![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Zarejestrowany: Jun 2022
Miasto: Joaswerk 24, 52224 Stolberg (Niemcy),
Posty: 19
Motocykl: Honda AT XRV 750 RD07 ROK 1993 + NAT CRF 1100 DCT 2021
Przebieg: 77.000
![]() Online: 2 dni 10 godz 28 min 4 s
|
![]()
Witaj R2D2. Miło mi, że znowu mogę z Tobą pokonwersować, trip po Twojej naprawie śmiga aż miło do dnia dzisiejszego.
Z oświetlenia na ledach (h4) raczej nie zrezygnuję bo nareszcie coś widzę po zmroku a i kierowcy samochodów też wyraźnie nabrali respektu przed moją osobą na drodze. Miałem nadzieję, że jak będę miał dodatkowe oświetlenie w postaci bocznych świateł przeciw mgielnych to zrekompensuję nadmiar prądu. No i na początku było ok, było aż stary regulator zaczął się coraz słabiej sprawować. Najpierw po powrocie z trasy miałem na akumulatorze 12,7 potem z czasem coraz mniejm aż wskazał 12,3 i to mi dało do myślenia, że coś jest nie tak. Nawet ładowanie telefonu zabierało znacząco napięcie. Jak wczytałem się w problemy innych to stwierdziłem, że czas działać. Prąd w układzie przy odpalonym silniku musi być od 13,5 do 14,5 volta. U mnie brakowało. No ale teraz po wymianie regulatora na nowy wszystko wróciło do normy. Jedynie temperatura radiatora na regulatorze nie daje mi spokoju. No ale skoro Osoba o uznanym auturytecie pisze że 60 st jest ok to się już nie martwię. Jeszcze tylko kupię pyrometr żeby to dokładniej sprawdzić. Korzystając z okazji chciałem Cię jeszcze spytać, czy przeróbka instalacji polegająca na podłączeniu regulatora napiecia bezpośrednio z akumulatorem z pominięciem tej okrągłej wtyczki jest dobrym pomysłem? Ja powróciłem do oryginału. Ale może to błąd. Nie znam obowiązujących trendów. Jeszcze słowo o żarówkach h4 philips led. Jest w nich moc. Polecam każdemu. Montaż jest możliwy dopiero po zdemontowaniu lamp. W opisie producenta nie było zgodności co by pasowały do motoru. Zapewne przez wystający radiator, który uniemożliwia ich szybki montaż. Ale zaryzykowałem i się opłaciło. Pasują, wentylatorki chodzą i ja już z nich nie zrezygnuję. Jak będzie trzeba to ekspres do kawy sobie zamontuje w kufsze żeby ten nadmiar prądu spożytkować. Pozdrawiam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ReGeNeRaToR
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 663
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 1 godz 30 min 9 s
|
![]()
W starych afrykach strona akumulatora jest spoko i nie ma sensu przerabiać niczego.
Po stronie generatora najlepiej wywalić kostkę i polutować przewody na stałe. Co do LEDa to jak kto woli , z doświadczenia wiem że regeneracja odbłyśników i wstawienie żarówek konwencjonalnych z większym strumieniem świetlnym takie 60+ daje zadowalający efekt. Nie bedzie to na pweno tyle co z dobrego LEDa bo LED ma kilkukrotnie większy strumień świetlny od żarówki ale spektrum światła jest wąskie a współczynnik oddawania barw jest zazwyczaj tragiczny. Ps. każdy działający trip cieszy mnie niezmiernie bo mam coraz mniej roboty ![]()
__________________
END of TRANSMISSION |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
regulator napięcia | vinc18 | Układ elektryczny i zapłonowy | 36 | 05.11.2022 07:20 |
Regulator napięcia | Michaua | Układ elektryczny i zapłonowy | 3 | 03.10.2019 10:54 |
regulator napięcia | f4u | Układ elektryczny i zapłonowy | 30 | 30.01.2015 22:58 |