Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 14.02.2024, 15:34   #1
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,824
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 20 godz 44 min 46 s
Domyślnie

Kiedyś poczyniłem pewne kroki w kierunku "regeneracji" kosza, ale nie było weny do dalszego działania.

Regeneracja kosza z czym się musimy zmierzyć:
- wybicia krawędzi kosza przez tarczę sprzęgła
- Wymiana łożyska kosza sprzęgłowego (robiłem to. Łożysko w dobrych hurtowniach jest do kupienia i na małej prasie można to ogarnąć)
- Sprężyny kosza sprzęgłowego

Odnośnie tego ostatniego punktu, który jest chyba największym czynnikiem wywołującym stukanie miałem pomysł na zamianę tych sprężyn na coś innego.

Wracając do tekstu z fotki uważam, że możliwa jest regeneracja kosza, ale czy znajdzie się osoba, której będzie się chciało i będzie się spinało finansowo to już inna bajka
Do tej pory nikt się nie podjął tematu i chyba już tak pozostanie?
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg Prawda.JPG (41.3 KB, 22 wyświetleń)
__________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-)
Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć!
Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią.
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.02.2024, 22:13   #2
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,807
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 47 min 19 s
Domyślnie

A ja mam pytanie - bo w Suzuki DL1000 stukający kosz który dokłada wibracje do moto był upierdliwy w starszych, a i w nowszych ideałem nie jest. Można tak jeździć ale można też przerobić u Michała Szramy - robiłem i różnica była bardzo duża na plus. Wiem, że kosze u niego robione robią wiele tys km i nie ma powrotu wibracji, tłuczenia. Po prostu nie ma degradacji jakby.

Więc pytanie moje - czy to jest tak że kosze mają istotnie różną budowę i jedne się da ogarnąć a inne nie bardzo - czy coś innego..?

Pytam czysto akademicko.
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.02.2024, 06:47   #3
Adagiio
Zakonserwowany
 
Adagiio's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2005
Miasto: Milazzo
Posty: 5,196
Motocykl: XRV 750
Adagiio will become famous soon enough
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 17 godz 16 min 55 s
Domyślnie

Zużycie kasza sprzęgowego zależy w dużej mierze od sposobu i warunków w jakich moto jeździ ( teren, gumowanie, itp. ). Jest to część eksploatacyjna jak łańcuch, czy inne i podlega wymianie w chwili kiedy przestaje poprawnie działać. W zasadzie mało kto go wymienia, w jednej z moich AT wymieniłem na nowy , pozostałe sam regenerowałem i działały. W endurakach tez zdarzyło mi się wymienić, w jednej Becie nawet pękł na pustynnym piochu.
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać
I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier
Wypierdalać.
Adagiio jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Gruzja - ostrzeżenie! mishieck Przygotowania do wyjazdów 2 28.05.2013 15:25


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.