![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#1 |
Zarejestrowany: Apr 2025
Posty: 4
Motocykl: RD03
![]() Online: 18 min 30 s
|
![]()
Witam wszystkich! Przeszukałem forum, lecz nie znalazłem podobnego problemu. Zauważyłem ostatnio, że w trakcie zwykłego "pyrkania", podczas zmiany biegów zauważalny jest lekki poślizg. Wyczuwa się to tak, jakby podczas puszczania sprzęgła został dodany gaz, co obiawia się lekkim szarpnięciem motocykla. Gdy jadę z żoną, to obija mnie kaskiem. Zauważyłem, że jest to wyczuwalne tylko przy niskich obrotach. Podczas żwawszej jazdy, wszystko odbywa się "gładko". Czy spotkał się ktoś z Was z tym problemem? Będę wdzięczny za informacje. Dodam, że motocykl to standard AT 24' z ES oraz DCT. Wgrana została najnowsza poprawka dotycząca Wheelie Control.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() |
![]()
przywitaj się Kolego.
nie pomogę więcej niż to, że ponoć w razie wątpliwości co do działania DCT można zrobić adaptację skrzyni. może to da jakąś różnicę.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() |
![]()
Normalny objaw.
Ja bym nie pyrkał na wolnych obrotach |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() |
![]()
To są normalne szarpnięcia, a nie poślizg przy niskich obrotach silnika . Wystarczy wejść na S lub obroty powyżej 2kk/min i nic takiego nie powinno już być przynajmniej u mnie.
__________________
kto smaruje ten jedzie |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Zarejestrowany: Apr 2025
Posty: 4
Motocykl: RD03
![]() Online: 18 min 30 s
|
![]()
Dzięki za odpowiedzi. Reset dct zrobiłem i nic nie pomogło. Pod pojęciem "pyrkanie" miałem na myśli jazdę normalną na S1 (D nie używam, bo za szybko zmienia biegi)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() |
![]()
S1 wiele nie różni się od trybu D.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Zarejestrowany: Dec 2024
Miasto: Grodków
Posty: 32
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 73000km
![]() Online: 1 dzień 4 godz 52 min 11 s
|
![]()
Może podpowiem. Sprawdź sobie taką rzecz jak naciąg łańcucha napędowego. Zaczął bym od tego, jak będzie za luźny to DCT tego nie lubi i stąd może być te poszarpywanie. U mnie tak było. Łańcuch musi mieć maksymalnie 4,5 cm luzu. Jak będzie większy i to nie dużo bo o około 1 cm może wystąpić poszarpywanie. To jest dwusprzegłówka działająca bardzo szybko przechodząc z biegu nieparzystego na parzysty. Łańcuch traci na ułamek sekundy napięcie, a potem spina go drugie sprzęgło.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() |
![]()
Jak sie jedzie w trybie M i zmienia biegi rocznie, to nic nie ślizga sie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Zarejestrowany: Apr 2025
Posty: 4
Motocykl: RD03
![]() Online: 18 min 30 s
|
![]()
Robi72 dzięki za podpowiedź, muszę to sprawdzić. W jaki sposób mierzysz napięcie lancucha? W instrukcji, która otrzymałem, jest napisane, że powinienem postawić motocykl na bocznej stopce i ciągnąć łańcuch do góry, a następnie zmierzyć odstęp pomiędzy wahaczem a łańcuchem. Taki luz powinien mieć 48mm-53mm. Zgadza się?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Zarejestrowany: Jun 2024
Miasto: BIAŁYSTOK
Posty: 4
Motocykl: CRF1100
Przebieg: 11 000
![]() Online: 10 godz 42 min 43 s
|
![]()
Masz napisane w serwisowce, a weryfikujesz na forum? Dziwne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Lekki kask | kanuj | Kaski | 85 | 05.11.2023 10:08 |
Po zmianie oleju problemy ze sprzęgłem | macenzie@op.pl | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 3 | 22.05.2023 13:43 |