Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 05.04.2025, 18:31   #11
szynszyll
 
szynszyll's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 7,590
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 2 tygodni 5 dni 9 godz 41 min 18 s
Domyślnie

- w przyblizeniu 648ml na jedna lage
- lej nie na ilosc a na poziom: 106mm od górnej krawedzi przy rurze wsunietej na max bez sprezyny ( przed ostatecznym pomiarem popracuj troche gora/dol, zeby olej wypelnil amortyzator)
- lej 7,5W
- mozna kupic butelki 0,5 L wiec x3
- w BARDZO duzym uproszczeniu przy wyzszej liczbie oleju amortyzator stanie sie 'leniwszy/wolniejszy'
__________________
buziaki

Ostatnio edytowane przez szynszyll : 05.04.2025 o 20:24
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.04.2025, 18:44   #12
kdf
 
kdf's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2019
Miasto: Jarocin
Posty: 385
Motocykl: RD07
kdf jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 5 dni 4 godz 41 min 14 s
Domyślnie

A który z nich jest gęstszy?
kdf jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.04.2025, 19:39   #13
szynszyll
 
szynszyll's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 7,590
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 2 tygodni 5 dni 9 godz 41 min 18 s
Domyślnie

liczba okresla lepkosc, nie gestosc
__________________
buziaki
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.04.2025, 19:51   #14
kdf
 
kdf's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2019
Miasto: Jarocin
Posty: 385
Motocykl: RD07
kdf jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 5 dni 4 godz 41 min 14 s
Domyślnie

Nadal nie wiem który z nich (5W czy 7,5W) spowoduje bardziej "leniwą" pracę amortyzatora.
kdf jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.04.2025, 20:23   #15
szynszyll
 
szynszyll's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 7,590
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 2 tygodni 5 dni 9 godz 41 min 18 s
Domyślnie

nalej 7.5W, tak nam lata temu ze Schabowszczakiem wychodzilo z testow, bo mial swego czasu bzika na tym punkcie
__________________
buziaki
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.04.2025, 21:20   #16
Jarczoq
 
Jarczoq's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Poznań
Posty: 381
Motocykl: RD07a
Przebieg: ^90 000
Jarczoq jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 dni 8 godz 21 min 32 s
Domyślnie

Rzeczona wartość zależna jest od kilku rzeczy, ale żeby nie komplikować, jeśli przeważnie obciążenie motura nie jest większe niż 100 kilo, to w standardowym widelcu na szosę stosuję 10W, a w teren 7,5 i też 10W. 7,5 na asfalcie (szczególnie przy większym obciążeniu) jest po prostu "za miękkie" i moto ma tendencje do "wynoszenia" na łukach/zakrętach. Jeśli teren nie jest "crossowy", to nie potrzeba tak szybkiego odbicia/powrotu widelca. Nastawy zawieszenia są ściśle powiązane z terenem i wagą. Najlepszą opcją do ori widelca są emulatory.
Jarczoq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.04.2025, 21:29   #17
kdf
 
kdf's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2019
Miasto: Jarocin
Posty: 385
Motocykl: RD07
kdf jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 5 dni 4 godz 41 min 14 s
Domyślnie

Jak już ruszyliśmy temat lepkości. Znalazłem ciekawą informację na forum rowerowym. Ktoś mądry porównał wartości fizyczne olejów amortyzatorowych różnych producentów i okazuje się że podanie lepkości oznaczeniem 5W czy inne 10W o niczym konkretnym nie świadczy.

https://www.forumrowerowe.org/topic/...amienniki-etc/
kdf jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.04.2025, 21:52   #18
Jarczoq
 
Jarczoq's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Poznań
Posty: 381
Motocykl: RD07a
Przebieg: ^90 000
Jarczoq jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 dni 8 godz 21 min 32 s
Domyślnie

Ja z racji tego, co robię mam specyfikacje wielu producentów i rzeczywiście wartości fizyko-chemiczne potrafią być zaskakująco różne, choć niby jest to ustalone przez API. Po za tym, są duże różnice jakościowe - podobnie, jak z innymi olejami.
Jarczoq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.04.2025, 21:59   #19
kdf
 
kdf's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2019
Miasto: Jarocin
Posty: 385
Motocykl: RD07
kdf jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 5 dni 4 godz 41 min 14 s
Domyślnie

Nie ma to jak sobie zrobić mętlik w głowie.
Człowiek podchodzi do pewnych rzeczy jakby od tego zależał los planety i tak z 90% z nas nie odczuje różnicy pomiędzy 7,5W a 10W.
kdf jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.04.2025, 22:06   #20
Jarczoq
 
Jarczoq's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Poznań
Posty: 381
Motocykl: RD07a
Przebieg: ^90 000
Jarczoq jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 dni 8 godz 21 min 32 s
Domyślnie

Odczujesz - byle nie na przeciwnym pasie.
Jarczoq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Wymiana oleju w lagach (progresy) 7Greg Regularne czynności serwisowe 49 23.01.2024 20:50
Ciśnienie w lagach cd... LegacySVX Rama, zawieszenia, napęd 6 14.11.2018 18:35
Ślizgi w lagach paku Rama, zawieszenia, napęd 31 15.03.2013 01:24
Ciśnienie w lagach RD03 mario650 Rama, zawieszenia, napęd 3 02.06.2010 22:37


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.