Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 10.03.2025, 22:35   #1
Dubel
 
Dubel's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Ålesund, N
Posty: 381
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: Rosnacy
Dubel jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 17 godz 34 min 33 s
Domyślnie

Mi ctek postawił Aku z 0 napięciem , zajęło mu to dwa dni ale Aku chyba jeszcze 3 lata śmigał jak zły, warto spróbować
__________________
Całego świata nie zmienisz ... Ludzi do miłości nie zmusisz, ani nawet do lubienia ciebie. Zawsze jednak masz wpływ na to , jaki jest ten kawałek świata wokół Ciebie i kto się w nim znajduje.


https://youtu.be/skPjiSzR9n4?si=bnBpO9UVjUZGes_2
Dubel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.03.2025, 05:52   #2
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,925
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 17 godz 26 min 7 s
Domyślnie

Sprawny naładowany powinien trzymać ok 12.6 , wszystko poniżej to rozładowanie( lub starość i naturalne ubytki) a im dłużej stoi i im mocniej rozładowany to zasiarczenie zrobi swoje.
Podczas reanimacji 2-3-4 letnich akumulatorów porządny warsztatowy prostownik odsiarczając i ładując co najmniej ok doby lub dłużej odzyskiwał od 5 do 12% pojemności, jeden odzyskał 18% ale to pojedynczy przypadek.
Także jak postoi długo z pompowany to cudów nie będzie , może naładowany ruszy , może jeszcze podziała ale ileś % stracił nieodwracalnie.
Spróbuj go zreanimować , zobaczysz na ile się uda i wtedy zobaczysz czy trzeba nowy.
Trzeba rozgraniczyć rozładowanie szybkie nawet do zera i szybkie ponowne naładowanie od rozładowania i ładowania po kilku miesiącach , to ten czas jest wrogiem.
Podczas żeglugi wyssałem akumulator 100Ah , miał sporo lat ale miał się dobrze, naładować mogłem dopiero po tygodniu i niestety już się nie podniósł. Gdybym naładował na drugi dzień to wtedy szanse by były duże.
Przy okazji polecam stosowanie gdzie tylko się da akumulatorów do start/stop nawet w pojazdach bez tego idiotyzmu wyłączającego silnik.
Cztery lata temu zamontowałem taki w Vectrze, do tej pory ma jeszcze fabryczne parametry z których nie ubył ani jeden A .
Są droższe o ok 80zł , ale to najlepiej wydana każda zł na prąd.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
1 kask - kilka nazw bouli Kaski 3 30.04.2015 17:47
Kilka wskazówek - kilka dni w Alpach flippy Przygotowania do wyjazdów 4 22.08.2014 23:28


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.