Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 06.05.2025, 22:59   #11
madej61
 
madej61's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: UK/PL
Posty: 108
Motocykl: RD07a
madej61 jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 2 godz 46 min 5 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Mhv Zobacz post
Lepiej napisz co się dzieje i jaki jest stan pieca / przewidywany przebieg, wałek, etc....może najlepiej zostawić jak jest i dojeździć zamiast pchać się w koszty. Otwarcie silnika to - oprócz kosztów - : rozebrane moto i szukanie części, których jest coraz mniej.
Cześć. Właśnie ciekawi mnie co tak na prawde się stało, bo wróciłem z 20tyś rajzy jesienią, odpaliłem zimą , ( choć musiałem trochę pokręcić ) a już w kwietniu, odpalił na jeden cylinder , a po zmierzeniu ciśnienia mam 6-7 atm.
Wałek jeszcze pojeżdzi, a kupiłem Afrę z 20tyś na zegarze, i tyle miała, a teraz ma 120tyś. Może moim stylem jazdy ADHD ) po prostu ją dobiłem
madej61 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.05.2025, 23:14   #12
ramires
Administrator
 
ramires's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 5,052
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
ramires ma wyłączoną reputację
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 18 godz 10 min 59 s
Domyślnie

Równie dobrze mogło Ci skleić pierścienie, możesz mieć podparty zawór... przyczyn wiele.
Spadek kompresji to nie zawsze najgorsze...

Dobra diagnoza jest kluczem.
Pożycz od kogoś albo kup tani zestaw kamery inspekcyjnej za 50zł, wjedź przez boczną świecę do środka i zobacz co się dzieje, czy masz rysy, czy masz jakieś inne objawy, które mogą świadczyć o tym, że masz problem z kompresją w związku z wytarciem cylindra/pierścieni...
__________________
Ramires

"A friend is an enemy who hasn't attacked yet" - Phuthedi.M
ramires jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.05.2025, 06:02   #13
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,945
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 5 dni 41 min 30 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał ramires Zobacz post
ps. Dzieju - napisałem 5000zł+ a nie "5000".
Plusik widziałem, ale ceny pogalopowały tak w kosmos że i drugi by się przydał.

Jak Ramires pisze, najpierw dobra diagnoza i stwierdzenie przyczyny bez rozbierania.
Będziesz wiedział co zrobić i jak liczyć koszty.
No i w tym wszystkim najważniejsze , czy ją chcesz nadal mieć czy jak wielu pójdziesz w coś innego.
Pytań wiele ale to ty musisz poznać na nie odpowiedzi i zdecydować.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.05.2025, 12:43   #14
szynszyll
 
szynszyll's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 7,606
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 2 tygodni 5 dni 14 godz 53 min 49 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał madej61 Zobacz post
Cześć. Właśnie ciekawi mnie co tak na prawde się stało, bo wróciłem z 20tyś rajzy jesienią, odpaliłem zimą , ( choć musiałem trochę pokręcić ) a już w kwietniu, odpalił na jeden cylinder , a po zmierzeniu ciśnienia mam 6-7 atm.
Wałek jeszcze pojeżdzi, a kupiłem Afrę z 20tyś na zegarze, i tyle miała, a teraz ma 120tyś. Może moim stylem jazdy ADHD ) po prostu ją dobiłem
diagnozuj - tak to gdybanie
__________________
buziaki
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.05.2025, 20:23   #15
madej61
 
madej61's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: UK/PL
Posty: 108
Motocykl: RD07a
madej61 jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 2 godz 46 min 5 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał ramires Zobacz post
Szczerze - wszystko zależy od stanu całego motocykla
Zdrowe serducho to nie wszystko.

Osobiście robiłbym (ale ja jestem skrzywiony) remont, aby wyszło jak ma wyjść.
Brakuje panewek wału, brakuje 0.50 selekcji, zdawczy wałek to nie kłopot, chociaż trzeba z shadowki wziąć (jest dostępny)

Wiem, że to kłopotliwe i mimo wszystko kosztowne, ale sam pomiar wszystkiego (nawet samemu) to już kilka stówek leci aby potem to wszystko złożyć do kupy.

Może pomierz wszystko jak leci bez rozkręcania póki co
ciśnienie sprężania
zużycie oleju
praca ogólna / gaźniki

Może się okazać, że nie masz aż tak wielkiej tragedii a masz po prostu moto na porządny serwis a nie remont.

Ja poważnie zastanawiam się nad tulejowaniem pod nominał (któregoś tam silnika) zamiast iść w szlif, który jest tańszy, ale to droga już ku końcowi - można ryzykować potem i iść aż na 0.75 - tuleja powinna to przeżyć bez problemu (Africanqueens robią/robili rozwierty aż to 820 jak dobrze pamiętam) i to daje radę.

Nominały są łatwiejsze do zdobycia.
0.75 prawilne od hondy nie są ot tak dostępne, ale są tłoki hondowskie z silników przemysłowych, chociaż optymalnie celować w stare wersje na normę emisji EURO2 a nie EURO5 (grubość i jakość pierścieni), ale to mimo wszystko jest rzeźba bez gwarancji powodzenia. Tłoki przemysłowe są lżejsze, trzeba by wszystko ze sobą zgrać aby to zaskoczyło jak należy.


Nie tak dawno sprowadzałem kilka zestawów 0.25 i trochę czekałem na nie mimo wszystko, lepiej nie będzie, info z Hondy, że nie jest planowane wznowienie produkcji niczego do 650/750 więc sam widzisz jak to jest.
... ciekawe jest że dojechała bez problemów silnikowych , odpalona zimą, a teraz ciśnienie 6-7alm ...? Zdejmę jutro cylindry i dam pomierzyć. A wymiary znajdę i Haynesie co ? oO jeszcze jedno , wkręcany w dekiel silnika korek (od strony lewej ) by móc tam dojść nasadowym tak mocno siedzi że imbus rozwalił hexa. Jak to wykręcić, czy przyspawać TiGiem jakąś wajchę i wtedy się ta, czy masz jakiś inny pomysł? Tomek

Ostatnio edytowane przez ramires : 11.05.2025 o 21:39 Powód: poprawka cytowania
madej61 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.05.2025, 05:57   #16
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,945
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 5 dni 41 min 30 s
Domyślnie

Natnij diaksem i zastosuj szeroki płaskownik by pasował do nacięcia.
Tylko dekla nie porysuj.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.05.2025, 08:48   #17
Melon
 
Melon's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2012
Miasto: Lublin
Posty: 5,587
Motocykl: cz350/ bandit600/ zx12r/ varadero/vfr1200xd
Melon jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 3 dni 5 godz 22 min 18 s
Domyślnie

Jak masz czym to przyspawaj nakrętkę temperatura też pomoże a swoją drogą ludzie nie mają czucia w lampach
__________________
kto smaruje ten jedzie
Melon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.05.2025, 09:47   #18
ramires
Administrator
 
ramires's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 5,052
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
ramires ma wyłączoną reputację
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 18 godz 10 min 59 s
Domyślnie

Madej, skąd jesteś - może inaczej, gdzie ten silnik męczysz?
Może warto gdzieś do Czarnucha podjechać jak będzie w pobliżu, bo mam wrażenie, że za chwilę będzie więcej problemów i nie ogarniesz. Absolutnie nie umniejszam Twoim zdolnościom, ale może to czas, aby dać to dobremu mechanikowi zanim niektóre sprawy pójdą za daleko.
__________________
Ramires

"A friend is an enemy who hasn't attacked yet" - Phuthedi.M
ramires jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.05.2025, 04:52   #19
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,945
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 5 dni 41 min 30 s
Domyślnie

Ramiresie nie odbieraj przyjemności , na razie nie zaczął psuć tylko pyta.

Cytat:
Napisał Melon Zobacz post
Jak masz czym to przyspawaj nakrętkę temperatura też pomoże a swoją drogą ludzie nie mają czucia w lampach
Temperatura stopi oring , aluminium się rozszerzy i może się bardziej zaklinować w deklu który będzie zimniejszy.
Wersja na zimno bezpieczniejsza.
No a po odkręceniu to może sobie co tam się chce.

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Natnij diaksem i zastosuj szeroki płaskownik by pasował do nacięcia.
Tylko dekla nie porysuj.
Można też zrobić dwa otworki i zrobić przyrząd podobny do odkręcania tarczek z diaksa z bolcami.
Możliwości różne.
Najważniejsze to sobie poradzić no miło jak swoimi rękami.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.05.2025, 09:07   #20
madej61
 
madej61's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: UK/PL
Posty: 108
Motocykl: RD07a
madej61 jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 2 godz 46 min 5 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał ramires Zobacz post
Madej, skąd jesteś - może inaczej, gdzie ten silnik męczysz?
Może warto gdzieś do Czarnucha podjechać jak będzie w pobliżu, bo mam wrażenie, że za chwilę będzie więcej problemów i nie ogarniesz. Absolutnie nie umniejszam Twoim zdolnościom, ale może to czas, aby dać to dobremu mechanikowi zanim niektóre sprawy pójdą za daleko.
Jo , chopie , myncza go pszi granicy s Czechami , i jak sie mozna domyślić , na Śluńsku I chyba macie rację wlezę jej kamerką i ustawie ponownie luzy na zaworach ...ale dla pewności ..z mechanikiem ( choć na 1000% są dobrze zrobione ) . Jadę spawać płaskownik by odkręcić śrubę na dobry początek . Dzięki wszystkim ) Tomek
madej61 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Remont silnika CRF1000 mdxmd NAT - Warsztat 5 08.12.2019 20:52
Remont Silnika ferolo Silnik, sprzęgło, skrzynia 27 12.07.2012 22:28
remont silnika bartol Silnik, sprzęgło, skrzynia 73 21.03.2011 12:23


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.