Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 01.09.2009, 15:56   #11
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lepi Zobacz post
50 wat mniej czego? Wydajności prądnicy czy obciążenia?

Teoretycznie jest tak, że cała moc wytworzona w prądnicy, musi gdzieś się wydzielić w postaci ciepła (prawo zachowania energii). No więc grzeją się żarówki (można pominąć zamianę energii na emisje światła), pochłaniając energię. Grzeją się manetki konsumując jeszcze więcej energii. Klakson zamienia energię elektryczną w mechaniczną ale pewnie tez się trochę grzeje.
Układ zapłonowy i tak dalej też pobiera energię. Gdy teraz jakieś obciążenie odłączymy, a prądnica jak zwykle pracuje pełną parą, "zwolniona" moc wydziela się w regulatorze.
Prądnicy.
Dobrze do ostatniego zdania. Jak nie bedzie odbiorników to na prądnicy zacznie wzrastać napięcie, w regulatorze zadziała układ zabezpiecznia i przy ponad ok. 14.4V zewrze ścierwo do masy żeby nie zagotować np. aku który zawsze jest podłączony. I całośc pójdzie w mase - a prądnica dalej się rozpędza.

Cytat:
Napisał Lepi Zobacz post
Zapobiega to wzrostowi napięcia. Jak wiadomo regulator ani nie świeci ani nie trąbi więc tą energię zamienia w ciepło. Im więcej urządzeń odłączymy, tym więcej mocy przerzucamy na regulator. Aż biedny się poci. Czy to wyjaśnia co jest dla regulatora lepsze?
Jak pisałem nieprawda - nie zamienia w ciepło tylko zwiera do masy, zobacz schemat regulatora stratnego.


Cytat:
Napisał Lepi Zobacz post
Co do grzania kabli, to teoretycznie, te przed regulatorem powinny się grzać zawsze tak samo. Zawsze płynie przez nie ten sam prąd, odbierany przez obciążenia i regulator. Czy regulator odbiera wiecej niz obciążenia czy odwrotnie jest bez znaczenia. Suma prądów jest zawsze taka sama.

Ale w teori wszyscy wiedzą jak powinno byc ale nic nie działa. W praktyce działa ale nikt nie wie dlaczego. A jak połączymy teorie z praktyką? Nic nie działa i nikt nie wie czemu
Nie nie - jak nie ma odbiorników zmienia sie częstotliwość, wypelnienie i napięcie na wyjsciach fazowych - poczytaj o tym.
paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Regulator a moc motocykla Nonek_ Układ elektryczny i zapłonowy 0 06.05.2012 20:48
Wygotowany regulator Chomski Układ elektryczny i zapłonowy 1 22.07.2010 23:54
Regulator :) paku Układ elektryczny i zapłonowy 73 15.01.2010 21:35


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.