Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Hamulce, kola, opony

Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 27.02.2024, 09:09   #1
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,807
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 47 min 19 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Tak , gdybym je dodzierał do przepisowego minimalnego wymiaru to jeszcze do 2 tyskm by zrobiły.
Napęd ma 60 tyskm i nadal jeździ ciuchutko i sprawnie , nowy leży na półce i czeka . Kiedyś założę, ale obecny miał tylko 3 podciągnięcia od nowości i od jakiś 35 tyskm się nie wyciąga ciągle ten sam dołek. Cuda jakieś.

Ostatnie słowo do wieku opon , jeśli jadę na nastoletnich anakach 2 i mam określoną przyczepność , potem wsiadam na nówki np ADV i nie ma przepaści a nawet nowe mają minusa to jest to dla mnie wyznacznik że stare nie zawsze oznaczają złą przyczepność.
Jeśli ktoś jeździ na oponach które po prostu się szybko starzeją ( lub warunki pogodowe miały wpływ albo przechowywanie ) to nie może generalizować że wszystkie po powiedzmy 6-7 latach to śmietnik.

Na koniec wisienka na torcie znaczy oponie.
Pamiętacie jakie było poruszenie jak Rambo sprzedawał opony po celowym przewierceniu by je wycofać z obiegu?
Ile to negatywów poleciało.
No to właśnie na tylnej kołkowanej od niego zrobiłem te 30 tyskm i do ostatniego km działała bezbłędnie.
Czyli kolejny mit obalony, że to niby miały się rozpadać czy wybuchać ....już nie pamiętam.
Dzieju, pytanie zupełnie na poważnie - czym smarujesz i w jaki sposób dbasz o napęd? Bo u mnie na ogół po 20-25kkm jest nierówno wyciągnięty. Natomiast kupiłem DL1000 - gdzie jest fabryczny napęt a motocykl ma 34kkm. Mało tego, napęd jest w dobrym stanie i rokuje jeszcze na sporo jazdy. Wiem że poprzedni właściciel jeździł bardzo spokojnie.

W ostatnich latach używałem sprejów Motula. Do tego DLa założyłem olejarkę chińską - kopia Cobry i zalałem ją Hipolem.

Co do wieku opon to kiedyś miałem to gdzieś, jeździło się na tym co było, potem stałem się ortodoksem i wymieniałem dobre na nowe. Aż kupując DL650 od Adama Dukały z Moto-Top miałem sytuację że opona tył miała 10 lat ale odradzał mi zmianę bo mówił że była w dobrych warunkach i on ocenia ją dobrze, sugerował dać jej szansę. Potwierdziło się - nie miałem zastrzeżeń do niej i zrobiłem cały sezon na niej.

Niemniej obecnie, w miarę możliwości wolę jeździć na świeżych kapciach, takich do kilku lat, więc jak kupuję to z bieżącego roku produkcji i dalej sobie nie zawracam głowy.

Pozdr
zimny
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.02.2024, 13:31   #2
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,925
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 17 godz 26 min 7 s
Domyślnie

Gdyby te staruszki Anakiny nie trzymały się drogi to zapewne bym je wymienił dawno ale one działały ciągle jak by wiek ich nie dotyczył.
Oczywiście na kolano mogłem na nich dchodzić przez 4 lata , potem przez kolejne 4 troszkę mniej ale dalej mogłem prawie je zamykać, pozostałe lata niewiele zmieniały no może bliżej zera*C i na mokrym.

Przez ostatnie 100000km tylko sporadycznie stosowałem psikadła a na wspomniane 60 tyskm na psikadłach zrobiłem może z 1.5 tyskm.
Cała reszta to niemal darmowy hipol.
Litr wystarcza na 100 smarowań x 300-400 czasem 500 km drogi ......czyli na 50000 km. Takie jedno życie napędu
Po tylnej nie widać zużycia niemal wcale , zdawczą wymieniałem co ok 15 tyskm zależnie od zużycia( różni producenci). Teraz jeździ czwarta, jak się zużyje to może zmienię napęd ale że wygląda ładnie to jeszcze pewnie za parę tysięcykm.

50 KM to nie dużo ale ruszam zawsze dynamicznie a w zakrętach zwalniam tylko tyle żeby utrzymać przyczepność.
Co z tego że inne motocykle mają po 100KM jak zawsze zostają na starcie. Lubię dynamikę a nie flaki z olejem by samochody blokować.
To dotyczy też napędu , na starcie ma co robić a przednie lekko idzie w górę.
Styl ogólny i spalanie przy normalnej jeździe ok 4.4 i w dwie osoby 5.3 to jakiś tam wykładnik
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.02.2024, 14:20   #3
szarik
 
szarik's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: ? nie Wieś kole Bełchatowa
Posty: 564
Motocykl: RD07a
Przebieg: 50500
szarik jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 5 dni 41 min 57 s
Domyślnie

Dobraaa ! Pany macie jakieś namiary na "łoponki do Xrv750" w dobrej cenie ? Hidenau , Pirelli AT , ogólnie szosowe 70%/30% przymusowy szuter.
szarik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.03.2024, 22:17   #4
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,577
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 10 godz 59 min 20 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Gdyby te staruszki Anakiny nie trzymały się drogi to zapewne bym je wymienił dawno ale one działały ciągle jak by wiek ich nie dotyczył.
Oczywiście na kolano mogłem na nich dchodzić przez 4 lata , potem przez kolejne 4 troszkę mniej ale dalej mogłem prawie je zamykać, pozostałe lata niewiele zmieniały no może bliżej zera*C i na mokrym.

Przez ostatnie 100000km tylko sporadycznie stosowałem psikadła a na wspomniane 60 tyskm na psikadłach zrobiłem może z 1.5 tyskm.
Cała reszta to niemal darmowy hipol.
Litr wystarcza na 100 smarowań x 300-400 czasem 500 km drogi ......czyli na 50000 km. Takie jedno życie napędu
Po tylnej nie widać zużycia niemal wcale , zdawczą wymieniałem co ok 15 tyskm zależnie od zużycia( różni producenci). Teraz jeździ czwarta, jak się zużyje to może zmienię napęd ale że wygląda ładnie to jeszcze pewnie za parę tysięcykm.

50 KM to nie dużo ale ruszam zawsze dynamicznie a w zakrętach zwalniam tylko tyle żeby utrzymać przyczepność.
Co z tego że inne motocykle mają po 100KM jak zawsze zostają na starcie. Lubię dynamikę a nie flaki z olejem by samochody blokować.
To dotyczy też napędu , na starcie ma co robić a przednie lekko idzie w górę.
Styl ogólny i spalanie przy normalnej jeździe ok 4.4 i w dwie osoby 5.3 to jakiś tam wykładnik

potwierdzam najlepszy jest mineralny olej przekładniowy a najgorsze to super przyczepny i lepiący cały syf spray. Co ciekawe nawet bez olejarki w suchych warunkach olej utrzymuje się w okolicy 400-500km a niewiele zajmująca miejsca buteleczka 150ml wystarczy spokojnie na 5000-6000km. Przy smarowaniu olejem dystanse rzędu 50.000 nie stanowią problemu (pomijam oczywiście intensywny i częsty offroad)
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.03.2024, 06:59   #5
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,807
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 47 min 19 s
Domyślnie

Dobra, idę w hipol w tym sezonie i zobaczymy jestem dobrej myśli.
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.03.2024, 07:09   #6
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,925
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 17 godz 26 min 7 s
Domyślnie

W latach 70 czy 80ych nie było wynalazków sprejowych i się smarowało a to olejkiem a to lekkimi smarami.
Potem ktoś wymyślił że można by na tym zarobić no i poleciało.
Jak z tysiącami innych współczesności , wystarczy dobrze wmówić a ludzie kupią , a jak jeszcze" dedykowane" napiszą......
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.03.2024, 07:37   #7
honda_honda

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2013
Posty: 512
Motocykl: nie mam AT jeszcze
honda_honda jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 6 dni 22 godz 8 min 46 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
W latach 70 czy 80ych nie było wynalazków sprejowych i się smarowało a to olejkiem a to lekkimi smarami.
.
Pamiętam z tamtych i jeszcze wcześniejszych lat taki oto sposób : załatwiało się w rzeźni łój bydlęcy, topiło się go i w ten płynny łój zatapiało łańcuch. Jak dobrze "napił" się tego łoju to zawieszało się go aby nadmiar spłynął i już można było używać. Była również modyfikacja tej metody kiedy do łoju dodawało się grafit.
honda_honda jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.03.2024, 07:48   #8
Mazurkas007
Słońce do 31.10.23
 
Mazurkas007's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2022
Miasto: Podlasie/Tajlandia
Posty: 431
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 27000
Mazurkas007 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 1 dzień 9 godz 41 min 58 s
Domyślnie

Kiedyś Junak, czy inna MZ miała max 25KM i jechało to max 110 km/h w porywach 120.
Teraz masz do przeniesienia 100KM letko, a 200km/h nie jest niczym specjalnym.
Do silnika motocyklowego CRF używasz oleju SELEKTOL, bo 40 lat temu przecież działał?
Nie wszystko zwiazane jest z marketingowym bełkotem, duża część pewnie tak, ale warunki eksploatacji też się zmieniają.
Mazurkas007 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.03.2024, 08:04   #9
Dubel
 
Dubel's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Ålesund, N
Posty: 381
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: Rosnacy
Dubel jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 17 godz 34 min 6 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał honda_honda Zobacz post
Pamiętam z tamtych i jeszcze wcześniejszych lat taki oto sposób : załatwiało się w rzeźni łój bydlęcy, topiło się go i w ten płynny łój zatapiało łańcuch. Jak dobrze "napił" się tego łoju to zawieszało się go aby nadmiar spłynął i już można było używać. Była również modyfikacja tej metody kiedy do łoju dodawało się grafit.
Pantentu z lojem nie znam ale wielogodzinne ''gotowanie '' lancucha w oleju juz tak
W 1190 Lancuch zmienilem po ponad 30k km i wcale tego nie wymagal ale naczytalem sie o fabrycznej ''jakosci'' lancucha CZ i DID lezacy na polce go zastapil. Od zawsze uzywam najprostrzego Scota i oleju przekladniowego 75w-90 (Omega 690 )
Dubel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Ktm 390 super adventure albo adventure R zylek KTM 10 30.11.2022 11:36
Michelin Anakee Adventure Melon Hamulce, kola, opony 26 12.06.2021 23:07


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.