Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 08.02.2010, 00:45   #1
Poncki
 
Poncki's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,725
Motocykl: XR250R
Przebieg: ły
Galeria: Zdjęcia
Poncki jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 tygodni 1 dzień 22 godz 19 min 50 s
Domyślnie

No to zabrałem się za przegląd zaworów i napotkałem przeszkody.

Warto dodać, że cała operacja odbyła się z nudów i traktowałem ją jako akcję zapoznawczą.

Na początku nie mogłem ściungnąć dekla od tylnego cylindra (RD04). Blokuje rama i rura od chłodzenia. Da rade to wyciągnąć?

Potem problem z zaślepką śruby od wału. Kręciłem więc kołem ale znaki mi uciekały. Tu pytanie czy jeśli będzie odrobinkę za daleko to mogę cofnąć czy trzeba robić następny obrót?

Kolejny problem to słabo się przygotowałem teoretycznie i prawdopodobnie źle ustawiałem wał. Powierzchnie między którymi mierzy się luz nie były równoległe, wyglądały tak:

Zawór.jpg

Pytanie brzmi: źle ustawiłem czy mam coś nie tak z zaworkami.

Znalazłem też jakąś rurkie która wychodzi z dwóch gaźników. Dokąd to ma iść?!

Gaźniki.jpg

I na koniec tak już przy okazji, pytanie o kolor świec. U mnie są czarne. Tzn nie smoła i tona nagaru ale czarne. Jak być powinno?

Z góry dzięki za pomoc!
Poncki jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.02.2010, 06:24   #2
Vooytas
status-TAK stan cywilny-TAK....
 
Vooytas's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,219
Motocykl: K750
Przebieg: Tak,
Vooytas jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 12 godz 22 min 48 s
Domyślnie

Elo...
Nie pamiętam jak jest z deklem, wydaje mi się że udawało mi się zdjąć... głowy nie dam.

Co do kręcenia kołem to wykręć po 1 świecy, bez sprężania nie ma tych upierdliwych skoków i lżej kręcić (jeszcze możesz się upewnić w jakiej pozycji jest tłok).
Nie widzę przeciwwskazań żeby ciut cofnąć wał.
Co do konika w przy zamkniętym zaworze jest ok. pełną płaszczyzną będą się stykać w połowie "drogi".

Świece powinny mieć kolor ceglany, jak masz dużo nagaru i smoły (tak jak ja ) to pewnie pali już olej, no chyba że coś z regulacjami (jeżeli nie jest to tłusty nalot).

Jak coś kręcę to proszę o weryfikację bardziej doświadczonych
Vooytas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
regulacja zaworow solo1972 Regularne czynności serwisowe 48 27.07.2019 17:33
Uszczelka pokrywy zaworów 7Greg Silnik, sprzęgło, skrzynia 40 04.09.2017 20:01
uszczelka pokrywy zaworów Zoltan Silnik, sprzęgło, skrzynia 13 25.12.2012 14:40
regulacja zaworów-klucz mckrzysiek Regularne czynności serwisowe 10 15.12.2009 10:35


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.