| 
			
			 | 
		#1 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Oct 2018 
				Miasto: Zabrze 
					
				
				
					Posty: 1,123
				 
Motocykl: ATAS 2019 
Przebieg: 11000 
				
				
				 
Online: 3 tygodni 1 dzień 14 godz 24 min 33 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Zadziala, nie zadziala ?  
		
		
		
		
		
		
		
	Chodzi o klasyczne odpalanie moto na pol godziny powiedzmy co tydzien. Wystarczy zeby podladowac akumulator ? NAT ma te swoje immobilajzery ktore jednak jakis prad ciagna, w dluzszej perspektywie wyciagna do zera. Mozna aku wyjac, co w moim wypadku wymaga mocnego "poluzowania" gmoli. W zeszlym roky wyciagalem, w tym mi sie nie chce    Zadziala ladowanie przez odpalanie ?  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Sep 2014 
				Miasto: Lublin 
					
				
				
					Posty: 2,339
				 
Motocykl: LC8-950ADV,EXC 450, ROAD KING EVO 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 2 tygodni 3 dni 21 godz 6 min 17 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Jak nie popracuje moto pod obciążeniem ( nie pojexdzisz troche) to na pewno świece szlag trafi po kilku takich sesjach.
		 
		
		
		
		
		
		
		
		
			Ostatnio edytowane przez Zmyler : 28.11.2020 o 16:44  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jul 2010 
				Miasto: Łaziska Górne 
					
				
				
					Posty: 929
				 
Motocykl: 800X Pro, Yama XT614Z Terefere, Husq. TE610ie 
Przebieg: x34tys 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 2 dni 12 godz 4 min 15 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Na YT jest kanał mrAkumulator https://www.youtube.com/channel/UCbS...7_8DMoTg8h23vw Poszperaj w jego filmach nt. doładowywania zimą. Dopóki nie oglądałem jego filmów nie widziałem sensu np. kupna dobrej/drogiej ładowarki, bo "przecież ta z Lidla też daje radę". Sporo cennych informacji.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Oct 2018 
				Miasto: Zabrze 
					
				
				
					Posty: 1,123
				 
Motocykl: ATAS 2019 
Przebieg: 11000 
				
				
				 
Online: 3 tygodni 1 dzień 14 godz 24 min 33 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Damn it.. czyli nie ma zmiluj, trzeba aku wyszarpac.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			A ładowanie przez gniazdo zapalniczki nie wchodzi w grę?
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	"Bywa tu, bywa tam. Bywa też gdzie indziej."  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | 
| 
			
			 Gość 
			
			
			
			
					Posty: n/a
				 
				
				
				
				 
Online: 0 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			
Zakładam że kolega nie ma dostępu do prądu, jak mój przypadek poniżej. 
		
		
		
		
		
		
		
	Trzymałem moto jakiś czas w garażu podziemnym bez dostępu do 230V. Raz na tydzień czy dwa odpalałem moto na jakieś 20 min by się aku "podładował". Raz w tygodniu (w piątek mam casual day) jeździłem na moto do pracy. 2 - 3 razy do roku brałem aku do domu aby podładować. Szlag trafił akumulator po 1,5 roku (moto od nowości). Z tym że ja mam tracker, który coś tam ciągnie więcej niż HISS. Więc ja nie polecam, bo chyba to nic nie da. Rozwiązaniem u mnie były przenosiny pod inny adres z normalnym garażem, a aku wymieniłem na LiFePO4, który mogę podładować od prawie zera do pełna w 1,5 godziny.  | 
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#7 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Oct 2018 
				Miasto: Zabrze 
					
				
				
					Posty: 1,123
				 
Motocykl: ATAS 2019 
Przebieg: 11000 
				
				
				 
Online: 3 tygodni 1 dzień 14 godz 24 min 33 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Kolega ma dostep do pradu  
		
		
		
		
		
		
		
	  Ale kombinuje czy da sie uniknac wyszarpywania akusa.Ładowanie przez gniazdo zapalniczki byloby idealnym rozwiazaniem, ATAS ma fabrycznie zamontowane gniazdo. Ale podpytalem w innym watku i ogolnie odzew byl ze "nie da sie". W tym modelu fabrycznie jest juz LiFePo, poswiece w takim razie chwile na demontaz gmoli, bedzie to znacznie tansze niz nowy aku jesli zdarzy mu sie umrzec.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#8 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jan 2020 
				Miasto: Chrząstawa Wielka 
					
				
				
					Posty: 301
				 
Motocykl: Yamaha 1VJ/Huska FE501 
Przebieg: rośnie 
				
				
				 
Online: 3 tygodni 4 dni 7 godz 40 min 45 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Dostań się do akumulatora raz, przykręć kabel ze złączem SAE i po problemie. Wtyczkę wyprowadzisz sobie na wierzch lub pod kanapę i masz dwa w jednym, ładowanie i dodatkowe gniazdo w razie potrzeby.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#9 | 
| 
			
			 gsm: 512242193 
			![]() Zarejestrowany: Jul 2006 
				Miasto: Rzuchów 
					
				
				
					Posty: 5,527
				 
Motocykl: RD11a 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 5 miesiące 2 dni 16 godz 39 min 8 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Rozruch pobiera więcej prądu, niż ładowanie 30min dostarczy.  Opowiadałem na podobne pytanie  i odpowiedz jest ze sie da ale sa pewne problemy np do ładowania trzeba zostawic kluczyk w stacyjce lub zamontować gniazdo wpięte bezpośrednio pod akumulator.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#10 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Feb 2015 
				Miasto: Maków Podhalański 
					
				
				
					Posty: 1,785
				 
Motocykl: XRV750->XR400 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			A ja myślę, że po kilku minutach alternator naładuje to co poszło na rozruch.  
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
		
	Podczas odpalania jest duży pik poboru pradu podczas kilku pierwszych obrotów rozrusznika i dopiero jak się rozkręci to pobór pradu mocno spada - ale ten wielki pobor to ułamek sekundy. Żaden samochód nie pobiera non stop 500A podczas kręcenia rozrusznikiem, to są wartości maksymalne, chwilowe. A jak 2sekundy pobierzemy nawet to 500A to wystarczy prąd ładowania 5A przez kolejne 200s. A 5 A to jedna żarowka H4 pobiera, a mamy 2 z przodu ![]() Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
![]()  | 
	
	
		
| Narzędzia wątku | |
| Wygląd | |
		
  | 
	
		
  | 
			 
			Podobne wątki
		 | 
	||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Na XRV przez Słowację, Węgry, TET Serbia, TET BiH i przez Chorwację. | RonDell | Umawianie i propozycje wyjazdów | 39 | 18.10.2019 17:00 |