Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat CRF 1000 / CRF 1100 > Oprogramowanie, wyświetlacz, nawigacja

Oprogramowanie, wyświetlacz, nawigacja Wszystko co tyczy się głównego wyświetlacza, oprogramowania motocykla, nawigacji i podobnych

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 27.12.2023, 17:08   #1
R2D2
ReGeNeRaToR
 
R2D2's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 663
Motocykl: RD07
R2D2 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 1 godz 6 min 14 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał mdxmd Zobacz post
... Tak samo jest z DCT jaki to problem dać user mode, gdzie można samemu ustawić pewne parametry graniczne to kompletnie nic nie kosztuje bo tylko X linii kodu.
Wydaje ci się że to tylko parę lini kodu i nic to nie kosztuje.
Dodawanie , później testowanie każdej opcji to ciężkie pieniądze.
Sterowanie systemami newralgicznymi wpływającymi na bezpieczeństwo jazdy to inna bajka niż wyświetlacze czy inne mniej znaczące systemy.
Sterowniki skrzyń to nie lampki choinkowe
__________________
END of TRANSMISSION
R2D2 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.12.2023, 12:00   #2
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,577
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 10 godz 59 min 20 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał R2D2 Zobacz post
Wydaje ci się że to tylko parę lini kodu i nic to nie kosztuje.
Dodawanie , później testowanie każdej opcji to ciężkie pieniądze.
Sterowanie systemami newralgicznymi wpływającymi na bezpieczeństwo jazdy to inna bajka niż wyświetlacze czy inne mniej znaczące systemy.
Sterowniki skrzyń to nie lampki choinkowe
Bracie, chyba nie masz DCT.. jakie bezpieczeństwo i testowanie? podam Ci przykład jak działa DCT tryb S1 przy normalnej jeździe bez upalania:

1 bieg ruszamy
2 bieg wrzuca przy 3000obr
3 bieg wrzuca przy 3000obr.
4 bieg wrzuca przy 3000obr.
5 bieg wrzuca przy 3000obr.
6 bieg wrucza przy 3000obr.

ktoś kto wymyślił ten zakres zmiany biegów chyba nigdy nie jeździł tym motocyklem. Dla mnie optymalna zmiana to:

2 bieg 2500
3 bieg 3000
4 bieg 3500
5 bieg 4000
6 bieg 4000-4500

Co tutaj testować ? wystarczy dodać user mode i możliwość ustawienia minimalnych obrotów zmiany biegów.

Ten motocykl ma genialną skrzynię biegów ale całkowicie zrąbane sterowanie zakresami obrotów przy których następuje zmiana biegów czego najlepszym przykładem jest tryb D

Nawiązując do bezpieczeństwa to czym innym jest sterowanie skrzynią na niskim poziomie (obsługa czujników i siłowników itd...) a czym innym zmiana biegów bo to jest już wyższy poziom użytkownika, zwróć uwagę iż w trybie manual możesz sobie zmieniać kiedy chcesz ale w pewnym bezpiecznym zakresie i dokładnie tego samego bym sobie życzył w opcjach user mode. Myślę, że każdy kto cokolwiek miał do czynienia z automatyką potwierdzi iż na tym etapie jest to banalna opcji konfiguracji ....
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.12.2023, 14:51   #3
Melon
 
Melon's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2012
Miasto: Lublin
Posty: 5,537
Motocykl: cz350/ bandit600/ zx12r/ varadero/vfr1200xd
Melon jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 13 godz 20 min 37 s
Domyślnie

Mdxmd, w Crosstourerze DCT też się nie popisali, w D zmienia biegi ok. 2100obrt ale całe szczęście jest manual gdzie zmieniam biegi jak mi pasuje. Najlepsze w CT są linki gazu podpięte pod TPS, a przepustnice pod silnik krokowy czy jak to zwał gdzie łatwo można było wstawić tempomat którego nigdy nie dostał. Mam wrażenie, że w Hondzie pracują coraz bardziej skąpi księgowi.
__________________
kto smaruje ten jedzie
Melon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.12.2023, 15:37   #4
R2D2
ReGeNeRaToR
 
R2D2's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 663
Motocykl: RD07
R2D2 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 1 godz 6 min 14 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał mdxmd Zobacz post
Bracie, chyba nie masz DCT.. jakie bezpieczeństwo i testowanie? ...
Nie mam DCT i się cieszę manualem Wolę manuale puki są.
Jakbyś napisał że chodzi o parametry obrotowe to bym się nie odzywał , napisałeś "pewne parametry" stąd moja odpowiedź.
__________________
END of TRANSMISSION
R2D2 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.12.2023, 17:44   #5
nabrU
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał mdxmd Zobacz post
Bracie, chyba nie masz DCT.. jakie bezpieczeństwo i testowanie? podam Ci przykład jak działa DCT tryb S1 przy normalnej jeździe bez upalania:
No ale jeszcze jest S2 i S3 plus manual z klawiszami (jeśli mówimy o CRF1000), więc ideału nie ma (bo takiego nie ma w ogóle), ale nie jest źle czy tragicznie.
Tryb D to rzeczywiście tragedia ale ja podejrzewam, że powstał on tylko aby spełnić normy (spalania, Euro itp).
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.12.2023, 20:18   #6
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,577
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 10 godz 59 min 20 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał nabrU Zobacz post
No ale jeszcze jest S2 i S3 plus manual z klawiszami (jeśli mówimy o CRF1000), więc ideału nie ma (bo takiego nie ma w ogóle), ale nie jest źle czy tragicznie.
Tryb D to rzeczywiście tragedia ale ja podejrzewam, że powstał on tylko aby spełnić normy (spalania, Euro itp).
Ja to wszystko wiem ... normy emisji ? mam euro 3 CRF2018 euro 4 a nawet 5 CRF1100 w najnowszych modelach a tryb D jak był do D tak jest.

ja nie narzekam .. używam +/- a czasem S1, ale nie mogę zrozumieć jak można zrobić tak fajny mechanizm jakim jest ten automat i tak spier...ć dobór punktów zmiany biegów...

stawiam kratę piwa jak ktoś mi racjonalnie wytłumaczy po co mi 6 bieg przy 50km/h (żeby była jasność na wyświetlaczu jest wtedy 55km/h) a jest to ulubione przełożenie trybu D
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Pokrowiec dla crf1100 flash Szpej turystyczny - Produkty i Porady 6 28.06.2021 15:32
antena GPS w CRF1100 szynszyll Oprogramowanie, wyświetlacz, nawigacja 1 26.12.2020 14:39


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.