![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
:O
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: warszawa
Posty: 684
Motocykl: RD07
Przebieg: 38000
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 6 dni 21 godz 25 min 16 s
|
![]()
choćby pośniedziała instalacja przerabiana w niewłaściwy sposób. jak dla mnie newralgicznymi punktami są te cholerne kostki. zwłaszcza ta na żółtych kablach od prądnicy i ta przy styczniku. ja mam polutowane kable i regulator jest ciepły ale nie gorący. przewody zawsze będą się grzały troszeczke. wadą instalacji jest przedzielenie głównego przewodu prądowego i złączenie go właśnie w kostce od stycznika. cały prąd leci niepotrzebnie przez dwie złączki, które jak zaśniedzieją to zwiększają opór i się grzeją. koło się zamyka bo im mocniej się grzeją tym szybciej je wuj strzela. poza tym miejsce usadowienia stycznika naraża ów kostkę na deszcz i syf. jeżeli będzie instalacja ok, kable polutowane, dobry aku to nic się raczej dziać nie powinno. kostki panowie kostki
![]()
__________________
:O |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
![]() Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
|
![]() Cytat:
Inna rzecz ze jak na enduro to mogliby zauważyć takie coś jak hermetyczne wtyczki. Ostatnio edytowane przez paku : 01.09.2009 o 14:53 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
|
![]() Cytat:
![]()
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
|
![]()
Chodzi o nadmiar mocy, jaki występuje w momencie braku odbioru prądu. Czyli grzanie sie kabli i regulatora jak chodzi silnik, a odbiorniki nie są włączone.
Tak właśnie działa prądnica asynchroniczna z regulatorem stratnym. Jak nie potrzeba (odb. wyłączone) to wali mnóstwo prądu do masy (grzanie), a jak potrzeba to może brakować, temu nie zaprzeczam. Walczymy z grzaniem bez odbiorników. Zresztą to chyba właśnie jest problem projektanta przy takiej konstrukcji. Tzn jakiej mocy dać prądnice żeby nie popaliła kabli bez odbiorników, a równocześnie dała wystarczająco prądu jak są. I chłopaki wybrali opcje bliższą większej mocy, a my wymieniamy regulatory. A ja bym wolał słabszą prądnice chyba i mieć spokój z elektryką. Ostatnio edytowane przez Dzieju : 24.06.2012 o 09:40 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
|
![]() Cytat:
![]() Czemu sie kable grzeją i które, to nie wiem, bo nigdy nie miałem afri. W moim tramku nigdy taki problem nie istniał. Jeśli to są kable między prądnicą a regulatorem to powinny się grzać zawsze tak samo, z ociążeniem czy bez. Niech mnie ktoś oświeci...
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
![]() Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
|
![]() Cytat:
Dlatego pytałem kilka postów wyżej czy od trampka pasuje. Cytat:
I jak sie kończy 350Watt z plusa podłączone do minusa = grzejnik. Proste. Jak masz odbiór to ileś tam idzie w aku ileś w światła ileś w manetki itd. W każdym razie prądnica jest OBCIĄŻONA i to robi jej dużą różnice. Ciekawy jestem swoją drogą ile produkuje bez obciążenia tzn ile idzie w mase. Panowie tak po mechanicznemu to tak jakby silnik nie miał żadnych tarć i oporów i bez obciążenia dać mu stałą dawkę paliwa. Co sie stanie - będzie przyspieszał do nieskonczoności - az go szlak trafi. Ostatnio edytowane przez Dzieju : 24.06.2012 o 09:41 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
|
![]() Cytat:
Teoretycznie jest tak, że cała moc wytworzona w prądnicy, musi gdzieś się wydzielić w postaci ciepła (prawo zachowania energii). No więc grzeją się żarówki (można pominąć zamianę energii na emisje światła), pochłaniając energię. Grzeją się manetki konsumując jeszcze więcej energii. Klakson zamienia energię elektryczną w mechaniczną ale pewnie tez się trochę grzeje. Układ zapłonowy i tak dalej też pobiera energię. Gdy teraz jakieś obciążenie odłączymy, a prądnica jak zwykle pracuje pełną parą, "zwolniona" moc wydziela się w regulatorze. Zapobiega to wzrostowi napięcia. Jak wiadomo regulator ani nie świeci ani nie trąbi więc tą energię zamienia w ciepło. Im więcej urządzeń odłączymy, tym więcej mocy przerzucamy na regulator. Aż biedny się poci. Czy to wyjaśnia co jest dla regulatora lepsze? Co do grzania kabli, to teoretycznie, te przed regulatorem powinny się grzać zawsze tak samo. Zawsze płynie przez nie ten sam prąd, odbierany przez obciążenia i regulator. Czy regulator odbiera wiecej niz obciążenia czy odwrotnie jest bez znaczenia. Suma prądów jest zawsze taka sama. Ale w teori wszyscy wiedzą jak powinno byc ale nic nie działa. W praktyce działa ale nikt nie wie dlaczego. A jak połączymy teorie z praktyką? Nic nie działa i nikt nie wie czemu ![]()
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
|
![]() Cytat:
Przy obrotach nominalnych silnika jak mówisz jest to 350W. i tyle właśnie "idzie w masę". Żaden regulator nie potrafi odprowadzić tyle ciepła. Więc przynajmniej aku musi być ok i pobierać prąd. Piszesz o silniku bez oporu. Właśnie prądnica, bez obciążenie generowałaby nieskończenie wysokie napięcie. Sami wiecie, że na wolnych obrotach, bez reglera jest to już około 90V międzyfazowo. I dlatego jeszcze raz powtarzam, prądnica zawsze pracuje z obciążeniem! I to jest ta strata mocy i paliwa. Nawet jak nie potrzebujemy mocy prądnicy to i tak ja mamy i zamieniamy na ciepło w reglerze. Inaczej jest w prądnicach z regulowanym prądem wzbudzenia. W nich możemy produkować tyle mocy ile nam potrzeba w danej chwili. Jest to nie do zrealizowania w prądnicy z magnesami stałymi!
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
![]() Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
|
![]() Cytat:
Cytat:
Jak prądnica za bardzo da po Voltach to jej nie obciąży tylko zewrze do masy. Jakby obciążał to byśmy tu nie gadali bo by nie było problemu. Grzanie jest sprawa wtórną, prądnica zwarta do masy staje sie grzejnikiem razem z kabelkami i reguatorem przez ktory to do masy płynie. Cytat:
Tak na szybko to jest tam mowa o Włochu co sobie wiatraczek zrobił. Szybko rzuciłem okiem na stronę Włocha i co znalazłem: The SCR short-cut to ground the signal when it exceed 13-15V and so doing it produce heat to na razie tyle. Ostatnio edytowane przez Dzieju : 24.06.2012 o 09:44 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
|
![]() Cytat:
![]()
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Regulator a moc motocykla | Nonek_ | Układ elektryczny i zapłonowy | 0 | 06.05.2012 20:48 |
Wygotowany regulator | Chomski | Układ elektryczny i zapłonowy | 1 | 22.07.2010 23:54 |
Regulator :) | paku | Układ elektryczny i zapłonowy | 73 | 15.01.2010 21:35 |