Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 26.04.2008, 22:30   #1
bartol
...już nie taki świeży
 
bartol's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Pawłowice - okolice
Posty: 797
Motocykl: 1090R; 350EXC; 690R;
bartol jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 6 dni 16 godz 9 min 45 s
Domyślnie

Dzięki za wszystkie za i przeciw. Wniosek - na razie nie ma tragedii - a na dłuższą trase bańka oleum do kuferka - co zresztą czynię. Po sezonie zobaczym co i jak, a jak przyjdzie do wymiany to zalać olejem a nie Castrolem cokolwiek to znaczy .
Na razie JEŹDZIM !!
Pozdrówka
bartol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.04.2008, 12:41   #2
EGON
R.Capt.
 
EGON's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Beeftown
Posty: 171
Motocykl: RD07
EGON jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 20 min 5 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał bartol Zobacz post
Dzięki za wszystkie za i przeciw. Wniosek - na razie nie ma tragedii - a na dłuższą trase bańka oleum do kuferka - co zresztą czynię. Po sezonie zobaczym co i jak, a jak przyjdzie do wymiany to zalać olejem a nie Castrolem cokolwiek to znaczy .
Na razie JEŹDZIM !!
Pozdrówka
Motul 15w50 ... i tyle i palić przestanie... bańka w trase bedzie zbędna....
__________________
EGON jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.05.2008, 12:04   #3
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

moj trampek brał 1,5L/1000km czego by mu nie wlac wiec lałem minerała 20w50 z larsona. 5L za 70zł i wio. i tak silnik miał ciagle swieży olej wiec moze to byc nawet minerał
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.05.2008, 06:44   #4
Vooytas
status-TAK stan cywilny-TAK....
 
Vooytas's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,219
Motocykl: K750
Przebieg: Tak,
Vooytas jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 12 godz 22 min 48 s
Domyślnie

A czy orientuje się ktoś czy do zmiany uszczelniaczy konieczne jest demontowanie "czapki"? czy wystarczy sprężonym powietrzem trzymać zawory?
Pytanie 2: Ile orientacyjnie może kosztować zestaw uszczelniaczy do RD04.
(W Kletnie na offie moja kopciła bardziej niż Komar3 od Łysego)
Vooytas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.05.2008, 09:02   #5
Robert Movistar
 
Robert Movistar's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 345
Motocykl: RD04
Robert Movistar jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 4 godz 29 min 4 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Vooytas Zobacz post
A czy orientuje się ktoś czy do zmiany uszczelniaczy konieczne jest demontowanie "czapki"? czy wystarczy sprężonym powietrzem trzymać zawory?
Pytanie 2: Ile orientacyjnie może kosztować zestaw uszczelniaczy do RD04.
(W Kletnie na offie moja kopciła bardziej niż Komar3 od Łysego)
Sama wymiana uszczelniaczy może ci nie pomóc. Też mam babcie co jej 18 właśnie walnęła. Żarła w zależności od jazdy od 0,7 do 1 litra na 1000 km. Wywaliłem silnik na stół, co by zobaczyć co tam w środku ciekawego jest.
Zrobiłem szlifowanie zaworów i gniazd zaworowych, bo puszczały, pomierzyłem tłoki, cylindry, pierścionki. Okazało się, że jeden cylindry są cycuś, pierścienie na jednym cylindrze w normie, drugi jeszcze jak cie mogę, ale wymieniłem komplet pierścieni i uszczelniacze zaworowe.
Po całej operacji zalałem oczywiście Motula 15W40.
Przejechałem już 3 500 km, i stan oleju jaki był, taki jest.
Nie widzę sensu, żeby przy jakimś tygodniowym dalszym wypadzie brać 5 litrów oleju. A w sezonie dolewać 15 litrów.
Robert Movistar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.05.2008, 21:17   #6
Vooytas
status-TAK stan cywilny-TAK....
 
Vooytas's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,219
Motocykl: K750
Przebieg: Tak,
Vooytas jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 12 godz 22 min 48 s
Domyślnie

A zdradź ile Cie kosztowała taka operacja czyli uszczelniacze , pierścienie i uszczelki, no i docieranie zaworów?
pozdrawiam i dziękuje!
Vooytas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29.05.2008, 09:22   #7
Robert Movistar
 
Robert Movistar's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 345
Motocykl: RD04
Robert Movistar jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 4 godz 29 min 4 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Vooytas Zobacz post
A zdradź ile Cie kosztowała taka operacja czyli uszczelniacze , pierścienie i uszczelki, no i docieranie zaworów?
pozdrawiam i dziękuje!
Z tego co pamiętam, to pierścienie na dwa tłoki ok. 500 PLN, uszczelniacze chyba ze 12 PLN, szlifowanie zaworów z gniazdami coś kole 100 PLN. Nie zdziw się jak się okaże, że masz łańcuszki rozrządu do wymiany. Dwa kosztują coś 360 PLN.
Komplet uszczelek do silnika kosztuje ok. 300 PLN.
Co do kosztów robocizny, to już sam musisz się zorientować.
Robert Movistar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Olej silnikowy ltd454 Regularne czynności serwisowe 222 15.05.2022 20:56
olej w prądnicy((( vinc18 Układ elektryczny i zapłonowy 12 17.02.2014 13:44
Olej w airboxie zbys Uklad paliwowy i wydechowy 4 02.11.2012 21:52
olej do olejarki bukowski Wszystko dla Afryki 10 12.07.2010 23:59


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.