|   | 
 | |||||||
| Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. | 
|  | 
|  | Narzędzia wątku | Wygląd | 
|  11.06.2008, 12:33 | #1 | 
| Jaki świeży jaki świeży ??  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: Warszawa 
					Posty: 2,729
				 Motocykl: nie mam AT jeszcze   Online: 3 tygodni 11 godz 52 min 29 s |  BMW F650 GS - Opinie 
			
			Siemanko    Szukamy dla Maćki nowego motocykla i w grę wchodzi Trampek albo BMW F650 GS (ale nie w wersji Dakar). Bardzo bym prosił wszystkich, którzy dysponują wiedzą na temat GS-a żeby się nią podzielili  Czy to warto w ogóle kupować, co się w nich sypie itp itd Dzięki z góry za wszelkie sugestie ... | 
|   |   | 
|  11.06.2008, 12:52 | #2 | 
| Gość 
					Posty: n/a
				 Online: 0 |   
			
			Francy zapytaj. On wie wszystko o wszystkim a o tej "stonce" to najwięcej    | 
|   | 
|  11.06.2008, 13:00 | #3 | 
| Stary (P)iernik  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: Świeradów Zdrój 
					Posty: 3,760
				 Motocykl: XR400 , XR650L  XL600V   Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s |   
			
			Wybrałbym dla kobiety F650Gs Nowocześniejszy design, niższy w siodle, wygodniejsze siedzenie. Moc i przyspieszenia porównywalne. Kultura pracy trochę mniejsza, ale b.dobra jak na jeden cylinder. Motocykl pozbawiony chorób wieku młodzieńczego. Serwis prosty. Wtrysk- bezobsługowy Wymiana oleju co 10 tys- nieskomplikowana Regulacja zaworów - płytkami ( serwis) .Wystarczy co 25tys km Zużycie paliwa 4-5L Słabe punkty- łożysko głowki ramy .Wymiana co 20-25tys Linka sprzegła- u mnie wytrzymała 25tys Linka gazu - 35 tys. Silnik osiąga bezawaryjnie przebiegi powyzej 100tys Cena silnika na ebay w dobrym stanie 350-500 euro Wymiana filtra paliwa co 25tys ( koszt około 350zł!!!) Przejechałem tym motocyklem 43tys bez zadnych przykrych historii. Transalp . Nic do niego nie mam ale wygląd trąci myszką. Mojej kobicie kupiłbym beeme - BMW tylko z nazwy bo nic z tej marki w niej nie ma i może dlatego sie nie psuje  Pastor to złośliwiec ( z humorem  ) Franz to troche teoretyk a praktyki się dopiero uczy 
				__________________ Ostatnio edytowane przez Franz : 11.06.2008 o 13:10 | 
|   |   | 
|  11.06.2008, 13:09 | #4 | 
| Jaki świeży jaki świeży ??  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: Warszawa 
					Posty: 2,729
				 Motocykl: nie mam AT jeszcze   Online: 3 tygodni 11 godz 52 min 29 s |   
			
			Dzięki Franz za bardzo obszerną odpowiedź   Niskość w siodle na pewno jest głównym atutem jeśli chodzi o GS-a. Powiedz mi jeszcze jak kosztowna jest regulacja zaworów na płytkach bo szczerze mówiąc nie mam pojęcia  Jak z ochroną przed wiatrem ? Czy można dokupić wyższą szybę bo oryginał wygląda dosyć symbolicznie ? Którym rocznikiem jeździłeś  Wiesz kiedy były jakieś znaczące zmiany konstrukcyjne ? Czy oprócz pomijając Twoje bezawaryjne doświadczenia słyszałeś jakieś mniej lub bardziej prawdziwe legendy co do awaryjności tego sprzętu  Thx :-) | 
|   |   | 
|  11.06.2008, 13:24 | #5 | 
| Stary (P)iernik  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: Świeradów Zdrój 
					Posty: 3,760
				 Motocykl: XR400 , XR650L  XL600V   Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s |   
			
			Zawory sprawdzałem w Libercu -Czechy . Przy 35 tyskm. Po kontroli okazało się ze nie wymaga ustawiania. Luzy fabryczne. kwoty nie pamietam. Szybę mozna kupić akcesoryjną. Na ebay od czorta. Najblizej (najdrozej)Touratech Wrocław Holan. Mój rocznik 2001 bez ABS. Mój kolega - przejechane 30 tys F650Gs. Usterki - pęknięta guma łącząca wtrysk z airboxem powietrza. To taki kawałek plastykowej rurki. Złamanie - pęknięcie przewodu w wiazce elektrycznej przy przebiegu około 20 tys. Był to model 2000r Wada chyba konstrukcyjna. Przy kręceniu kierownicą pracowała również wiązka elektryczna. Objawiało się to tym że prąd był albo nie. Ja przewód puściłem lużno - poprzecinałem tasiemki mocujące Przy zginaniu kierownicą przewód nie pracował i usterka nigdy nie wystapiła. Innych przypadłosci nie było. Swój egzemplarz sprzedałem facetowi który miał już wersję F650GS Dakar. Kupował dla swej duzej kobity. Na swoim miał przejechane 76 tys. Pytałem o awaryjnośc. Przy 70 tys spalił sprzęgło albo cuś. Reszta standard. 
				__________________ Ostatnio edytowane przez Dzieju : 19.02.2013 o 12:33 | 
|   |   | 
|  11.06.2008, 13:37 | #6 | 
| Administrator  Zarejestrowany: Oct 2007 Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił 
					Posty: 5,455
				 Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie Przebieg: ojojoj   Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 2 godz 20 min 8 s |   
			
			pytaj data7 o dane dokladne tez jesli chodzi o małe GSy, ma teraz nieźle wyposażonego Dakarka i zrobił nim też pare kilkometrów. Ceny części nie zabijają a czasem zakoczyć potrafią, w miare dobry rynek części używanych. Silnik to Rotax więc poza paroma zmianami w osprzęcie podejdą nawet elementy z Aprilli i paru innych 
				__________________ Ramires ...okręt mój płynie dalej... gdzieś tam... | 
|   |   | 
|  11.06.2008, 13:54 | #7 | 
| Jaki świeży jaki świeży ??  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: Warszawa 
					Posty: 2,729
				 Motocykl: nie mam AT jeszcze   Online: 3 tygodni 11 godz 52 min 29 s |   
			
			Dzięki Franz    Ramires, napiszę do data7 żeby dorzucił swoje parę groszy. A może Ty coś dorzucisz bo chyba zastanawiałeś się nad GS-em i zapewne jakąś wiedzę masz ?   | 
|   |   | 
|  11.06.2008, 14:05 | #8 | 
| Administrator  Zarejestrowany: Oct 2007 Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił 
					Posty: 5,455
				 Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie Przebieg: ojojoj   Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 2 godz 20 min 8 s |   
			
			tak   i wiedzę elektroniczą też  zresztą, w ramach wolnego czasu, ktory u mnie ostatnio nie występuje, robię polską wersję f650.co.uk oraz ichniego FAQ. więc wiedzy będzie sporo po naszemu. czasem coś można będzie się dowiedzieć na f650gs.pl   
				__________________ Ramires ...okręt mój płynie dalej... gdzieś tam... | 
|   |   | 
|  11.06.2008, 14:06 | #9 | 
|  Zarejestrowany: Apr 2008 Miasto: Warszawa 
					Posty: 511
				 Motocykl: SH 150, Dominator 250   Online: 1 tydzień 3 dni 22 godz 52 min 45 s |   
			
			Dzięki chłopaki   jesteście wielcy w swym wsparciu  ta BM-ka bardzo mi się podoba... chyba jednak zostałam ukierunkowana he he he a miałam tyle wątpliwości  Czekam na więcej wieści jeśli macie... a co  :-)) pozdro Maćka | 
|   |   | 
|  11.06.2008, 14:49 | #10 | 
| Administrator  Zarejestrowany: Oct 2007 Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił 
					Posty: 5,455
				 Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie Przebieg: ojojoj   Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 2 godz 20 min 8 s |   
			
			bo to naprawde fajne moto, a tym bardziej kobitka sobie z nim poradzi bez trudu.  nie wczytalem sie za bardzo w poprzednie wypowiedzi, ale jeszcze jedna zaleta gs-a jest nisko osadzony środek ciężkości co dodatkowo powoduje, ze łatwiej jest 
				__________________ Ramires ...okręt mój płynie dalej... gdzieś tam... | 
|   |   |