![]() |
|
Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Administrator
![]() |
![]()
Gdyby te staruszki Anakiny nie trzymały się drogi to zapewne bym je wymienił dawno ale one działały ciągle jak by wiek ich nie dotyczył.
Oczywiście na kolano mogłem na nich dchodzić przez 4 lata , potem przez kolejne 4 troszkę mniej ale dalej mogłem prawie je zamykać, pozostałe lata niewiele zmieniały no może bliżej zera*C i na mokrym. Przez ostatnie 100000km tylko sporadycznie stosowałem psikadła a na wspomniane 60 tyskm na psikadłach zrobiłem może z 1.5 tyskm. Cała reszta to niemal darmowy hipol. Litr wystarcza na 100 smarowań x 300-400 czasem 500 km drogi ......czyli na 50000 km. Takie jedno życie napędu ![]() Po tylnej nie widać zużycia niemal wcale , zdawczą wymieniałem co ok 15 tyskm zależnie od zużycia( różni producenci). Teraz jeździ czwarta, jak się zużyje to może zmienię napęd ale że wygląda ładnie to jeszcze pewnie za parę tysięcykm. 50 KM to nie dużo ale ruszam zawsze dynamicznie a w zakrętach zwalniam tylko tyle żeby utrzymać przyczepność. Co z tego że inne motocykle mają po 100KM jak zawsze zostają na starcie. Lubię dynamikę a nie flaki z olejem by samochody blokować. To dotyczy też napędu , na starcie ma co robić a przednie lekko idzie w górę. Styl ogólny i spalanie przy normalnej jeździe ok 4.4 i w dwie osoby 5.3 to jakiś tam wykładnik
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() |
![]()
Dobraaa ! Pany macie jakieś namiary na "łoponki do Xrv750" w dobrej cenie ? Hidenau , Pirelli AT , ogólnie szosowe 70%/30% przymusowy szuter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,577
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 10 godz 59 min 20 s
|
![]() Cytat:
potwierdzam najlepszy jest mineralny olej przekładniowy a najgorsze to super przyczepny i lepiący cały syf spray. Co ciekawe nawet bez olejarki w suchych warunkach olej utrzymuje się w okolicy 400-500km a niewiele zajmująca miejsca buteleczka 150ml wystarczy spokojnie na 5000-6000km. Przy smarowaniu olejem dystanse rzędu 50.000 nie stanowią problemu (pomijam oczywiście intensywny i częsty offroad) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
trampkarz emeryt
![]() |
![]()
Dobra, idę w hipol w tym sezonie i zobaczymy
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Administrator
![]() |
![]()
W latach 70 czy 80ych nie było wynalazków sprejowych i się smarowało a to olejkiem a to lekkimi smarami.
Potem ktoś wymyślił że można by na tym zarobić no i poleciało. Jak z tysiącami innych współczesności , wystarczy dobrze wmówić a ludzie kupią ![]()
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() |
![]()
Pamiętam z tamtych i jeszcze wcześniejszych lat taki oto sposób : załatwiało się w rzeźni łój bydlęcy, topiło się go i w ten płynny łój zatapiało łańcuch. Jak dobrze "napił" się tego łoju to zawieszało się go aby nadmiar spłynął i już można było używać. Była również modyfikacja tej metody kiedy do łoju dodawało się grafit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Słońce do 31.10.23
![]() Zarejestrowany: Jul 2022
Miasto: Podlasie/Tajlandia
Posty: 431
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 27000
![]() Online: 1 tydzień 1 dzień 9 godz 41 min 58 s
|
![]()
Kiedyś Junak, czy inna MZ miała max 25KM i jechało to max 110 km/h w porywach 120.
Teraz masz do przeniesienia 100KM letko, a 200km/h nie jest niczym specjalnym. Do silnika motocyklowego CRF używasz oleju SELEKTOL, bo 40 lat temu przecież działał? Nie wszystko zwiazane jest z marketingowym bełkotem, duża część pewnie tak, ale warunki eksploatacji też się zmieniają. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
![]() Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Ålesund, N
Posty: 381
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: Rosnacy
![]() Online: 1 tydzień 17 godz 34 min 33 s
|
![]() Cytat:
![]() W 1190 Lancuch zmienilem po ponad 30k km i wcale tego nie wymagal ale naczytalem sie o fabrycznej ''jakosci'' lancucha CZ i DID lezacy na polce go zastapil. Od zawsze uzywam najprostrzego Scota i oleju przekladniowego 75w-90 (Omega 690 ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() |
![]()
__________________
Bądź takim rodzajem człowieka, że gdy twoja stopa dotyka rano podłogi, diabeł w piekle mówi "Ooo kurwa, wstał..." |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Ktm 390 super adventure albo adventure R | zylek | KTM | 10 | 30.11.2022 11:36 |
Michelin Anakee Adventure | Melon | Hamulce, kola, opony | 26 | 12.06.2021 23:07 |