![]() |
#1301 |
![]() |
![]()
Jurek czy w filtrach oleju Hondy jest zawór zwrotny , robiłem sekcje ale pamięć nie ta ?
__________________
kto smaruje ten jedzie |
![]() |
![]() |
![]() |
#1302 |
Administrator
![]() Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 5,430
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 3 dni 14 godz 7 min 33 s
|
![]()
W większości jest sprężyna na wejściu, taki mechaniczny zawór
__________________
Ramires ...okręt mój płynie dalej... gdzieś tam... |
![]() |
![]() |
![]() |
#1303 |
![]() |
![]()
Może nie tak się zapytałem czy jeśli filtr jest w poziomie musi być ten zawór np. VFR1200, gdzieś to można sprawdzić ?
__________________
kto smaruje ten jedzie |
![]() |
![]() |
![]() |
#1304 |
Administrator
![]() Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 5,430
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 3 dni 14 godz 7 min 33 s
|
![]()
Jeśli mówimy o puszkowym filtrze oleju to sam filtr w założeniu jest zaworem jednokierunkowym, po to, abyś np. podczas postoju na wyłączonym silniku nie miał cofnięcia syfu, który filtr zebrał. Przeważnie masz tak układ zrobiony, że filtr jest zaraz za pompą przed chłodnicą (o ile jest) co też właśnie zapobiega cofnięciu oleju.
Tak to sobie tłumaczę i gdzieś to mi tak na logikę wychodzi. Twardość sprężyny dobierana jest pod pompę oleju - jej ciśnienie. Ułożenie filtra nie ma znaczenia chociaż przeważnie jest nisko, szczególnie przy mokrej misce olejowej.
__________________
Ramires ...okręt mój płynie dalej... gdzieś tam... |
![]() |
![]() |
![]() |
#1305 |
![]() |
![]()
Np. w mojej puszce jest zawór zwrotny bo olej by się cofnął do miski gdyż filtr jest wyżej niż poziom oleju i przy każdym uruchomieniu jakiś czas nie ma ciśnienia smarowania. W VFR filtr też jest wyżej i stąd moje pytanie, trafiłem też Purfluxa od puszki z takimi wymiarami co oryginał i tak kminię z nudów czy się nada bez uszczerbku na smarowaniu.
__________________
kto smaruje ten jedzie |
![]() |
![]() |
![]() |
#1306 |
![]() |
![]()
Czasami można od puchy jeśli zawór jest bo nie każdy filtr puszkowy takowy posiada. Po za tym, wielkość nie powinna być dużo większa, a tym bardziej mniejsza. Niektóre firmy robią wkłady filtrujące (bibuły) stożkowe lub po skosie, żeby w danej obudowie była większa powierzchnia filtrująca. Pierwszy raz z takimi filtrami miałem do czynienia w przypadku QuakerState. Purflux robi wklad zygzakowaty.
P.S. Zawór we filtrze stosuje się przede wszystkim, żeby maksymalnie skrócić czas napełniania układu, który bez tego może trwać czasami kilkanaście sekund. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1307 |
Administrator
![]() |
![]()
Skoro o filtrach oleju to tylko wspomnę by uważać na Filtrona.
Od wielu lat je używałem w wielu samochodach ale jakiś czas temu się na nim zawiodłem , po przebiegu ok 5 tys km zapchał się a może zawór puścił na tyle że ograniczał ( lub spuszczał ciśnienie przelewowym) przejście oleju na magistralę , głośna praca rozrządu i klawiatury przez kilkanaście sekund do nawet pół minuty jak zimniej. Po zmianie na nowy filtr , bez wymiany oleju, silniczek znowu cichutki. Narzekania na olejowe filtrony odebrałem od wielu osób w tym warsztatowych. To z czego i jak jest zrobiony ma znaczenie. W czasach paprania produktu warto szukać tych co jeszcze choć trochę są dobre.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1308 | |
trampkarz emeryt
![]() |
![]() Cytat:
Ciekawe czy jednostkowy przypadek czy ogólna tendencja... Jeśli nie filtron to co? Purflux, Mann, Knecht? Pozdrawiam zimny |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1309 |
![]() |
![]()
Dzieju właśnie o ten zawór się pytałem, zawór zwrotny co by olej się nie cofał. Purflux robi fabryczne dla wielu marek np. dla Hondy ale czy wszystkie z zaworem zwrotnym to nie wiem, gdzieś nie mogę znaleźć tego co sekcję robiłem nie wspominając o ilości czynnika filtracyjnego którego w Purfluxe nie brakuje. Zawór przelewowy [ciśnienie otwarcia] ten od zatkania filtra jest podobno pod konkretny silnik i o tym nic nie mogę znaleźć
__________________
kto smaruje ten jedzie |
![]() |
![]() |
![]() |
#1310 |
![]() |
![]()
Tak wygląda filtr wyjęty z KTM1290 po 6500 firmy Champion, nie jest dobrze
P.S. Tu można dobrać filtry do swojej puszki ,a czy jest taki katalog do motoru nie wiem https://www.purfluxgroupcatalog.com/...ue=PFX&lang=PL
__________________
kto smaruje ten jedzie |
![]() |
![]() |