![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#11 | |
![]() |
![]() Cytat:
![]() Ja w swojej załałem półsyntetyk Motula 15w50 (chyba już teraz nie pamietam a nie chce mi się iśc do garazu) zrobiłem 800 km po wymianie i jak było poł stanu na bagnecie tak jest ![]() Pewnie obrażą sie posiadacze innych Afri ale wielkrotnie słyszałem że RD03 była najlepiej wykonanym egzemplarzem Afri - czy to prawda nie wiem ale takie opinie można uslyszeć Powiem szczerze że to jest mój pierwszy motorek który nie spożywa oleum. Poprzedni CX i Shadow w granicach do litra na 1000- 1500 km wciagały - zalezalo to do odkręcania manetki. Bartol Generalnie nie szukałbym dziury w całym tylko jezdził - tym bardziej ze pogoda miodzio jest. Bedzie zima popatrzysz - piszesz że zmiana oleju na bardziej gesty nic nie pomogła to moim zdaniem to sprawa uszczelniaczy zaworowych - ale jak zwykle cieżko cos diagonozowac przez net i zanim cokolwiek rozbierzesz poradź się dobrego mechanika |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
...już nie taki świeży
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Pawłowice - okolice
Posty: 797
Motocykl: 1090R; 350EXC; 690R;
![]() Online: 2 miesiące 1 tydzień 6 dni 16 godz 9 min 45 s
|
![]()
Dzięki za wszystkie za i przeciw. Wniosek - na razie nie ma tragedii - a na dłuższą trase bańka oleum do kuferka - co zresztą czynię. Po sezonie zobaczym co i jak, a jak przyjdzie do wymiany to zalać olejem a nie Castrolem
![]() ![]() Na razie JEŹDZIM !! Pozdrówka |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Common Rejli
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,714
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
|
![]()
To znaczy Motul, Agip, LiquiMoly, ale nie Castrol, który ma najgorszą lepkość kinetyczną spośród wymienionych.
__________________
BRW 1991 I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki ![]() NIE SPRZEDAM! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
22.10.2006, DTN :)
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,765
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 53 min 10 s
|
![]()
A co znaczy "lepkość kinetyczna"?
__________________
Real adventure starts where road ends... -AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny' http://www.youtube.com/user/Miszapoland |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Common Rejli
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,714
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
|
![]()
http://pl.wikipedia.org/wiki/Lepko%C5%9B%C4%87
Jest to własność, która bezpośrednio wpływa na konsumpcję oleju.
__________________
BRW 1991 I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki ![]() NIE SPRZEDAM! ![]() Ostatnio edytowane przez wieczny : 27.04.2008 o 18:26 |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
![]() |
![]()
Moja Afri RD04, tez nie bierze wogole oleju, nie musialem dolewac miedzy wymianami, jezdze na Mobilu 4T 10w40.
__________________
Pozdrawiam Michał |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
R.Capt.
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Beeftown
Posty: 171
Motocykl: RD07
![]() Online: 3 dni 20 min 5 s
|
![]() Cytat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
moj trampek brał 1,5L/1000km czego by mu nie wlac
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
status-TAK stan cywilny-TAK....
![]() Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,219
Motocykl: K750
Przebieg: Tak,
![]() Online: 3 tygodni 1 dzień 12 godz 22 min 48 s
|
![]()
A czy orientuje się ktoś czy do zmiany uszczelniaczy konieczne jest demontowanie "czapki"? czy wystarczy sprężonym powietrzem trzymać zawory?
Pytanie 2: Ile orientacyjnie może kosztować zestaw uszczelniaczy do RD04. (W Kletnie na offie moja kopciła bardziej niż Komar3 od Łysego) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 345
Motocykl: RD04
![]() Online: 5 dni 4 godz 29 min 4 s
|
![]() Cytat:
Zrobiłem szlifowanie zaworów i gniazd zaworowych, bo puszczały, pomierzyłem tłoki, cylindry, pierścionki. Okazało się, że jeden cylindry są cycuś, pierścienie na jednym cylindrze w normie, drugi jeszcze jak cie mogę, ale wymieniłem komplet pierścieni i uszczelniacze zaworowe. Po całej operacji zalałem oczywiście Motula 15W40. Przejechałem już 3 500 km, i stan oleju jaki był, taki jest. Nie widzę sensu, żeby przy jakimś tygodniowym dalszym wypadzie brać 5 litrów oleju. A w sezonie dolewać 15 litrów. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Olej silnikowy | ltd454 | Regularne czynności serwisowe | 222 | 15.05.2022 20:56 |
olej w prądnicy((( | vinc18 | Układ elektryczny i zapłonowy | 12 | 17.02.2014 13:44 |
Olej w airboxie | zbys | Uklad paliwowy i wydechowy | 4 | 02.11.2012 21:52 |
olej do olejarki | bukowski | Wszystko dla Afryki | 10 | 12.07.2010 23:59 |