![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 655
Motocykl: RD07
![]() Online: 3 tygodni 3 dni 2 godz 10 min 10 s
|
![]()
Jak tam Pyku,
Wymieniłeś stojan? Co do uszczelki Misza pisał - raz się udaje raz nie. Podczas wymiany przewodów "skrobanie" uszczelki zabrało mi najwięcej czasu. Kolejną założyłem na silikon termoodporny. To był błąd bo coś mi się wydaje, że w moim stojanie padło kilka uzwojeń bo nie daje wystarczająco dużo prądu. znalazłem to: http://moto.allegro.pl/item856653881...600_f2_f3.html Może od CBR Może przewinięcie (koszt około 60 zł),.. R2D2 musi się wypowiedzieć ----------------------------------------------------------------------- Ja dziś zakupiłem zapas od afryki z 1995 za 100 pln. Wygląda dobrze, jak się ociepli to wymieniam bo w mój świruje - daje za małe napięcie. Ostatnio edytowane przez Dzieju : 25.06.2012 o 08:13 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ReGeNeRaToR
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 663
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 1 godz 30 min 9 s
|
![]() Cytat:
Skąd wiesz ze nie daje wystarczająco prądu ? Po jakich objawach twierdzisz ze masz generator padniety ? Masz może za niskie napięcie na aku ? u mnie w mojej afryczce jest podczas jazdy 13,7 V RMS , nie widziałem wyższego napięcia u siebie . Regulator mam od CBR600RR chyba z 2004 roku. Przez ostatnie 2 sezony nie miałem problemów z prądami. Sprawdzałem parę dni temu akumulator i ma zamiast 12Ah 11.1Ah wiec po 2 sezonach jest nieźle biorąc pod uwagę ze to akumulator z CE ( China Export ) .
__________________
END of TRANSMISSION |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ReGeNeRaToR
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 663
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 1 godz 30 min 9 s
|
![]()
Jak napięcia na fazach są takie same to sprawdź jeszcze przewody ze stojana do regulatora.Zwarć między zwojowych raczej nie ma , chociaż miałem taki stojan który się jakoś dziko zachowywał i okazało się ze od czasu do czasu jedna faza dostawała zwarcia do masy.
Przetestowałem to podłączając 3 ledy miedzy fazy ,a koleś jak zauważył spadki napięcia kukał pod boczną osłonę na "miernik". Po 30 minutach jeżdżenia miałem już telefon że 3 dioda słabo świeci. Moje przewody były zaśniedziałe wewnątrz prawie do wejścia pod dekiel w silniku , wymieniłem na ta sama średnicę. Moim zdaniem wymiana tych przewodów na grubsze może powodować większe spadki napięcia na wyjściu reglera i większy prąd odkładający się na regulatorze bez jego obciążenia.
__________________
END of TRANSMISSION |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 655
Motocykl: RD07
![]() Online: 3 tygodni 3 dni 2 godz 10 min 10 s
|
![]()
Przewody jak wiesz wymianiałem, nie przesadzałem ze średnicą założyłem o 0,5 mm2 grubsze. Tylko co do ich jakości nie mam pewności bo kupiłem w zywkłym sklepie, poprosiłem o najlepsze jakie mieli ale ich rezyst. nie mierzyłem.
Mam takie odczucie, że mój stojan kiedyś musiał mocno się przypalić- izolacja na cewkach które były ponad poziomem oleju się kruszy, podejrzewam nieregularne przebicia, które są do wykrycia poprzez strzał prądem i pomiar. Chyba pokuszę się o wymianę a jeśli będziesz miał czas i ochotę wyślę Ci mój stary stojan do testów. Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
alternator podmianka? | mad_leaf | Układ elektryczny i zapłonowy | 9 | 09.11.2011 09:52 |