Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Uklad paliwowy i wydechowy

Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 08.07.2011, 11:25   #1
Olek
 
Olek's Avatar


Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Kielce/Wawa
Posty: 647
Motocykl: RD04
Przebieg: dupa
Olek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 dni 18 godz 17 min 27 s
Domyślnie

Dołączam się do pytania?
__________________
Cow killer!
Olek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.08.2011, 20:53   #2
Cibor klv
 
Cibor klv's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,892
Motocykl: LC 4
Cibor klv jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 14 godz 1 min 34 s
Domyślnie

Co do gaźników TA 650 w Rd03 to takie spostrzeżenia. Jak już kilka osób miało okazję stwierdzić, samo przerzucenia gaźników nie daje oczekiwanych efektów... w przedziale 4-5 tys obr. powstaje dziura, podczas przyśpieszania. Powodem tego zjawiska jest zbyt mała masa powietrza którą zasysa Afryka...a to z racji innej konstrukcji filtra powietrza w porównaniu z TA 650. Airbox i filtr Afry przpuszczają mniej powietrza, z racji na mniejszą powierzchnię filtra, co powoduje, że mieszanka jest za bogata, świece w moim sprzęcie byłe okopcone na czarno. (dysze główne TA 132 czyli większe niż w Afrze). Dodatkowo Trap posiada doprowadzenie dodatkowego powietrza do układu ssania, która to ilość (masa) tego powietrza też jest określona przez dodatkowy filtr. Zatem, żeby było cacy trzeba albo jak radzi nasz dzielny kolega Wieczny wywiercić dodatkowy otwór w korpusie gaźnika (na obwodzi gardzieli patrząc od strony airboxu) tak jak jest w gaźniku Afry, albo po prostu zwiększyć przepustowość filtra powietrza, co też ja zrobiłem (bo po prostu mniej z tym roboty). Tutaj chcąc wykorzystać oryginalny airbox pozostaje tylko zastosowanie filtra o mniej restrykcyjnym przelocie, no ale to może wiązać się z mniej dokładnym filtrowaniem tego powietrza, na forum advrider.com widziałem starego Trapa z silnikiem od 650 i zmodyfikowanym airboksem która to modyfikacja polegała na wywierceniu w nim kilku dodatkowych wlotów powietrza. Póki co zamierzam przetestować filtr gąbkowy. W tym celu bierzemy stary oryginalny filtr Afry wywalamy papier i zastępujemy go gąbką ( pasuje od suzuki LTZ400, na oko podszedłby od Kawy kle 500, zephyra 1100 i może od Suzuki GN250, można też kupić filtr od Citroena BX 1,9 Diesel i wykorzystać dwuwarstwową gąbkę 25 zł tylko trzeba by tu przyciąć, tam podkleić). Ja w przewodach do ssania zastosowałem dławiki ograniczające w pewnym stopniu dolot powietrza do ssania, a na próbę poświęciłem stary oryginalny filtr powietrza dziurkując go cieniutką szpilką efekt jest taki, że silnik wkręca się w całym zakresie obrotów, bez dławienia się i bez żadnych dziur, ponadto wykazuje przyzwoitą dynamikę.
__________________


Ostatnio edytowane przez Cibor klv : 14.08.2011 o 20:56
Cibor klv jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.09.2011, 20:43   #3
Cibor klv
 
Cibor klv's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,892
Motocykl: LC 4
Cibor klv jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 14 godz 1 min 34 s
Domyślnie

Właśnie zrobiłem taką rzeźbę z filtrem powietrza. Dwuwarstwowa gąbka z większymi porami na zewnątrz i mniejszymi w wewnątrz zapożyczona z filtra od citroena bx koszt 25 zł. Trza było tylko przyciąć i skleić klejem, ja użyłem Megaprenu. Jutro testy, oczekuję, że będzie puszczał więcej powietrza od oryginału i filtrował na podobnym poziomie jak oryginał.

Zgodnie z oczekiwaniami filtr wpuszcza więcej powietrza do silnika, motocykl wkręca się równo w całym zakresie obrotów, mam też nadzieję, że filtruje równie skutecznie jak oryginał.
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg DSC00005.JPG (367.9 KB, 6 wyświetleń)
__________________


Ostatnio edytowane przez Cibor klv : 03.09.2011 o 00:23
Cibor klv jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Gaźniki z Kawasaki KZ 400 janeksok Inne - dyskusja ogólna 6 09.02.2012 19:16
Wyswietlacz dotykowy z voltomierzem, termometrem i innymi... Marcin.111 Wszystko dla Afryki 47 19.02.2011 09:43


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.