Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > CRF 1000 L

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 17.07.2015, 19:51   #1
Maurosso
 
Maurosso's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2014
Miasto: Rz-ów
Posty: 648
Motocykl: RD07
Maurosso jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 2 dni 14 godz 42 min 51 s
Domyślnie

Hmm...mam mieszane uczucia do tego automatu. W kwestii miejskich na pewno bajka, bo ilość zadowolonych ludzi mówi sama za siebie.

Ale jakby komuś czapa odpiła...i swoją nówkę sztukę afrę chciałby przeciorać poza czarnym...to brak bezpośredniej kontroli nad wysprzęgleniem wydaje mi się udręką.

Co jeżeli chce się rozłączyć napęd bez hamowania silnikiem? Albo odwrotnie? Albo strzelić lekko ze sprzęgła coby przód łatwiej przejechał przez jakąś kłodę? Jak przy ostrych zjazdach albo podjazdach po luźnej nawierzchni to będzie działać?

Jak dla mnie, turystyczna Afra na szutry plus DCT to będzie pewnie mega opcja. Terenowa Afra z DCT, którą chciało by się na jakąś Ukrainę pojechać...to póki co mi się nie widzi.

Trza by sprawdzić, bo póki co to gdybanie
__________________
Marcin vel "Gruby" aka "Maurosso"
Maurosso jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.07.2015, 11:13   #2
maciej33


Zarejestrowany: Dec 2012
Miasto: sulechow-londyn
Posty: 277
Motocykl: RD04
maciej33 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 3 dni 8 godz 15 min 48 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Maurosso Zobacz post
Hmm...mam mieszane uczucia do tego automatu. W kwestii miejskich na pewno bajka, bo ilość zadowolonych ludzi mówi sama za siebie.

Ale jakby komuś czapa odpiła...i swoją nówkę sztukę afrę chciałby przeciorać poza czarnym...to brak bezpośredniej kontroli nad wysprzęgleniem wydaje mi się udręką.

Co jeżeli chce się rozłączyć napęd bez hamowania silnikiem? Albo odwrotnie? Albo strzelić lekko ze sprzęgła coby przód łatwiej przejechał przez jakąś kłodę? Jak przy ostrych zjazdach albo podjazdach po luźnej nawierzchni to będzie działać?

Jak dla mnie, turystyczna Afra na szutry plus DCT to będzie pewnie mega opcja. Terenowa Afra z DCT, którą chciało by się na jakąś Ukrainę pojechać...to póki co mi się nie widzi.

Trza by sprawdzić, bo póki co to gdybanie
Tu sie z toba zgodze ,pare razy wcisniecie sprzegla uratowalo mnie przed wywroceniem sie (jechalem z gorki ,a ze slizgo bylo ,hamujac silnikiem tyl zaczal mi uciekac,wiec wcisnelem sprzeglo)
maciej33 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.07.2015, 11:52   #3
voytas
 
voytas's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2010
Miasto: depresja Gdańska
Posty: 499
Motocykl: XL600V
voytas jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 1 tydzień 14 godz 26 min 6 s
Domyślnie

nie ma nakazu dopłacać do DCT
__________________
jak nie teraz to kiedy?
voytas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.07.2015, 12:04   #4
bass


Zarejestrowany: Aug 2012
Posty: 661
Motocykl: RD07&1000RR
bass jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 6 dni 3 godz 26 min 56 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał maciej33 Zobacz post
Tu sie z toba zgodze ,pare razy wcisniecie sprzegla uratowalo mnie przed wywroceniem sie (jechalem z gorki ,a ze slizgo bylo ,hamujac silnikiem tyl zaczal mi uciekac,wiec wcisnelem sprzeglo)
O czym Wy piszecie? nic takiego sie nie zdarzy bo do automatu bedzie kontrola trakcji i abs. To ma być moto dla ludzi ceniących sobie podróże legendą w nowoczesnym wydaniu.
bass jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.07.2015, 13:46   #5
Ziarko


Zarejestrowany: Nov 2011
Posty: 1,594
Motocykl: nie mam
Ziarko jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 13 godz 39 min 49 s
Domyślnie

Automat czy nie. Skuterem można jakoś wskoczyć na jedno koło, choć ma automat.
W moim 4x4 pokochałem automatyczną skrzynię biegów. Nie ma żadnego półsprzęgła, gdy mokro i ślisko lub głeboki piach tylko słyszysz kle kle kle silnika i wyjeżdżasz jak czołg - non stop równo bez uślizgów czy chwilowego zrywania przyczepności którego czasem nie czułem w tradycyjnej skrzyni.

Owszem kilka manewrów mi wypadło, ale to bardziej w odczuciach jazdy, niż rzeczywistych potrzeb.

Nie wiem, jak tu będzie działać automat, ale mocniejsze otwarcie manetki to nie tylko więcej gazu - często z automatu schodzisz na niższy bieg (system rozróżnia liniowy wzrost prędkości od takiego gwałtownego otwarcia i się dostosowuje).

Oznacza to również, że trudniej maszynę szarpnąć i zaliczyć glebę, gdy już się wpadło w błoto - bo biegi same się dostosowują do warunków. Nie masz problemów że potrzebujesz podeprzeć się i równocześnie zmienić bieg...

no i jak ktoś napisał - nikt nie zmusza by dopłacić.
Ziarko jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.07.2015, 22:48   #6
samos
 
samos's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2013
Miasto: POLSKA
Posty: 22
samos jest na dystyngowanej drodze
Online: 22 godz 21 min 50 s
Domyślnie

Znam gościa którego holował Elwod był zaowolony...
samos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.