![]() |
|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 | |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,578
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 5 min 8 s
|
![]() Cytat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Jul 2009
Miasto: Szczecin
Posty: 3,000
Motocykl: CRF1100
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 12 godz 31 min 2 s
|
![]()
seting to tak naprawdę.przesuwanie zakresu tłumnienia, przynajmniej ja to tak rozumiem.. nie jest zawsze konieczne.. wszystko zależy od Twoich parametrów i potrzeb
__________________
Super Lekkie Enduro (950 SE), do tego ROGAL i już jest fajnie.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() Zarejestrowany: Dec 2018
Posty: 153
Przebieg: Rosnący
![]() Online: 3 dni 3 godz 46 min 13 s
|
![]() Cytat:
![]() Na dole i u góry tłoka masz serię podkładek. Tłoka ma specjalnie zrobione otwory i w momencie gdy się porusza, olej swobodnie w to otwory wpływa, ale wypływając natrafia na te blaszki. ![]() Ilością, grubością i średnicą tych blaszek możesz regulować tłumienie. Na zdjęciu niżej masz to zaznaczone liniami czerwonymi. Do tego tłumik ma w środku otwór, przez który olej też może przepływać. Linia kolorem zielonym. Ten otwór jest zasłonięty igliczką. Kręcąc regulacją iglica wchodzi, albo wychodzi z otworu zasłaniając, albo odsłaniając go. Suma tych przepływów składa się na całkowite tłumienie amortyzatora. Jak całkowicie odkręcisz iglicę, tłumienie będzie opierać się tylko na blaszkach. Jak chcesz więcej wkręcasz iglicę. Jak już doszedłeś w kręceniu regulacjami do końca, a chcesz jeszcze więcej, to właśnie robisz setting, czyli dokładasz blaszek. Możesz zrobić nawet tak, że z odkręconą iglicą amor będzie tłumił bardziej niż na początku. A w dalszym ciągu możesz iglicę zakręcić i jeszcze go utwardzić. Inna rzecz, to rozkręcenie rur tłumika (nie nośnych). Na samym końcu jest sprężyna, która ma amortyzować moment rozłożenia się amorka. Tym samym ta sprężyna ustawia skok amortyzatora. W moim Marzocchim ta sprężyna normalnie ustawia skok na 270mm. Ale że mam wersje z SM mam wsadzoną drugą i tym samym skok jest 250mm. Jak by rozkręcił rury, to może udałoby się skrócić spręzynę i wydłużyć skok ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Upgrade hamulcowy | iwan | Hamulce, kola, opony | 17 | 12.09.2014 21:26 |
Wymiana adaptacja innego zawieszenia w Africe | Adagiio | Rama, zawieszenia, napęd | 8 | 10.03.2009 22:00 |