Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 09.01.2014, 22:20   #13
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
Domyślnie

Wyobraźmy sobie łożysko ślizgowe wału. W zależności od suwu pracy, czop wału naciska na skrajny górny obszar lub skrajnie dolny obszar panewki (czop ma minimalnie mniejszą średnicę niż panewka więc nie może naciskać połową powierzchni).
Skoro naciska, to wyciska z pomiędzy powierzchni olej. W przeciwległych obszarach pompa napełnia przestrzeń olejem. Jeśli teraz te obszary dość szybko zamieniają się miejscami, to czop nie zdąży wycisnąć całości oleju i nie dochodzi do kontaktu powierzchni. Przy bardzo wolnym ruchu lub wręcz przestoju, olej zostanie wyciśnięty z jednej połówki panewki.
Tak se myślę
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Pytanie do znawców XR-y Adagiio Inne - dyskusja ogólna 5 12.12.2011 09:52


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.