![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 635
Motocykl: CRF1000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 6 dni 16 godz 25 min 20 s
|
![]()
Pytanie do znających się na elektronice, lub zetkneli się z taką usterką w swoim motocyklu np T7 lub pokrewnych.
Pacjęt to Tracer7 23r (Żony), ni z tego ni z owego wczoraj w trasie stracił kierunkowskazy z lewej strony, oraz awaryjne dookoła. Kierunkowskazy fabrycznie ledowe, wszystkie bezpieczniki sprawne, kostki łączą, prąd wszędzie dochodzi. Prawa strona (przód/tył) miga prawidłowo. Lewa - po włączeniu następuje jedno mrugnięcie i koniec. Po włączeniu awaryjnych sytuacja identyczna jedno mrugnięcie wszystkich kierunków i koniec. Miał ktoś z Was podobny przypadek? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Administrator
![]() |
![]()
Zamień lampy miejscami lewo/prawo, będziesz wiedział, czy to tu problem. Sprawdź masę. Na koniec BCU do sprawdzenia.
__________________
www.motopodroze.pl |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 635
Motocykl: CRF1000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 6 dni 16 godz 25 min 20 s
|
![]()
Właśnie pozmieniałem kostki tylnych, ponieważ są na wierzchu bez grzebania.
Lewy - który robił jedno mignięcie - wpięty w kostkę zasilającą prawego, działa prawidłowo, czyli kierunek sam w sobie ok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() |
![]()
To nie wina przełącznika kierunków?
__________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-) Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć! Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 635
Motocykl: CRF1000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 6 dni 16 godz 25 min 20 s
|
![]()
Tak czytam psioczenie na Kove, Voge, itp.
A podstawowe rozwiązania w produktach "ugruntowanych" marek również w dobrą stronę nie idą.... Przykład rzeczy, która powinna być niezjebliwa - kierunkowskazy. Przewody, zasilanie, przełącznik, przerywacz, kierunki, żarówki czy led bez znaczenia. Praktycznie zawsze tak było, zawsze działało, a jak padło, w niemal każdych warunkach prosta diagnoza i szybka naprawa. W powyższym motocyklu sterowanie kierunkowskazów "ulepszyli" eliminując przerywacz, a sterowanie mrugania przenieśli do zintegrowanego panelu wyświetlacza (zegarów).... I to jest Fantastyczna wiadomość ![]() Ponieważ zamiast wymiany w klasycznym układzie przerywacza, mamy do wymiany panel wyświetlacza za sumę nastu, czy x dziesięciu przerywaczy..... A Pan Yamaha zastanawia się czy to się kwalifikuje do wymiany gwarancyjnej ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Administrator
![]() |
![]()
Masz rację , tylko że między tymi jak to mówisz "uznanymi" też są różnice i ci co naprawiają motocykle Yamahę najniżej oceniają.
Jak się kupuje zelektronizowany motocykl to trzeba i z konsekwencjami się liczyć i tyle. Twój przykład to potwierdza.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 635
Motocykl: CRF1000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 6 dni 16 godz 25 min 20 s
|
![]()
Obecnie naprawdę trudno kupić nowy motocykl nie nafaszerowany zbędną elektroniką.
Specjalnie szukałem w wyprzedarzowych sztukach ostatnią wersję ze starym typem wyświetlacza, bez "tableta", trybów jazdy, tempomatów, z analogową linką gazu, co by mieć lżejszą głowę, że jest mniej do zepsucia. Niestety załapałem się na nową wersję sterowania kierunkowskazów... W serwisie dostałem info, że w o rok starszej wersji był jeszcze przerywacz ![]() |
![]() |
![]() |