Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Podróże. Całkiem małe, średnie i duże. > Szpej turystyczny - Produkty i Porady

Szpej turystyczny - Produkty i Porady Wszystko co potrzebne do dużej i małej turystyki

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 01.03.2024, 05:56   #4
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,926
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 18 godz 12 min 18 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał muszel72 Zobacz post
Przerabiałem temat modułu elastycznego. Słabe uzyski i krótka żywotność. Jeśli masz możliwość zamontuj klasyczny moduł PV. Bateria wg potrzeb.
Elastyczne nie są jakoś gorsze od sztywnych to sposób montażu je zabija.
Najczęściej ludzie przyklejają je na różne podłoża a one , jak i sztywny, potrzebują przewiewu od spodu.
Na łajbie używam elastycznego ,leciutki i poręczny ale wisi sobie na wietrze, od spodu w pełnym słońcu łapie ok 50* (wyraźnie ciepły w dotyku).
Brak odprowadzenia ciepła je wykańcza.
Jakiś czas temu była to przyczyna spłonięcia pewnego jachtu , widziałem też pokład po zdemontowaniu takich paneli (brązowe przypalone plamy).
Także to nie panel elastyczny jest zły sam w sobie tylko brak wentylacji.
Jeśli sztywny w ramie położymy szczelnie to też mu na zdrowie nie wyjdzie.
Teraz kwestia baterii.
Do takich celów trzeba się wykosztować i kupić lipo4 , kwasiaki pod wszelką postacią nie mają z nim szans. Minusem jest cena ......ale czy na pewno?
Powiedzmy że potrzebujemy mieć 200Ah , do tego potrzeba 4 x 100Ah klasycznych wszystko jedno AGM , GEL , czy zwykły , kosztują ok 2500( zależy of firmy i jakości) i ważą ok 100kg. Dlaczego 4x100 ana dlatego że z kwasiaka realnie uzyskamy połowę pojemności , potem napięcia siada i odbiorniki już nie działają.
W podobnej cenie można zbudować zestaw ogniw lipo4 , do tego bms i ładowarka.
Nie będę się rozpisywał o zaletach technologii lipo4 do użytku jachtowego czy kamperowego ale kwasiaki nie mają szans.
Choćby możliwość ładowania kilkudziesięcio amperowymi prądami gdzie kwasiak będzie pobierał ułamek tego przez dobę (spompowany do zera) a nie 3-4 godziny jak lipo4.
Kwasopodobne są do rozruchów generalnie z dużymi prądami chwilowymi a nie do długotrwałych rozładowań. Kwasiaki głębokiego rozładowania to takie trochę bajki, chwyt marketingowy.
Jorgu jeśli chcesz dobrze , mieć duży zapas użytkowy , znikomą masą i objętość gabarytową, możliwość zużywania prawie do zera, utrzymanie 13V jeszcze przy ostatnich 10%....... to lipo4 spełnia to wszystko.
No chyba że wolisz 100kg balastu z realnym uzyskiem 200Ah , lipo4 będzie ważył ok 20kg. Zajmowane miejsca przez 4x100 a 4 ogniwa lipo4 to już sam sobie oblicz.
Na jachtach jest to już od dawna stosowane i bardzo dobrze zdaje egzamin.
Jak zużyję swoje kwasiaki to pomyślę nad zbudowaniem ( 4 ogniwa) lipo4 na łajbę. W miejscu gdzie trzymam teraz 100Ah kwasiaka co ma realnie użytkowe z 40Ah( nówka 50-60) mogę wsadzić lipo4 250-300Ah ( realnie wyjdzie ponad 200-250Ah). Taka różnica jest w gabarytach w stosunku do możliwości w Ah.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Szalejąca elektryka broda Układ elektryczny i zapłonowy 11 26.06.2018 12:55
Elektryka pada!!!!!! znow........ Boski-Kolasek Układ elektryczny i zapłonowy 20 09.04.2011 22:23


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.