belkę, popuściłem śruby górnych półek i zrobiłem wszystko od góry.
Właśnie zastanawiałem się tez nad twardszymi sprężynami z przodu...narazie tył wkładam.
Ten gośc z filmiku dał podkładki 6mm a jeszcze zmienił olej w lagach na 15w a powinien być 10w.
Jak zlewał stary olej to w lagach było chyba po ok 450ml oleju a wedlog serwisowki powinno być po ponad 600ml.
Po całym zabiegu - podkładki i zmiana oleju na 15w i wlanie odpowiedniej ilości chwali zabieg … i ja tez chce to przetestować, może obejdzie się bez kupowania przednich sprężyn
Tu ten zabieg:

https://m.youtube.com/watch?v=d3GdJcQ9xsQ&t=5s


Ostatnio edytowane przez Novy : 05.12.2021 o 10:45 Powód: Tuba w oknie
krytek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.12.2021, 13:17   #8
Melon
 
Melon's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2012
Miasto: Lublin
Posty: 5,546
Motocykl: cz350/ bandit600/ zx12r/ varadero/vfr1200xd
Melon jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 16 godz 45 min 21 s
Domyślnie

Ilość oleju masz podawany na tzw. suchy amor, grubość podkładki musisz dobrać do swojej wagi{sag}.tj. napięcie wstępne spr.
Najważniejszy jest poziom oleju, który masz podawany w mm-trach. I tu na swoim przypadku powinno się potwierdzić w serwisie. W manualu miałem podany wymiar 138mm a powinien być 118mm. Nijak to nie zgadzało się z ilością oleju na suchą lagę.
__________________
kto smaruje ten jedzie
Melon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Olej w wentylkach przedniego zawieszenia materna Rama, zawieszenia, napęd 2 04.07.2015 13:14
Stabilizator przedniego zawieszenia konieczny? borut Rama, zawieszenia, napęd 4 28.06.2011 17:42
Zasada działania Gaznika typu CV (tłumaczenie) Diobeu Uklad paliwowy i wydechowy 0 02.04.2009 07:47


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.