Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 29.12.2020, 19:57   #1
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,926
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 18 godz 35 min 47 s
Domyślnie

Pałeł ,uwielbiam takie plątaniny kabli , poważnie
Na drugim zdjęciu ugrzeczniona wersja.
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg DSC_0249[1].JPG (617.1 KB, 23 wyświetleń)
Typ pliku: jpg DSC_0255[1].jpg (383.4 KB, 26 wyświetleń)
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29.12.2020, 20:41   #2
pałeł
gsm: 512242193
 
pałeł's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,273
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
pałeł will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 3 tygodni 6 dni 14 godz 20 min 30 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Neno Zobacz post
No właśnie w takim trybie testowałem na kilku aku, kilkanaście razy.
Ja mam jakieś markowe cudo (StefPol chyba), daje toto max 16.6V ale natężenie wtedy jest już minimalne, w okolicach 1A jeśli nie poniżej.
To ponad 17V nie uszkadza aku? Nie ma opadu ? Ja tak zajechałem swój testowy/zabawkowy akumulator, przy ładowaniu w/w napięciem nastąpił opad masy czynnej...
Pewnie pójdzie teraz do skupu.
W takich prostownikach "ze sklepu" Twój wynik - to chyba niewykonalne!
Niektóre (moje wszystkie) przy takim napięciu to nawet nie chcą podnieść rękawicy

To chyba wyrób jakiegoś rzemieślnika wymaga stałego i permanentnego nadzoru a mimo to go nie używam, wole zasilacz laboratoryjny Jest prościej i bezpieczniej no i mam limiter pradu.
Sam prostownik zbudowany zgodnie ze sztuka czyli trafo na odczepach te przełączają zakresy napiec plus element prostujący nawet nie wiem czy dioda czy selen czy Mostek Graetza. Nie chce mi sie go rozkręcać aby sprawdzić. Ale on świetnie pokazuje czemu nie prostownik, dlaczego lepszym rozwianiem jest choćby droga ładowarka automatyczna bo ideał dla mnie to zwykły zasilacz laboratoryjny. Ten prostownik idealnie pokazuje cała magie żeby podnieść prąd lądowania musimy podnieść napięcie aby miec 9,5A mój prostownik dźwignął napięcie do 17,1V co jest kurde za dużo dlatego postanowiłem zgłębić temat bo mnie te napięcie wystraszyło. A potem mnie bukowski zmobilizował żeby cos na forum napisać i sie zebrana wiedza z wami podzielić.

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Pałeł ,uwielbiam takie plątaniny kabli , poważnie
Na drugim zdjęciu ugrzeczniona wersja.
Przepraszam ze nie poukładałem kabli ale oprócz wrzucenia prostownika pod maskę, zapięcia żabek na klemy i wsunięcia pod nie sond miernika naprawdę nic nie robiłem. Test trwał nawet nie 5min ale obiecałem kiedyś, wiec zrobiłem. Co zaś tyczy sie ustrojowi pomiarowemu który pokazujesz i plątaninie kabli to przecież z punktu widzenia pomiaru nie ma najmiększego znaczenia jedynie co mozna sie przyczepić to rozjazd wskazań multimetru i miernika 0,2V to duży błąd reszta jest pomijalna choć 14,3V to trochę mało aby naładować akumulator.
pałeł jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.12.2020, 07:29   #3
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,926
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 18 godz 35 min 47 s
Domyślnie

Pałeł , spokojnie, mi nie przeszkadza taki artystyczny nieład , niech prąd ma też ciekawie i pokombinuje którym kablem w którą stronę ma lecieć.
Przy testach wyszła rozbieżność , co ciekawe zależna czy mierzyłem tylko napięcie czy równocześnie i prąd oraz czy jednocześnie był podłączony miernik.
Kostka pomiarowa to nie urządzenie wysokiej klasy a dodatek do prostownika żeby nie latać z miernikiem i przełączać co chwila między prądem i napięciem.
Ustalę ewentualne rozbieżności i będę miał podgląd faktyczny.
Akumulator ma chyba zwarcie w zewnętrznej celi bo go rozdęło i musiałem go polutować na górnej krawędzi. Ale prąd trzyma dobrze i awaryjnie może się przydać.
To 14,3 to nie był koniec ładowania , stopniowo rosło a przerwałem przy 14,7 ( w/g miernika).
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
1 kask - kilka nazw bouli Kaski 3 30.04.2015 17:47
Kilka wskazówek - kilka dni w Alpach flippy Przygotowania do wyjazdów 4 22.08.2014 23:28


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.