Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Układ elektryczny i zapłonowy (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Czy iskra na obu świecach jest idealnie w tym samym momencie? (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=3019)

Vooytas 06.04.2009 07:04

Czy iskra na obu świecach jest idealnie w tym samym momencie?
 
Witam.
Mam banalne pytanie, czy iskra na obu świecach (oczywiście na 1 cylindrze) występuje dokładnie w tym samym momencie?
Zastanawiam się czy jest mocno odczuwalny brak iskry na 1 świecy.
Wyaje mi się że czasmi silnik który w sobote zamontowałem do mojej afri nietypowo drży w różnym zakresie obrotów.

R2D2 06.04.2009 09:42

Cytat:

Napisał Vooytas (Post 52726)
Witam.
Mam banalne pytanie, czy iskra na obu świecach (oczywiście na 1 cylindrze) występuje dokładnie w tym samym momencie?
Zastanawiam się czy jest mocno odczuwalny brak iskry na 1 świecy.
Wyaje mi się że czasmi silnik który w sobote zamontowałem do mojej afri nietypowo drży w różnym zakresie obrotów.


Iskra występuje w tym samym momencie, no może nie idealnie ale przesunięcia czasowe są tak małe że na pewno nie będą miały wpływu na prace silnika .

Co do braku iskry na 1 świecy to sadzę że dla kierującego nie jest odczuwalny i też nie wpływa na prace silnika .

klanol 06.04.2009 10:15

A i owszem, ma. Co prawda w XLV ale silnik podobny bardzo i dwie świece posiada. Miałem uszkodzoną kostkę i czasami jedna świeca nie pracowała. Czuć było spadek mocy i zwiększało się strzelanie w wydech (był pusty). Ewidentnie niedpalało mieszanki. Po załączeniu świecy ponownie wzrastała moc i kultura pracy. Wibracje na luzie też były większe. trochę było to upierdliwe.

podos 06.04.2009 13:23

Cytat:

Napisał klanol (Post 52755)
Czuć było spadek mocy i zwiększało się strzelanie w wydech (był pusty). Ewidentnie niedpalało mieszanki.

Przeczytałem rozprawkę o gaznikach (w odpowiednim dziale technicznym) i okazuje się ze jest dokładnie odwrotnie - strzelanie w tłumik wskazuje na za ubogą mieszankę.

A też cale zycie myslalem ze jest odwrotnie.

Lepi 06.04.2009 13:45

A może ktoś wie dlaczego zastosowano dwie świece? Odpowiedź na to pytanie pomogłoby w ocenie wpływu awarii jednej z nich. Ja gdzieś słyszałem, że są dwie, żeby zwiększyć odpornośc na kiepskie paliwo ale to może być bujda!

R2D2 06.04.2009 14:03

Cytat:

Napisał Lepi (Post 52806)
A może ktoś wie dlaczego zastosowano dwie świece? Odpowiedź na to pytanie pomogłoby w ocenie wpływu awarii jednej z nich. Ja gdzieś słyszałem, że są dwie, żeby zwiększyć odpornośc na kiepskie paliwo ale to może być bujda!

słyszałeś prawie dobrze , są dwie żeby zwiększyć niezawodność układu.
Dwie świece i tak nie zapalają równo mieszanki bo i tak zawsze jedna z nich zaiskrzy pierwsza i zapłon zacznie się właśnie od tej świecy.

Ale żeby być na 100% pewnym trzeba by test przeprowadzić.

winc74 06.04.2009 15:02

Trzeba by jeszcze poczytać gdzieś o tym.
Z tego co wiem to iskry zapodawane są w bardzo niewielkim odstępie czasowym.

rambo 06.04.2009 15:10

druga świeca jest dopalający niby, ta z boku :Sarcastic:

Lepi 06.04.2009 15:43

Cytat:

Napisał R2D2 (Post 52810)
słyszałeś prawie dobrze , są dwie żeby zwiększyć niezawodność układu.

Jakoś w to nie wierzę. Układ zapłonowy jest na tyle niezawodny że dublowanie układów dla zwiększenia niezawodności niema sensu.

R2D2 06.04.2009 17:03

Cytat:

Napisał Lepi (Post 52839)
Jakoś w to nie wierzę. Układ zapłonowy jest na tyle niezawodny że dublowanie układów dla zwiększenia niezawodności niema sensu.


Ma sens , w latach w których projektowano owy silnik miało .
Później już tego nie zmieniali bo nie było sensu .
Zawsze 2 świece na garnek to o wiele większa niezawodność niż jedna.
Dawało to możliwość częstego odpalania i gaszenia w rożnych warunkach , jeżdżenie na różnych paliwach w długie trasy.Inżynierowie Hondy o tym myśleli i zakładali ze jedna świeca może paść na jakiejś "pustyni" .
Wiem że w dzisiejszych realiach najlepiej jakby wszystko dało się zrobić z plastiku ale w tamtych czasach (przełom lat 80 - 90 ) zwracano baczna uwagę ta takie niuanse bo konkurencja nie spała.
Niejednokrotnie w latach osiemdziesiątych o powodzeniu sprzedaży danego modelu decydowały jakieś, jak nam się dziś wydaje pierdółki.
Opinie użytkowników także nie zostawały bez echa.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:07.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.