Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 15.06.2011, 10:01   #1
puszek
 
puszek's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Krakuff
Posty: 4,747
Motocykl: RD07a
puszek jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 3 tygodni 3 dni 6 godz 25 min 26 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał rambo Zobacz post
W Ohlinsie mają sprężyny 4.7 sam nie wiem co mam zamówić już
Weż od Bartola 4,6 i dołóż mu do 4.8 ...Pójdzie po taniości...
puszek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.06.2011, 11:42   #2
bartol
...już nie taki świeży
 
bartol's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Pawłowice - okolice
Posty: 797
Motocykl: 1090R; 350EXC; 690R;
bartol jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 6 dni 16 godz 9 min 45 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał puszek Zobacz post
Weż od Bartola 4,6 i dołóż mu do 4.8 ...Pójdzie po taniości...
...no jest to jakaś myśl
Ale powoli - zamówiłem sobie trochę tych "spacer'ów 42x26,5x5 " i pobawimy się najpierw napięciem wstępnym (bo np. skręcenie sprężyny na tylnym amorze baaardzo dużo mi dało "in plus")
bartol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.09.2011, 13:56   #3
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

W każdym razie metoda prób i błedów do dziś nie wiem jakim cudem KTM zestroił zawias przedni w LC8 na seryjnych sprężynach 4.8
Dla pórównania motocykle o zbliżoej masie do AT czy LC8 mają np;
gs800 5.5
transalp 650 7.0
viadro 8.0
seryjne w at te długie mają 6.9

u mnie po zmianie z 4.4 na 4.8 niewiele się zmieniło, choć jest lepiej. Pomogło napięcie wstępne podkładkami o 10mm. Ale na bank całe napięcie wstepne jest a mocne i zawias nie działa jak należy.
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.09.2011, 14:22   #4
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
Domyślnie

a ile ma afryka negatywnego skoku? moze to jest odpowiedź
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.09.2011, 17:57   #5
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Lepi, negatywny można ustawić napinajac sprężyny aż go osiągniemy. Ino napinanie po 50mm nie ma sensu i bo i tak sprężyna jest za słaba.
Myśle że tu cza by brać przykład bardziej z lc4 przed 690.
potem to rozpisze dlaczego tak uważam
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.09.2011, 18:22   #6
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
Domyślnie

Nie o to chodzi, chodziło mi o całkowity skok co określa również skok negatywny. Gdy skok jest duży, sprężyna może być miękka, sama masa motocykla ją ugina czyli "napina wstępnie" a mimo to skok negatywny nie jest zbyt duży w stosunku da całego zakresu. Jak masz duży skok to nawet na miękkiej sprężynie nie będzie dobijać. Do tego oczywiście dochodzi regulacja tłumienia. No i kat jest zdeka lżejszy.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.09.2011, 18:26   #7
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lepi Zobacz post
Nie o to chodzi, chodziło mi o całkowity skok co określa również skok negatywny. Gdy skok jest duży, sprężyna może być miękka, sama masa motocykla ją ugina czyli "napina wstępnie" a mimo to skok negatywny nie jest zbyt duży w stosunku da całego zakresu. Jak masz duży skok to nawet na miękkiej sprężynie nie będzie dobijać. Do tego oczywiście dochodzi regulacja tłumienia. No i kat jest zdeka lżejszy.
Coś CI się pomieszało w tych terminach, jak i waga lc8 i xrv. Ważą tyle samo suche.
Zawias Bartola i mój mają wiecej skoku nić lc8 nawet w wersji S. Najciekawsze własnie jaka jest własnie ta dlugośc sprężyn w dużym kacie.
Co ciekawe spinałem na jednej lawecie 950 i 750. Przód w kacie był może do połowy spięty i już ciężko bylo go dalej pasami ściskać a AT scisnąłem tak że mi olej trysnął jak chciałem odpowietrzyć od góry i był prawie cały zawias ugięty na sprężynach 4.4.

Ostatnio edytowane przez rambo : 09.09.2011 o 18:29
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.