Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 09.09.2011, 18:22   #1
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
Domyślnie

Nie o to chodzi, chodziło mi o całkowity skok co określa również skok negatywny. Gdy skok jest duży, sprężyna może być miękka, sama masa motocykla ją ugina czyli "napina wstępnie" a mimo to skok negatywny nie jest zbyt duży w stosunku da całego zakresu. Jak masz duży skok to nawet na miękkiej sprężynie nie będzie dobijać. Do tego oczywiście dochodzi regulacja tłumienia. No i kat jest zdeka lżejszy.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.09.2011, 18:26   #2
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lepi Zobacz post
Nie o to chodzi, chodziło mi o całkowity skok co określa również skok negatywny. Gdy skok jest duży, sprężyna może być miękka, sama masa motocykla ją ugina czyli "napina wstępnie" a mimo to skok negatywny nie jest zbyt duży w stosunku da całego zakresu. Jak masz duży skok to nawet na miękkiej sprężynie nie będzie dobijać. Do tego oczywiście dochodzi regulacja tłumienia. No i kat jest zdeka lżejszy.
Coś CI się pomieszało w tych terminach, jak i waga lc8 i xrv. Ważą tyle samo suche.
Zawias Bartola i mój mają wiecej skoku nić lc8 nawet w wersji S. Najciekawsze własnie jaka jest własnie ta dlugośc sprężyn w dużym kacie.
Co ciekawe spinałem na jednej lawecie 950 i 750. Przód w kacie był może do połowy spięty i już ciężko bylo go dalej pasami ściskać a AT scisnąłem tak że mi olej trysnął jak chciałem odpowietrzyć od góry i był prawie cały zawias ugięty na sprężynach 4.4.

Ostatnio edytowane przez rambo : 09.09.2011 o 18:29
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.09.2011, 18:43   #3
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał rambo Zobacz post
Coś CI się pomieszało w tych terminach, jak i waga lc8 i xrv. Ważą tyle samo suche.
Często latasz na sucho?
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.09.2011, 18:54   #4
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

A czemy bardziej lc4 a nie lc8..?
Bo z tyłu ma PDS i daje się o 50% twardsze sprężyny niż do klasyczngo uni czy pro linku. A dwa że lc4 w wersji adv ma sprężyny przednie 4.6 przy wadze 160kg a tylną 70.
Metodą swoich i innych wydumek wyszło mi, że zamiast 85 seryjnej w AT powinno być minimum 90 a jak jeździmy z często z pasażerem to minimum 95. Po wymianie na taka własnie sprężynę wszytskie wytyczne do ustawienia tylnego zawiasu SAGu mamy jak na dłoni czego nie da się ustawić z sprężyną 85.
Teraz znowu wracając do lc4 adv. Jeśli taka 95 dzieli od 70 pięć klas twardości, to idąc tokiem mojej wydumy spreżyny przednie do zawiasów od AT powinny być 5.6

Cytat:
Napisał Lepi Zobacz post
Często latasz na sucho?
205kg plus olej i paliwo:
AT 235kg
KAT 232kg

Zalane pod korek. Do tego jakieś gmole, bagażniki, centralki, stelaże itd

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 22.03.2013 o 11:57
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.09.2011, 05:15   #5
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał rambo Zobacz post
A czemy bardziej lc4 a nie lc8..?
Bo z tyłu ma PDS
Nie rozumiem zdania, przecież LC8 ma PDS.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.09.2011, 12:35   #6
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Tak, błąd składni. Chodzi mi docelowo o lc4 adv przed 690
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.