Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 14.10.2010, 12:26   #1
krzeszu
 
krzeszu's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: Poznań
Posty: 385
Motocykl: RD07a
Przebieg: 80000
krzeszu jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 4 godz 3 min 35 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał paku Zobacz post
tarka, tylny amor, luzy na wahaczu.
moto mam zestrojone dość twardo - może to jest powód - tylny amor ok - luzów też brak. Wczesniej dla zabawy zrywałem sobie trochę przyczepność przy dodaniu gazu... może takie zabawy sie źle kończą?


Cytat:
Jak się przejechałem kiedyś Bąbla At to myslałem że zginę na pierwszym zakręcie , przeżyłem szok jak się prowadza kostki...... a właściwie to się nie prowadzą tylko każde koło robi co chce oczywiście mowa o asfalcie....
Na asfalcie nie narzekam - wiadomo że nie jest to jazda jak na anakee, ale źle nie jest - chyba że ciśnienie w oponach spadnie, to się lipniej robi...

Cytat:
Jak często pojawia się takie zdarzenie?

W takiej sytuacji pewnie ratowałbym się hamowaniem tylnym hamulcem. Z wyczuciem, by nie zablokować koła.

Bardzo możliwe, że takie zachowanie motocykla spowodowało kurczowe trzymanie się kierownicy. Przypominam raz jeszcze - dosiad, a nie mocny chwyt kierownicy. Cała pozycja utrzymywana przez kolana chwytające bak.
Zdarzyło się to po raz pierwszy, ale kostki na tył mam dopiero od tygodnia...
Dokładnie tak się ratowałem - być może faktycznie za mocno trzymałem kierownicę...

Ostatnio edytowane przez krzeszu : 14.10.2010 o 12:31
krzeszu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.10.2010, 12:50   #2
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
Domyślnie

Pierwsze primo: na tarce jeździ się szybciej
Drugie primo: Jak na asfacie wszystko jest OK a to pierwsze kostki to musisz się do nich przyzwyczaić.
Trzecie primo: Przejedź się na moto kumpla. Ludzie potrafią pół życia przejeździć na moto myśląc, że wszystkie tak kiepsko wchodzą w zakręty, słabo hamują, albo są takie słabe Dobrze, że szukasz przyczyny a porównanie do innego moto może Ci dużo podpowiedzieć.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.10.2010, 12:55   #3
krzeszu
 
krzeszu's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: Poznań
Posty: 385
Motocykl: RD07a
Przebieg: 80000
krzeszu jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 4 godz 3 min 35 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lepi Zobacz post
Pierwsze primo: na tarce jeździ się szybciej
Drugie primo: Jak na asfacie wszystko jest OK a to pierwsze kostki to musisz się do nich przyzwyczaić.
Trzecie primo: Przejedź się na moto kumpla. Ludzie potrafią pół życia przejeździć na moto myśląc, że wszystkie tak kiepsko wchodzą w zakręty, słabo hamują, albo są takie słabe Dobrze, że szukasz przyczyny a porównanie do innego moto może Ci dużo podpowiedzieć.
Jeśli 80 km/h na tarke to mało - to ja się przesiadam tylko na asfalty
Jeździłem na kilku motongach kumpli (tenere, vstrom, transalp) i na żadnego bym się nie zamienił - ciągle żyję w błogiej świadomości że moja afryczka to stan igiełka - na każdym innym widze same wady
krzeszu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.10.2010, 14:16   #4
motormaniak
mistrzu
 
motormaniak's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
motormaniak jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 6 godz 32 min 36 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał krzeszu Zobacz post
ciągle żyję w błogiej świadomości że moja afryczka to stan igiełka
Połowa tego forum tak myśli a nigdy nie zaglądała do łożyskowania wachacza czy dźwigienek wachacza... trzeba by sprawdzić łożyskowanie wachacza - moto na centralną i szarpiemy. Interesuje Cię luz wachacza, luz na dźwigienkach, łożyskach tylnego koła...
Znam przypadek że dr 650 dziwnie sie prowadził - miał przeżarta od środka i pękniętą ramę pod osłoną silnika.
__________________
Enduro i ADV
motormaniak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.10.2010, 19:18   #5
bukowski
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

na tkc codziennie rozpedzam sie do 120-140 km/h, nic nie plywa, w zakretach trzyma dobrze, przy poslizgu duzo wybacza. pampersa zaloz albo zwolnij
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.10.2010, 08:58   #6
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał sneer Zobacz post
na tkc codziennie rozpedzam sie do 120-140 km/h, nic nie plywa, w zakretach trzyma dobrze, przy poslizgu duzo wybacza. pampersa zaloz albo zwolnij
obstawiam tak (jedno z albo wszystkie):
ciśnienie w oponach 2,5 bar
lagi 10W, wysoki poziom oleju.
paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.10.2010, 11:33   #7
bukowski
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał paku Zobacz post
obstawiam tak (jedno z albo wszystkie):
ciśnienie w oponach 2,5 bar
lagi 10W, wysoki poziom oleju.
cisnienie mam nominalne.
w lagach coś, co wlał mi Dandy
przod miekki bardzo jest.
co do schodzenia na stopke, to faktycznie jest to dwustopniowe, ale wystarczy popatrzec na przekroj opony, zeby zrozumiec dlaczego.
  Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Stukanie lag przy odbiciu wieczny Rama, zawieszenia, napęd 100 23.06.2024 19:07
Czy takie wskazanie termostatu są normalne? unicron Układ chlodzenia 34 10.09.2011 20:13


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.