Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03.12.2009, 17:10   #1
Vooytas
status-TAK stan cywilny-TAK....
 
Vooytas's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,219
Motocykl: K750
Przebieg: Tak,
Vooytas jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 12 godz 22 min 48 s
Domyślnie

Jak śpiewała Rodowicz "ale to już było...."

Już od dawna wiadomo jest ze 90% uszkodzeń reglera jest z winy zaniedbania łączek/wtyczek (mnie też to dotkneło jeszcze w transalpie).
Zwałaszcza tej z trzema żółtymi przewodami (fazy z alternatora).
Sprawdz stan elektrolitu w aku, podładuj zainstaluj.
Możesz sprawdzić czy na wszystkich 3 przewodach biegnących z alternatora (po rozłączeniu od reglera) masz napięcie takie jak tu już na forum było podawane, nie chce wprowadzić w błąd ale przy wyższych obrotach między żółtym kablem a masą ma być w okolicach 80V. Pomierz każdy żółty z masą.

Na forum również był poruszany temat śmigania z włączonymi światłami poto aby regler odciążyć (regler nadmiar prądu gubi poprzez puszczanie na "masę" (dlatego się grzeje).

Nie jestem elektrykiem więc proponuje poczytać, było naprawde wiele postów o tej tematyce.
Powodzenia życze!
Vooytas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.12.2009, 19:58   #2
Gradient
 
Gradient's Avatar


Zarejestrowany: May 2008
Posty: 234
Motocykl: RD07a
Gradient jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 1 dzień 2 godz 17 min 20 s
Domyślnie

Długo nie trzeba było sprawdzać.Tak wyglądała wtyka od reglera. Cud,że nic się nie popaliło innego. Ciężko było w ogóle wtyczkę rozłączyć. Końcówka odchodząca od Africi jest w jeszcze gorszym stanie.Wie ktoś, czy końcówkę bez problemu dostanę w Larssonie, co by zamienić (chodzi oczywiście o tę wychodzącą z motocykla) ? Regler mam. Boję się tylko,że za niedługo może to samo się stać. Czy taki stan rzeczy może powodować akumulator Styki sprawdzałem i o nie dbałem.

P.S. RAFWRO dzięki za a i chęć pomocy. Dzwoniłem, ale komórę miałeś wyłączoną. Zadzwonię w poniedziałek i chętnie posłucham o rozwiązaniach technicznych dotyczących regulatora napięcia.
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg wtyka.JPG (82.7 KB, 17 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez Gradient : 05.12.2009 o 20:04
Gradient jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Brak prądu. Rd 07a Harnaś Układ elektryczny i zapłonowy 15 16.08.2016 07:49
brak pompy rambo Uklad paliwowy i wydechowy 31 31.05.2013 00:51
Brak kierunkowskazów zbys Układ elektryczny i zapłonowy 3 18.12.2012 21:18
Brak luzu ferolo Silnik, sprzęgło, skrzynia 17 10.07.2011 07:53
Brak o-ringu. Mecia Uklad paliwowy i wydechowy 21 15.03.2011 15:23


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.