Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 06.12.2020, 14:03   #1
Neno
 
Neno's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2010
Miasto: Zambrów
Posty: 1,024
Motocykl: CRF1000L
Przebieg: 64321
Neno jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 5 dni 9 godz 15 min 6 s
Domyślnie

Dobra, więc jest tak
Temperatura: 15*C
Akumulator: 7Ah AGM
Przed rozładowaniem podłączyłem CTEKa z ustawieniami jak na zdjęciu, pobierał jak na zdjęciu:





Aku rozładowany prądem w okolicach 1.5A do następujących parametrów:





Rozłączyłem przy napięciu 11.5V pod obciążeniem, po odłączeniu po 10minutach było 11.84V (wynik z multimetru ze średniej półki) i już za bardzo nie rosło, być może skoczyło by do wieczora w okolice 11.9V

Teraz pobór prądu przez aku, tak jak myslałem - bierze tyle, ile ładowarka da rade pobdać:
CTEK: ustawiony na samochód - 4,76A
ustawiony na samochód AGM - 4.76A
ustawiony na motocykl - 0.6A
ładowarka o max natężeniu w okolicach 29A - 28.6A ale dałem mu na to max 2 sekundy, dobiłby pewnie do 29A.

Także tak to wygląda. Zdojony aku bierze tyle, ile dawca da radę podać.
Neno jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.12.2020, 14:27   #2
pałeł
gsm: 512242193
 
pałeł's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,267
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
pałeł will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 3 tygodni 6 dni 10 godz 27 min 48 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Neno Zobacz post

Także tak to wygląda. Zdojony aku bierze tyle, ile biorca da radę pobrać.
Takie masło maślane ci wyszło , ale przypominam rozładowany akumulator ładowany jest prądem maksymalnym ograniczonym mocą ładowarki zaleca sie nie przekraczać wartosci wynikajacej z 1/10 pojemości. Dlatego tak ważne jest ładowanie ładowarka z ograniczaniem prądu a nie alternatorem skrajnie rozładowanych akumulatorów, wspominałem o gotujących sie akumulatorach, takich które wybuchy również. gotując akumulator doprowadzam do oberwania mas czynnych na płytach i utratę pojemności.
pałeł jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.12.2020, 16:19   #3
Neno
 
Neno's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2010
Miasto: Zambrów
Posty: 1,024
Motocykl: CRF1000L
Przebieg: 64321
Neno jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 5 dni 9 godz 15 min 6 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał pałeł Zobacz post
Takie masło maślane ci wyszło
Pośpiech, złapałeś mnie w czasie edycji
1/10 - jasne, dlatego do testów było max 2 sekundy, by nie uszkodzić akumulatora.
Ja tylko potwierdziłem swoje przypuszczenia. Samochodowe akumulatory jak sprawdzałem, nawet gdy nie są jakość doszczętnie rozładowane biorą z alternatora po 60-90 a nawet 110A.
Neno jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
1 kask - kilka nazw bouli Kaski 3 30.04.2015 17:47
Kilka wskazówek - kilka dni w Alpach flippy Przygotowania do wyjazdów 4 22.08.2014 23:28


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.