![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2021
Miasto: Chrząszczyrzewoszyce powiat Łękołody
Posty: 499
Motocykl: CRF1100
Przebieg: 77000
![]() Online: 1 tydzień 6 dni 10 godz 27 min 47 s
|
![]()
Mam pewną szansę aby polecieć do znajomych do USA i być może kupić jakieś moto + rejestracja na znajomego (wycieczka na tym moto po USA), potem odkup od niego i po 6 miesiącach import używanego już motocykla do PL.
Interesuje mnie to czego nie można kupić tu w PL czyli Honda XR650L lub Suzuki DR650SE.(chodzi o nówkę z 2025r). Ostatnia wycieczka do Afryki pokazała mi dobitnie, że pchanie się w piach jadąc NAT kompletnie nie ma sensu. Motocykl ma służyć ... do tego czego nie mogę zrobić na NAT. W temacie XR vs DR. XR Curb Weight: 346lbs 157 kg, spalanie 6L/100 i więcej, DR Curb Weight: 366lbs 166 kg, spalanie 5L/100 Dlaczego akurat te 2 modele?... bo bardzo mi się podobają ze wskazaniem na XR. Jestem w stanie łyknąć brak wtrysku i 6 biegu. Jednak logika podpowiada mi DR.. bo mniej pali, bo niższy, i jest fabryczna opcja skrócenia zawieszenia, i.. da się daleko dojechać na kole, i.. zbiornik większy.... chociaż i tak trzeba wymienić. Zawory można regulować w trasie...bo dostęp jest OK i są na śrubki. (nie wiem jak w XR) - minus - chłodzony powietrzem Natomiast XR... mega mi się podoba... ten oldschool wygląd. plus - da się łatwiej transportować.. spakować bo jest krótrza. minus - brak gum zabieraka.. wysokie spalanie. plus - to jest po staremu robiona honda. minus - trzeba wzmocnić tył aby móc targać dodatkowe paliwo. minus - podobno skrzynia biegów ma niekorzystnie zastosowane przełożenia. Niektórzy wkładają "choinkę" od dominatora. (odstęp między biegami 1-2 jest za duży). Mam trochę wątpliwości. Czy wg Was ma ma to sens ? Czy motocykle chłodzone powietrzem nie będą się przegrzewać w jeździe semi-terenowej ? Do Mauretanii zimą się nada ? Ma ktoś doświadczenia z XR650L ? .. nie ma ich prawie wcale na rynku. DR da się czasem kupić nawet nowe w PL... nowe 5 letnie... sprowadzone nie wiem jak ... przez Gruzję czy jakoś. P.S ... CRFki 300 nie biorę pod uwagę ... ani żadnych KTMów i pochodnych. Filmów na YT jest dużo... Ma może ktoś .. żebym mógł podjechać i oblukać? Jakieś opinie ? Co za DR co przeciw ? Co za XR co przeciw ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24
![]() |
![]()
XR genialna w teren w porównaniu do DR. Zawias o niebo lepszy ale łapie temperaturę szybko i IMO na gorące regiony to słaby pomysł. Do tego krótkie interwały serwisowe. Minusy i plusy jak widzę znasz. Rozumem tylko DR. Jeździłem w ponad 40 stopniach nigdy nie zagrzałem a leciałem z XR akurat na tym tripie i przy 120 zaczynała drastycznie rosnąć temperatura mimo dodatkowej chłodnicy. DR już nie mam ale w temacie XR możesz pogadać z Franzem. Osobiście na takie zastosowanie XR bym nie kupił.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Nov 2018
Posty: 88
Motocykl: RD03
![]() Online: 1 tydzień 3 dni 14 godz 41 min 55 s
|
![]()
DR ma chłodnicę oleju w standardzie, silnik jest stabilny temperaturowo, jest bardzo żwawy moim zdaniem, jest niższa, mniej pali i jeśli masz tylko podróżować to z zawieszeniem też bym za wiele nie robił. Bak, owiewka, małe poprawki w silniku, siedzenie bo w standardzie mega niewygodne, mocowanie bagażu.
XR 650 L jest wyższa, ma lepszy zawias, ale i wyżej środek ciężkości, obowiązkowo chłodnica oleju, najlepiej z Xr 400R, zbiornik bo jest malutki, resztę mniej więcej wiesz. Jest człowiek u nas co na XR 650 L zjeździł pół świata, może Ci podpowiedzieć co nieco, szukaj na messenger "Wesoły Romek", zdaje się że ma nawet dwie sztuki. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() |
![]()
ja bym szedł w DR.
długa skrzynia, możliwość długich dojazdówek, mnogość aftermaketowych rozwiązań dot pojemności zbiornika i modów zawiasu. ale co dla mnie jest najważniejsze - rozwiązaniem na przegrzewanie się XR jest dodatkowa chłodnica oleju - nie mówicie jednak tego, że silnik DRki JEST silnikiem SACS /o ile wiem/ SuzukiAdvancedCoolingSystem i ta chłodnica tam jest nie od czapy i dlatego DR jest takie wydajne jeśli idzie o gospodarkę cieplną. dodatkowo ma Nicasil - nie wiem jak w XR ale jeśli XR to żeliwo to już w ogóle średniowiecze. każdy ma swój zajob i nie są to mądre i łatwe do uzasadnienia rzeczy ale w jakieś modzenie skrzyni w XR w życiu bym się nie pchał. DR jest świetnym, dopracowanym motocyklem, co wielokrotnie już zostało dowiedzione.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24
![]() |
![]()
Dodatkowa chłodnica w XR nie robi roboty. Naczy robi ale kiepsko. Jak się chce robić szybki przelot to jest niewydolna i działa tak max do 120 a i tak temperatura leci do góry. Spadek prędkości do 100 kmh rozwiązuje problem grzania ale nie rozwiązuje problemu szybkiego przelotu. Nie wiem czy to ważne ale XR to wysoka koza ewidentnie nie dla krótkonogich.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() |
![]()
tak jak pisałem powyżej - może nie dość wprost:
silnik XR nie jest dostosowany/projektowany do chłodzenia olejem. po prostu. w DR z tego co się orientuję jest natrysk oleju na denko tłoka co bardzo poprawia komfort termiczny a sam transfer ciepła przez nicasil do użebrowania cylindra jest nieporównywalnie lepszy niż przez żeliwną tuleję - co przy okazji umożliwiło zastosowanie ciaśniejszego pasowania tłok/cylinder.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Nowy Sącz
Posty: 6,006
Motocykl: crf1000a
Przebieg: 2
![]() Online: 10 miesiące 3 tygodni 3 dni 2 godz 27 min 44 s
|
![]()
Bierz DR włożysz trochę grosza i zawias będzie lepszy niż w XR a wkładając worek pieniędzy w silnik XR nie będzie tak dobry jak w DR.
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2021
Miasto: Chrząszczyrzewoszyce powiat Łękołody
Posty: 499
Motocykl: CRF1100
Przebieg: 77000
![]() Online: 1 tydzień 6 dni 10 godz 27 min 47 s
|
![]()
Dzięki za info
Z zakupem DRki jest o wiele łatwiej niż XR (widziałem nową DR w Yazd w Iranie). .... nie wiedziałem o żeliwnym cylindrze XR... i o nikasilu i natrysku oleju na tłok w DR. Dzięki .. dowiedziałem się czegoś nowego ![]() Widziałem też kilka filmików w stylu "jak uzyskać niższą wagę DR". Czy ktoś wie .. czy silnik DR przed 2020 jest taki sam jak po 2020 ? Czy Suzuki do wprowadza jeszcze zmiany do tego silnika ? Czy jest on taki sam od 1996? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24
![]() |
![]()
Taki sam, nowsze mają z tego co pamiętam większy otwór w wydechu lub mniejszy, jest różnica w każdym razie. Piec taki sam. Jak zrobisz zawias i dasz 18 z tyłu to się robi całkiem rozsądny wszedołaz. Tam jest parę rzeczy do wykonania w pakiecie startowym i pozostaje cieszyć się jazdą osłem co zawsze dowozi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Michał
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |