Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat CRF 1000 / CRF 1100 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 10.02.2019, 14:28   #1
Adagiio
Zakonserwowany
 
Adagiio's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2005
Miasto: Milazzo
Posty: 5,201
Motocykl: XRV 750
Adagiio will become famous soon enough
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 18 godz 39 min 41 s
Domyślnie

Sprężynę wymieniasz kiedy sag dynamiczny jest nie poprawny, sag statyczny nie może być zły w fabrycznym zawieszeniu przy którym nikt nie grzebał, choć cuda się zdążają, wiec sprawdzić też, bo to nic nie kosztuje. Ktoś z Was pofatygował się o zmierzenie sagu z pasażerem i bamabetlami ? Wymiana sprężyny na twardszą wiąże się przeważnie z modyfikacją przepływu oliwy, dopasowania odpowiedniej ilości podkładek i ich grubości.
To stosunkowo trudny zabieg i trzeba mieć doświadczenie oraz wiedzę żeby tego nie zjebać.
Tara fabryczna zawieszenia większości motocykli to 75 kg + 70 pasażer i max 15 kg bagażu. Przekraczając te parametry trzeba personalizować zawias i kropka. Tak uczyli nas na szkoleniach w Andreani. Kiedyś, dawno temu pisałem o tym w tematach o przeszczepie zawiasów z lekkich lub dualowych motorków do Africi.
Przy swoim moto nie pozwoliłbym na grzebanie byle komu, na zasadzie albo się uda i będzie robiło, albo nie.
To o czym piszecie to przypadłość większości moto przy max obciążeniu, znam trzy opcje rozwiązania problemu
- ekonomiczna ( schudnąć i nie zabierać szafy na wyjazdy ), albo mieć to gdzieś i jeździć tak jak jest
- na bogato ( Ohlins TTX ),
- rozsądna ( porządny zawieszeniowiec, poprawna personalizacja )
Powodzenia.
Ps. W mojej Multi na zawieszeniu Ohlinsa ten problem nie występuje
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać
I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier
Wypierdalać.
Adagiio jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.02.2019, 19:23   #2
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 25 min 52 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Adagiio Zobacz post
Sprężynę wymieniasz kiedy sag dynamiczny jest nie poprawny, sag statyczny nie może być zły w fabrycznym zawieszeniu przy którym nikt nie grzebał, choć cuda się zdążają, wiec sprawdzić też, bo to nic nie kosztuje. Ktoś z Was pofatygował się o zmierzenie sagu z pasażerem i bamabetlami ? Wymiana sprężyny na twardszą wiąże się przeważnie z modyfikacją przepływu oliwy, dopasowania odpowiedniej ilości podkładek i ich grubości.
To stosunkowo trudny zabieg i trzeba mieć doświadczenie oraz wiedzę żeby tego nie zjebać.
Tara fabryczna zawieszenia większości motocykli to 75 kg + 70 pasażer i max 15 kg bagażu. Przekraczając te parametry trzeba personalizować zawias i kropka. Tak uczyli nas na szkoleniach w Andreani. Kiedyś, dawno temu pisałem o tym w tematach o przeszczepie zawiasów z lekkich lub dualowych motorków do Africi.
Przy swoim moto nie pozwoliłbym na grzebanie byle komu, na zasadzie albo się uda i będzie robiło, albo nie.
To o czym piszecie to przypadłość większości moto przy max obciążeniu, znam trzy opcje rozwiązania problemu
- ekonomiczna ( schudnąć i nie zabierać szafy na wyjazdy ), albo mieć to gdzieś i jeździć tak jak jest
- na bogato ( Ohlins TTX ),
- rozsądna ( porządny zawieszeniowiec, poprawna personalizacja )
Powodzenia.
Ps. W mojej Multi na zawieszeniu Ohlinsa ten problem nie występuje
obecnie tak jest, pamiętam jak kupiłem R1100GS zakres regulacji napięcia sprężyny oraz tłumienia pozwalał na komfortową jazdę solo a także motocykl absolutnie przeładowany nie dobijał ani nie zachowywał się jak wyłupek na morzu... zakres regulacji napięcia sprężyny a także tłumienia był b.duży.

Kiedy przesiadłem się na R1200GS już zarówno jednego jak i drugiego przy przeładowanym motocyklu brakowało.... rozwiązałem problem przeorganizowując bagaże i pozostałem przy kufrach plastikowych bo zazwyczaj tylko w takiej konfiguracji jeździłem w dwie osoby, gdyby chcieć coś więcej to tylko zmiany w zawieszeniu...

także widać było jaka jest tendencja.... odnoszę wrażenie, że obecnie nowe motocykle powstają ze sponsoringu, różne rozwiązania i elementy są sponsorowane przez ..np. miejsce na aku w CRF sponsorował yuasa, na zawieszenie zrzucili się wilbers i ohlins dunlop zrobił słabe opony aby schodziły takie części jak owiewki, chłodnice itp..., aby jest coś się zrypało fabryka tak pomyślał motocykl aby gmole były nie skuteczne a ponieważ są inni dostawcy jak oem to zaprojektowano moto aby nie było do czego tych lepszych gmoli przykręcić itd itp...

CRF to motocykl skrojony na jedną osobę wątłej postury z ew. bagażem na 2 osoby z bagażami trzeba to modyfikować albo się męczyć. 15kg bagażu to zbyt mało.....

a może motocykl doskonały byłby nudny dla właściciela oraz nieopłacalny dla wszystkich.... a tak kupisz sobie amorki i będziesz szczęśliwy ,

i pomyśleć, że nigdy wcześniej nie interesowałem się tym co mam w zawieszeniu... po prostu działało i tyle...

Ostatnio edytowane przez mdxmd : 10.02.2019 o 19:33
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Upgrade hamulcowy iwan Hamulce, kola, opony 17 12.09.2014 21:26
Wymiana adaptacja innego zawieszenia w Africe Adagiio Rama, zawieszenia, napęd 8 10.03.2009 22:00


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.