Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat CRF 1000 / CRF 1100 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 10.02.2019, 14:35   #11
miotacztruskawek
 
miotacztruskawek's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2018
Posty: 153
Przebieg: Rosnący
miotacztruskawek jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 3 godz 46 min 22 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał ex1 Zobacz post
seting to tak naprawdę.przesuwanie zakresu tłumnienia, przynajmniej ja to tak rozumiem.. nie jest zawsze konieczne.. wszystko zależy od Twoich parametrów i potrzeb
Dokładnie...



Na dole i u góry tłoka masz serię podkładek. Tłoka ma specjalnie zrobione otwory i w momencie gdy się porusza, olej swobodnie w to otwory wpływa, ale wypływając natrafia na te blaszki.



Ilością, grubością i średnicą tych blaszek możesz regulować tłumienie.

Na zdjęciu niżej masz to zaznaczone liniami czerwonymi.

Do tego tłumik ma w środku otwór, przez który olej też może przepływać. Linia kolorem zielonym. Ten otwór jest zasłonięty igliczką. Kręcąc regulacją iglica wchodzi, albo wychodzi z otworu zasłaniając, albo odsłaniając go.



Suma tych przepływów składa się na całkowite tłumienie amortyzatora.
Jak całkowicie odkręcisz iglicę, tłumienie będzie opierać się tylko na blaszkach. Jak chcesz więcej wkręcasz iglicę. Jak już doszedłeś w kręceniu regulacjami do końca, a chcesz jeszcze więcej, to właśnie robisz setting, czyli dokładasz blaszek. Możesz zrobić nawet tak, że z odkręconą iglicą amor będzie tłumił bardziej niż na początku. A w dalszym ciągu możesz iglicę zakręcić i jeszcze go utwardzić.


Inna rzecz, to rozkręcenie rur tłumika (nie nośnych). Na samym końcu jest sprężyna, która ma amortyzować moment rozłożenia się amorka. Tym samym ta sprężyna ustawia skok amortyzatora.
W moim Marzocchim ta sprężyna normalnie ustawia skok na 270mm. Ale że mam wersje z SM mam wsadzoną drugą i tym samym skok jest 250mm. Jak by rozkręcił rury, to może udałoby się skrócić spręzynę i wydłużyć skok

miotacztruskawek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Upgrade hamulcowy iwan Hamulce, kola, opony 17 12.09.2014 21:26
Wymiana adaptacja innego zawieszenia w Africe Adagiio Rama, zawieszenia, napęd 8 10.03.2009 22:00


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.