Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > NAT - Warsztat

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24.04.2020, 12:34   #1
Fizolof


Zarejestrowany: Jun 2012
Miasto: Wrocław
Posty: 876
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Fizolof jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 6 dni 23 godz 32 min 34 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał sla7 Zobacz post
Teraz już nic nie rozumiem, wszędzie piszą, że za strzelanie z tłumika na zamkniętym gazie w nowych motocyklach odpowiedzialny jest zawór, który dostarcza świeże powietrze do tłumika w celu polepszenia jakości spalin.

Moja Afryka strzela na oryginale również, po prostu stosunkowo ciszej do Termignoni, który jest ogólnie sporo głośniejszy.

Czyli jak? mogę zapomnieć, że usunięcie i zaślepienie zaworu AIS poprawi sprawę?
Obie wersje są prawdziwe. Strzelanie w tłumiku może byc zarówno z powodu ubogiej mieszanki jak i również system AIS. U mnie w Tenerce wali w tłumik przez AIS ale na zimnym. Jak się rozgrzeje to strzelanie ustaje. Zawór można zaślepić w Tenerce, nie wiem jak jest w Afryce
Fizolof jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.04.2020, 00:47   #2
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 19 min 53 s
Domyślnie

hamujemy silnikiem :

ilość powietrza jest minimalna

ilość paliwa jest adekwatna do ilości powierza czyli także minimalna
ponieważ przy tak małej ilości powietrza a przede wszystkim paliwa wypadają zapłony (inaczej pisząc mieszanka nie ulegnie zapłonowi) i nie spalona zostaje wyrzucona do kolektora wydechowego oraz z powietrzem zaciągniętym z układu dopalania spalin.

później przy okazji udanego zapłonu ulega ona zapłonowi właśnie w tym kolektorze i mamy strzały, które mnie delikatnie pisząc WQ!

dlaczego tak jest i dlaczego kiedyś tego nie było?

1. dawniej przy hamowaniu silnikiem układ wtryskowy odcinał całkowicie paliwo, ale to powoduje stygnięcie katalizatora, sondy lambda i czyni cały system mniej efektywny w kierunki ekologii
2. dawniej przy hamowaniu silnikiem zawór dopalania spalin całkowicie odcinał powietrze właśnie po to aby nie strzelało, obecnie tego nie robi aby było eko.

Jak pozbyć się strzelania?

1. wyprogramować zawór z softu z modyfikacją mapy
2. zatkać wlot powietrza do zaworu (jest w obudowie filtra pod lewym filtrem powietrza) - mało etyczne bo do końca nie wiemy jaki to będzie miało wpływ na mieszankę przy niewielkich otwarciach przepustnicy (bo tylko wtedy zawór jest otwarty) wpływ na mieszankę przy hamowaniu silnikiem można olać a strzelać nie powinno.
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
System chłodzenia przemo77390 Inne 12 08.03.2019 15:15


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.