Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 06.04.2009, 17:03   #1
R2D2
ReGeNeRaToR
 
R2D2's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 663
Motocykl: RD07
R2D2 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 1 godz 41 min 38 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lepi Zobacz post
Jakoś w to nie wierzę. Układ zapłonowy jest na tyle niezawodny że dublowanie układów dla zwiększenia niezawodności niema sensu.

Ma sens , w latach w których projektowano owy silnik miało .
Później już tego nie zmieniali bo nie było sensu .
Zawsze 2 świece na garnek to o wiele większa niezawodność niż jedna.
Dawało to możliwość częstego odpalania i gaszenia w rożnych warunkach , jeżdżenie na różnych paliwach w długie trasy.Inżynierowie Hondy o tym myśleli i zakładali ze jedna świeca może paść na jakiejś "pustyni" .
Wiem że w dzisiejszych realiach najlepiej jakby wszystko dało się zrobić z plastiku ale w tamtych czasach (przełom lat 80 - 90 ) zwracano baczna uwagę ta takie niuanse bo konkurencja nie spała.
Niejednokrotnie w latach osiemdziesiątych o powodzeniu sprzedaży danego modelu decydowały jakieś, jak nam się dziś wydaje pierdółki.
Opinie użytkowników także nie zostawały bez echa.
__________________
END of TRANSMISSION

Ostatnio edytowane przez R2D2 : 06.04.2009 o 17:07
R2D2 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.04.2009, 18:25   #2
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lepi Zobacz post
No mnie nie przekonałeś tą niezawodnością. Raczej chodzi o lepszy zapłon, może niższa emisja spalin, chociaż to w tamtych latach nie było aż tak ważne. Jeszcze tylko pytanie czy w Trampkach od zawsze były dwie świece na cylinder?

Dublowanie układów w celu zapewnienia niezawodności to raczej tylko w sprzęcie latającym
A tak nawiasem mówiąc dołożenie drugiej pompki paliwa to jak napis na baku: "Robimy pompki do dupy ale za to dokładamy drugą gratis"
trampek od 1986r miał dwie świece na cylinder
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Gilera rx Arizona 125 problem z iskra fabrizio13 Układ elektryczny i zapłonowy 24 15.02.2013 18:41
Znikająca iskra w xlv750r bioly2500 Układ elektryczny i zapłonowy 4 02.12.2011 23:26
Iskra, a raczej jej brak. Robertbed Układ elektryczny i zapłonowy 3 05.11.2009 23:13
co to jest? Robertbed Układ elektryczny i zapłonowy 14 24.09.2008 10:21


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.