![]() |
|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#11 |
![]() |
![]()
- w przyblizeniu 648ml na jedna lage
- lej nie na ilosc a na poziom: 106mm od górnej krawedzi przy rurze wsunietej na max bez sprezyny ( przed ostatecznym pomiarem popracuj troche gora/dol, zeby olej wypelnil amortyzator) - lej 7,5W - mozna kupic butelki 0,5 L wiec x3 - w BARDZO duzym uproszczeniu przy wyzszej liczbie oleju amortyzator stanie sie 'leniwszy/wolniejszy'
__________________
buziaki ![]() Ostatnio edytowane przez szynszyll : 05.04.2025 o 20:24 |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2019
Miasto: Jarocin
Posty: 385
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 tydzień 5 dni 4 godz 41 min 14 s
|
![]()
A który z nich jest gęstszy?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
![]() |
![]()
liczba okresla lepkosc, nie gestosc
__________________
buziaki ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2019
Miasto: Jarocin
Posty: 385
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 tydzień 5 dni 4 godz 41 min 14 s
|
![]()
Nadal nie wiem który z nich (5W czy 7,5W) spowoduje bardziej "leniwą" pracę amortyzatora.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
![]() |
![]()
nalej 7.5W, tak nam lata temu ze Schabowszczakiem wychodzilo z testow, bo mial swego czasu bzika na tym punkcie
__________________
buziaki ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
![]() |
![]()
Rzeczona wartość zależna jest od kilku rzeczy, ale żeby nie komplikować, jeśli przeważnie obciążenie motura nie jest większe niż 100 kilo, to w standardowym widelcu na szosę stosuję 10W, a w teren 7,5 i też 10W. 7,5 na asfalcie (szczególnie przy większym obciążeniu) jest po prostu "za miękkie" i moto ma tendencje do "wynoszenia" na łukach/zakrętach. Jeśli teren nie jest "crossowy", to nie potrzeba tak szybkiego odbicia/powrotu widelca. Nastawy zawieszenia są ściśle powiązane z terenem i wagą. Najlepszą opcją do ori widelca są emulatory.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2019
Miasto: Jarocin
Posty: 385
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 tydzień 5 dni 4 godz 41 min 14 s
|
![]()
Jak już ruszyliśmy temat lepkości. Znalazłem ciekawą informację na forum rowerowym. Ktoś mądry porównał wartości fizyczne olejów amortyzatorowych różnych producentów i okazuje się że podanie lepkości oznaczeniem 5W czy inne 10W o niczym konkretnym nie świadczy.
https://www.forumrowerowe.org/topic/...amienniki-etc/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
![]() |
![]()
Ja z racji tego, co robię mam specyfikacje wielu producentów i rzeczywiście wartości fizyko-chemiczne potrafią być zaskakująco różne, choć niby jest to ustalone przez API. Po za tym, są duże różnice jakościowe - podobnie, jak z innymi olejami.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2019
Miasto: Jarocin
Posty: 385
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 tydzień 5 dni 4 godz 41 min 14 s
|
![]()
Nie ma to jak sobie zrobić mętlik w głowie
![]() Człowiek podchodzi do pewnych rzeczy jakby od tego zależał los planety i tak z 90% z nas nie odczuje różnicy pomiędzy 7,5W a 10W. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
![]() |
![]()
Odczujesz - byle nie na przeciwnym pasie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Wymiana oleju w lagach (progresy) | 7Greg | Regularne czynności serwisowe | 49 | 23.01.2024 20:50 |
Ciśnienie w lagach cd... | LegacySVX | Rama, zawieszenia, napęd | 6 | 14.11.2018 18:35 |
Ślizgi w lagach | paku | Rama, zawieszenia, napęd | 31 | 15.03.2013 01:24 |
Ciśnienie w lagach RD03 | mario650 | Rama, zawieszenia, napęd | 3 | 02.06.2010 22:37 |