Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Yamaha

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 18.10.2019, 22:57   #1
sudden
 
sudden's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2018
Miasto: okolice Warszawy
Posty: 1,420
Motocykl: CRF250L * T7
sudden jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 7 min 13 s
Domyślnie

W mojej T7, po kilku próbach, stanęło na tym, że przód mam ustawiony tak:
- compression (dolna śruba) 16 klików w kierunku Soft (max jest 22), żeby było miękko, ale jeszcze bez mocnego nurkowania na przednim hamulcu
- rebound (górna śruba) 9 klików w kierunku Soft (max jest 31), czyli raczej twardo, żeby możliwie szybko wstawało po kompresji pomiędzy dołkami

Na tych ustawieniach plus 1,8 atm w kołach jeździ mi się dość komfortowo w terenie. Z całym "uzbrojeniem" na sobie ważę ok. 95 kg, a motocykl ma fabryczne gmole + bagażnik, więc kolejne +15kg.

Myślę jeszcze nad zmiękczeniem śruby Rebound o kilka kliknięć, ale to muszę potestować na żywca przy jakiejś mocniejszej przejażdżce.
sudden jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.10.2019, 00:06   #2
Novy
Moderator
 
Novy's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Niemcownia
Posty: 3,382
Motocykl: CRF 1000D/DCT
Przebieg: 48k+
Novy jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 4 godz 21 min 33 s
Cool

Jeszcze żeby filmik działał...
__________________
Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła
Novy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.10.2019, 08:28   #3
pattryk
 
pattryk's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2015
Miasto: RZE
Posty: 710
Motocykl: kiedyś było
pattryk jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 12 godz 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał sudden Zobacz post
W mojej T7, po kilku próbach, stanęło na tym, że przód mam ustawiony tak:
- compression (dolna śruba) 16 klików w kierunku Soft (max jest 22), żeby było miękko, ale jeszcze bez mocnego nurkowania na przednim hamulcu
- rebound (górna śruba) 9 klików w kierunku Soft (max jest 31), czyli raczej twardo, żeby możliwie szybko wstawało po kompresji pomiędzy dołkami

Na tych ustawieniach plus 1,8 atm w kołach jeździ mi się dość komfortowo w terenie. Z całym "uzbrojeniem" na sobie ważę ok. 95 kg, a motocykl ma fabryczne gmole + bagażnik, więc kolejne +15kg.

Myślę jeszcze nad zmiękczeniem śruby Rebound o kilka kliknięć, ale to muszę potestować na żywca przy jakiejś mocniejszej przejażdżce.

Ooo właśnie, dziękuję.
Ja lubię ciut mniej wiatru, tak 1,4atm.
Dzięki, dziś sprawdzę.
pattryk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.10.2019, 18:32   #4
magrafb


Zarejestrowany: Dec 2010
Miasto: Olsztyn
Posty: 137
Motocykl: nie mam AT jeszcze
magrafb jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 4 dni 15 godz 18 min 50 s
Domyślnie

W kwestii nurkowania to trzeba zacząć od sprężyn, jeśli ważysz 95kg to potrzebujesz je wymienić. Potem trzeba na nich ustawić sag czyli je odpowiednio naprezyc.
Potem można bawić się w kliki.
Regulacja klików to już kwestia bardzo indywidualna i zależna od terenu w jakim się przemieszczamy.
magrafb jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.10.2019, 10:37   #5
pattryk
 
pattryk's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2015
Miasto: RZE
Posty: 710
Motocykl: kiedyś było
pattryk jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 12 godz 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał sudden Zobacz post
W mojej T7, po kilku próbach, stanęło na tym, że przód mam ustawiony tak:
- compression (dolna śruba) 16 klików w kierunku Soft (max jest 22), żeby było miękko, ale jeszcze bez mocnego nurkowania na przednim hamulcu
- rebound (górna śruba) 9 klików w kierunku Soft (max jest 31), czyli raczej twardo, żeby możliwie szybko wstawało po kompresji pomiędzy dołkami

Na tych ustawieniach plus 1,8 atm w kołach jeździ mi się dość komfortowo w terenie. Z całym "uzbrojeniem" na sobie ważę ok. 95 kg, a motocykl ma fabryczne gmole + bagażnik, więc kolejne +15kg.

Myślę jeszcze nad zmiękczeniem śruby Rebound o kilka kliknięć, ale to muszę potestować na żywca przy jakiejś mocniejszej przejażdżce.
Sprawdziłem, ciut za twardo na mnie, dodałem 4klik na górze w Soft i jest lepiej. Nie nurkuje już tak, ale przy skokach czasem nadal potrafi dobić.
Tu już jednak chyba kwestia sprężyn.
pattryk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.05.2022, 09:59   #6
qbaRD07

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2014
Miasto: Szczecin
Posty: 725
Motocykl: Tenere 700
qbaRD07 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 18 godz 38 min 55 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał sudden Zobacz post
W mojej T7, po kilku próbach, stanęło na tym, że przód mam ustawiony tak:
- compression (dolna śruba) 16 klików w kierunku Soft (max jest 22), żeby było miękko, ale jeszcze bez mocnego nurkowania na przednim hamulcu
- rebound (górna śruba) 9 klików w kierunku Soft (max jest 31), czyli raczej twardo, żeby możliwie szybko wstawało po kompresji pomiędzy dołkami

Na tych ustawieniach plus 1,8 atm w kołach jeździ mi się dość komfortowo w terenie. Z całym "uzbrojeniem" na sobie ważę ok. 95 kg, a motocykl ma fabryczne gmole + bagażnik, więc kolejne +15kg.

Myślę jeszcze nad zmiękczeniem śruby Rebound o kilka kliknięć, ale to muszę potestować na żywca przy jakiejś mocniejszej przejażdżce.
Sudden dzisiaj będę kombinował ustawienia zawiasu wg Twojego konceptu, obecnie jest twardo na maxa, afrynia to był cadillac.

Ale mam jeszcze inny temat, zauważyłem że niektóre szprychy są niedokręcone, tzn nie są luźne, nie brzęczą, ale sporo gwintu jest na wierchu i te są jakby mniej sztywne.
U Was podobnie? i teraz pytanko, dawać to na gwarancję czy, można to jakoś samemu ogarnąć? A może tak ma być? Klucz jest w zestawie narzędzi.
qbaRD07 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Olej w wentylkach przedniego zawieszenia materna Rama, zawieszenia, napęd 2 04.07.2015 13:14
Stabilizator przedniego zawieszenia konieczny? borut Rama, zawieszenia, napęd 4 28.06.2011 17:42
Zasada działania Gaznika typu CV (tłumaczenie) Diobeu Uklad paliwowy i wydechowy 0 02.04.2009 07:47


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.