![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: UK/PL
Posty: 105
Motocykl: RD07a
![]() Online: 3 dni 2 godz 8 min 57 s
|
![]()
Panowie, czy robił ktoś ostatnio górę silnika tj. tłoki pierścienie, prowadnice, uszczelki etcetc. Może mi ktoś powiedzieć ile kosztują tajle na obecny czas? ...czy może po prostu kupić używkę za 5000 ? dzięki Tomek
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Administrator
![]() Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 5,035
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 43 min 33 s
|
![]()
https://www.bike-parts-honda.pl/hond.../XRV750X/13393
Masz ceny jak i potencjalną dostępność Od razu uprzedzam - składaj na ori uszczelkach/uszczelniaczach a nie zamiennikach, bo szybko będziesz ponownie zaglądać.
__________________
Ramires "A friend is an enemy who hasn't attacked yet" - Phuthedi.M |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: UK/PL
Posty: 105
Motocykl: RD07a
![]() Online: 3 dni 2 godz 8 min 57 s
|
![]()
Świetnie , dzięki , a ty co byś zrobił, robił górę czy polował na coś z dobrym ciśnieniem i wałkiem ? T
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Administrator
![]() Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 5,035
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 43 min 33 s
|
![]()
Bez rozebrania i przemierzenia silnika to wróżenie z fusów.
Otwarcie silnika to już spore koszty - uszczelki Otworzysz to już przecież nie złożysz jak widzisz, że coś niedomaga. Pytanie co chcesz dalej z nim zrobić? Jeśli chcesz po prostu poskładać porządnie klasyka - to nie muszę mówić, że budżet będzie spory. Jeśli chcesz natomiast jeździć i nie bardzo się martwić o wiele zużytych części... Mówimy o konstrukcji z lat 80-tych, coś tam zmienionych przez lata kończąc na 96 roku gdzie były ostatnie zmiany ogólnie rzecz biorąc, masz więc piec, który będzie za chwilę mieć 30 lat. Ja osobiście robiłbym na ile się da na tiptop, ale niekoniecznie całość na ori - poza oczywiście kluczowymi elementami - tyle, że kończą się szybko już części. Remont silnika z wymianą wałka to impreza 5000zł+ Rozważ nieco niekoszerne rozwiązanie - swap współczesnego silnika np. z TA700 już na wtrysku. Moc praktycznie taka sama, dostępne części, trochę zabawy będzie ale sam właśnie taki projekt robię - mam na tyle dobrą sytuację, że mam wsparcie Artka, który już popełnił taki retrofit więc nie wyważam już otwartych drzwi.
__________________
Ramires "A friend is an enemy who hasn't attacked yet" - Phuthedi.M |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Administrator
![]() |
![]()
Remont silnika za 5000? to chyba z przed 2-3 lat
![]() No chyba że same graty to może , no i zależy co kto rozumie jako remont. Używka za 5000 jak dobra to wkładasz i jeździsz, ale jak się okaże kiepska to drugie tyle można wpakować. Temat złożony , co oznacza sama góra, obróbka głowicy( planowanie , prowadnice , uszczelniacze , szlif zaworów), rozrząd , pierścienie , tłoki , szlif , uszczelki ..... Jak zrobisz dobrze to masz z głowy , czy trafisz używany dobry to loteria. Taki przykład , nowe tuleje cylindrów i nowe dorobione pierścienie to koszt 1500zł. No i zawsze podstawowe pytanie robisz sam czy wszystko robi ktoś a to duża różnica w kosztach.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Połamany
![]() |
![]()
Tomek-jak wygląda reszta motocykla?
Przede wszystkim musisz sobie odpowiedzieć czy warto ją "przywracać do żywych". Często po rozebraniu pieca dochodzą jeszcze dodatkowe koszty... Szukanie używanego dobrego pieca to loteria. Jak czujesz miętę do starej afryczki, a nie chcesz remontować, to ładne 7a kosztuje w Polsce koło 16-17 koła. Jak jeździsz sam to rozważ yamahę T7. Używka z przebiegiem koło 30kkm kosztuje koło 30 tyś. Jak chcesz "iść do przodu" to crf1000 w dct jest też dobrym wyborem. O coraz mocniej widocznych chińczykach nie wspominając. Ale budżet z każdą propozycją rośnie ![]() Ps. Ramiresa w kwestii szczepienia pieca od trampka nie słuchaj. To fanatyk xrv. Chyba frochę, jak ja ![]() Ostatnio edytowane przez Artek : Wczoraj o 16:05 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Michał
![]() |
![]()
Lepiej napisz co się dzieje i jaki jest stan pieca / przewidywany przebieg, wałek, etc....może najlepiej zostawić jak jest i dojeździć zamiast pchać się w koszty. Otwarcie silnika to - oprócz kosztów - : rozebrane moto i szukanie części, których jest coraz mniej.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
![]() Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: UK/PL
Posty: 105
Motocykl: RD07a
![]() Online: 3 dni 2 godz 8 min 57 s
|
![]() Cytat:
I znowu stoje w miejscu . Robić czy kupić używkę ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
![]() Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: UK/PL
Posty: 105
Motocykl: RD07a
![]() Online: 3 dni 2 godz 8 min 57 s
|
![]() Cytat:
![]() ![]() ![]() ![]() I ciekawe jest że dojechała bez problemów silnikowych , odpalona zimą, i teraz ciśnienie 6-7alm ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Administrator
![]() Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 5,035
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 43 min 33 s
|
![]()
Szczerze - wszystko zależy od stanu całego motocykla
Zdrowe serducho to nie wszystko. Osobiście robiłbym (ale ja jestem skrzywiony) remont, aby wyszło jak ma wyjść. Brakuje panewek wału, brakuje 0.50 selekcji, zdawczy wałek to nie kłopot, chociaż trzeba z shadowki wziąć (jest dostępny) Wiem, że to kłopotliwe i mimo wszystko kosztowne, ale sam pomiar wszystkiego (nawet samemu) to już kilka stówek leci aby potem to wszystko złożyć do kupy. Może pomierz wszystko jak leci bez rozkręcania póki co ciśnienie sprężania zużycie oleju praca ogólna / gaźniki Może się okazać, że nie masz aż tak wielkiej tragedii a masz po prostu moto na porządny serwis a nie remont. Ja poważnie zastanawiam się nad tulejowaniem pod nominał (któregoś tam silnika) zamiast iść w szlif, który jest tańszy, ale to droga już ku końcowi - można ryzykować potem i iść aż na 0.75 - tuleja powinna to przeżyć bez problemu (Africanqueens robią/robili rozwierty aż to 820 jak dobrze pamiętam) i to daje radę. Nominały są łatwiejsze do zdobycia. 0.75 prawilne od hondy nie są ot tak dostępne, ale są tłoki hondowskie z silników przemysłowych, chociaż optymalnie celować w stare wersje na normę emisji EURO2 a nie EURO5 (grubość i jakość pierścieni), ale to mimo wszystko jest rzeźba bez gwarancji powodzenia. Tłoki przemysłowe są lżejsze, trzeba by wszystko ze sobą zgrać aby to zaskoczyło jak należy. Nie tak dawno sprowadzałem kilka zestawów 0.25 i trochę czekałem na nie mimo wszystko, lepiej nie będzie, info z Hondy, że nie jest planowane wznowienie produkcji niczego do 650/750 więc sam widzisz jak to jest. ps. Dzieju - napisałem 5000zł+ ![]()
__________________
Ramires "A friend is an enemy who hasn't attacked yet" - Phuthedi.M |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Remont silnika CRF1000 | mdxmd | NAT - Warsztat | 5 | 08.12.2019 20:52 |
Remont Silnika | ferolo | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 27 | 12.07.2012 22:28 |
remont silnika | bartol | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 73 | 21.03.2011 12:23 |