Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > NAT - Warsztat

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 26.02.2018, 15:57   #1
teddy-boy
 
teddy-boy's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2014
Miasto: Warszawa
Posty: 1,425
Motocykl: nie mam AT jeszcze
teddy-boy jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 1 godz 53 min 17 s
Domyślnie

sprzedawca kieruje pytanie o naprawde do producenta, a jego odpowiedz moze nie zadowolic zadnej ze stron i co wtedy?
A jak sie ma sprawa z przepisami jesli kupuje jako firma? czy sa takie same?
teddy-boy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.02.2018, 16:13   #2
motif
Banned


Zarejestrowany: Dec 2015
Posty: 538
Motocykl: xt660z, ktm 500exc, nc750x
motif jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 2 dni 19 godz 22 min 36 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał teddy-boy Zobacz post
sprzedawca kieruje pytanie o naprawde do producenta, a jego odpowiedz moze nie zadowolic zadnej ze stron i co wtedy?
A jak sie ma sprawa z przepisami jesli kupuje jako firma? czy sa takie same?
oczywiście że nie takie same, już Ci urząd ochrony konsumenta nie pomoże w niczym. Jedyne co zostaje to brać swojego prawnika. Przerabiałem to.
motif jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.02.2018, 17:24   #3
kris2k


Zarejestrowany: Feb 2012
Posty: 158
Motocykl: GS 1100
kris2k jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 5 dni 5 godz 29 min 21 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał teddy-boy Zobacz post
sprzedawca kieruje pytanie o naprawde do producenta, a jego odpowiedz moze nie zadowolic zadnej ze stron i co wtedy?
A jak sie ma sprawa z przepisami jesli kupuje jako firma? czy sa takie same?
Konsumenta praktycznie rzecz biorąc nie obchodzą relacje na linii sprzedawca-producent.
Konsument reklamuje towar u sprzedawcy powołując się na niezgodność towaru z umową, na przykład rdza na spawach ramy. Jeśli sprzedawca nie uprzedził konsumenta że takowa usterka może wystąpić, jeśli w instrukcji obsługi nie jest napisane nic o takiej ,,specyfice" produktu, to teoretycznie racja jest po stronie klienta. Przyjmuje się wówczas że wada istniała w chwili wydania towaru w pierwszym roku do sprzedawcy należy udowodnienie że było inaczej.
W praktyce wygląda to tak że sprzedawca przyjmuje towar, reklamuje go u producenta, producent uwzględnia bądź nie reklamację, i oferuje naprawę towaru bądź gdy jest ona nieopłacalna jego wymianę na nowy. Przy pierwszym zgłoszeniu zazwyczaj sprzedawca powołuje się na nadmierny nieuzasadniony koszt wymiany towaru i proponuje nieodpłatną naprawę. Przy powtórnej usterce już zmuszony jest do wymiany towaru lub zwrotu gotówki.
Sprzedawca wówczas zwraca towar do producenta a ten zobligowany jest do jego przyjęcia.
To nie tak że sprzedawca jest przez to narażony na koszty.
Jeśli producent nie uzna reklamacji, sprzedawca musi dać odpowiedź na piśmie w nieprzekraczalnym terminie 14 dni od wniesienia reklamacji, w innym przypadku uznaje się reklamację za zasadną. Pozostaje wtedy rzecznik praw konsumenta, polubowny sąd konsumencki, bądź sąd cywilny.

Przepisy te mają zastosowanie w przypadku zakupu jako osoba fizyczna. Zakupy na firmę to już inna para kaloszy.
kris2k jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Rdza na szprychach Pawel Hamulce, kola, opony 15 25.04.2013 14:06
Serbia. Do jaja - znaczy zajebiście felkowski Imprezy forum AT i zloty ogólne 29 07.07.2010 00:16
silnik transalpa 92r. w ramie RD03 piotrek Silnik, sprzęgło, skrzynia 6 26.02.2010 09:20


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.